Mit tehetsz webhelyedért vészhelyzetek idején?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Hogyan javíts webhelyeden a koronavírus alatt

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A COVID-19 miatt kialakult helyzetben mindenki igyekszik otthon maradni, és így minden az interneten zajlik. Te sem jársz rendezvényekre, és nem ülsz le ügyfeleiddel tárgyalni. Ilyenkor online jelenléted fontosabb, mint korábban bármikor. A webhelyed vette át névjegykártyád szerepét, és tenned kell azért, hogy az emberek rátaláljanak! Azonban sokan valószínűleg nem voltak felkészülve egy ilyen helyzetre, és arra, hogy webhelyük ilyen fontossá válik majd.

Mit tehetsz webhelyedért vészhelyzetek idején?

Szóval mit tehetsz azért, hogy feljavítsd webhelyedet? Az alábbi cikkben megosztok néhány tippet arról, hogy hogyan javíthatsz webhelyeden amilyen gyorsan csak lehetséges!

 

1. Javíts webhelyed szerkezetén

Webhelyed fellendítésének egyik leggyorsabb módja a belső hivatkozási szerkezet rendbetétele. Ha biztosítod, hogy legfontosabb oldalaidra a legrelevánsabb linkek mutassanak, akkor sokkal jobb esélyük van rangsorolniuk a keresőmotorokban. Ez azért van, mert egy jó hivatkozási szerkezet segít a Google-nak megérteni webhelyedet és kideríteni, hogy mely oldalak a legfontosabbak rajta.

 

Ennek legjobb módja webhelyed típusától függ. Online üzletként minden bizonnyal szeretnéd fellendíteni kategóriaoldalaidat, azonban étteremként lehet, hogy legújabb házhozszállítási oldaladat szeretnéd rangsoroltatni, amilyen hamar csak lehetséges. Akármi is a célod, a Yoast SEO szöveges hivatkozás-számlálója például egy nagyszerű eszköz, ami megmutatja, hogy hány belső hivatkozás mutat egy bejegyzésre vagy oldalra webhelyeden.

 

2. Dolgozz legfontosabb oldalaidon

A minőségi tartalom továbbra is létfontosságú minden webhely számára. Éppen ezért gondolkodj el rajta, hogy hogyan javíthatnál meglévő oldalaidon. Talán eddig volt még elég időd, hogy kellő figyelmet fordíts rájuk. Ha teheted, fektess némi időt és munkát ezekbe a fontos oldalakra, hogy bizonyíthasd velük szakértelmedet – ehhez nézz utána a témának, közönségednek, és annak, hogy mi után kutatnak.

 

Ha gyorsabban szeretnéd javítani (legfontosabb) oldalaid minőségét, akkor olvasd át alaposan őket, dolgozz azokon a tartalmakon, amelyek nem megfelelők SEO vagy olvashatóság szempontjából.

 

Egy másik tipp: Ne felejtsd el naprakészen tartani az információs oldalaidon és a „Kapcsolat” oldalon szereplő információkat. Az ilyen időkben különösen fontosa kommunikáció, hogy az emberek tudják, mi a helyzet!

 

3. Javíts webhelyed sebességén

A webhely sebessége fontos SEO tényező, ezért ha jobb rangsorolásra vágysz, akkor mindenképpen foglalkoznod kell vele. Számos viszonylag egyszerű módszerrel javíthatod a webhelysebességet. Először is telepíthetsz rá egy gyorsítótárazó beépülő modult. Egy gyorsítótárazó beépülő modul a szervereden tárolja webhelyed statikus részeit, és ezeket a könnyebb HTML oldalakat szolgálja fel ahelyett, hogy le kellene futtatnia a jóval több erőforrást igénylő WordPress PHP szkripteket. Ezeknek a gyorsítótárazó moduloknak fizetett és ingyenes verziói is vannak, és jelentősen felgyorsíthatják webhelyedet.

 

Ha most nem szeretnél ilyen változtatásokkal foglalkozni, akkor képeid optimalizálásával szintén gyors eredményeket érhetsz el, ha a sebességről van szó. Jó eséllyel te is töltöttél fel néhány nagyobb felbontású képet webhelyedre. Ezeknek hosszú időre van szükségük, hogy betöltsenek, holott a legtöbb esetben kisebb felbontású képek is elegendők lennének. Itt az ideje átméretezni őket! Ezt megteheted például egy olyan képoptimalizáló eszközzel, mint a jpeg.io.

 

4. Használj strukturált adatokat!

A strukturált adatok segítségével a keresőmotorok könnyebben értelmezhetik webhelyedet. Mi több, bizonyos strukturált adatokkal még kiemelt kivonatként is megjelenhetsz a Google találatai között (habár ez csak bizonyos nyelveken működik).

 

Ha többet szeretnél megtudni a strukturált adatokról, akkor ebben az útmutatóban olvashatsz utánuk.

 

Bónusz tipp: Foglalkozz a közösségi médiával

Habár nincs közvetlen köze a SEO-hoz, ezekben az időkben érdemes extra figyelmet fordítani a közösségi médiára. Sokan arra használják a különböző platformokat, hogy tarthassák egymással a kapcsolatot és rátalálhassanak a legújabb információkra. Éppen ezért maradj aktív közösségi profiljaidon, hogy te is tarthasd a kapcsolatot az emberekkel. Tájékoztasd őket arról, hogy mit csinálsz éppen, hogy hogy tudsz segíteni nekik, vagy hogy hogyan segíthetnek ők neked.

 

Mostanában rengeteg kreativitást látni a közösségi médián, úgymint online táncoktatásokat, vagy éppen közös varrós élő videókat. Bármilyen piaci résre is koncentrálsz, többféleképpen is kapcsolatban maradhatsz célközönségeddel, így érdemes elgondolkodni ezen!

 

Tégy meg mindent azért, hogy feljavítsd webhelyedet

Ez lenne tehát az a négy módszer, amelyekkel gyorsan javíthatsz webhelyeden tartalmi és technikai szempontokból. Bizonytalan időszak ez, így nehéz lehet időt találni az összes fent említett feladatra, és ezzel nincs is semmi baj. Azonban remélhetőleg ezek a tippek segítenek majd fellendíteni online jelenlétedet és cégednek, hogy túlélje a helyzetet!

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/quickly-improve-your-website-current-situation/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!