Webáruház marketing tippek és trükkök, amikt érdemes megfogadnod

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > A legjobb taktikák egy webáruház felfuttatásához – 2. rész

A legjobb taktikák egy webáruház felfuttatásához – 2. rész


2021/06/09
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Legutóbbi cikkünkben néhány hasznos technikát osztottunk meg azoknak a webmestereknek (és marketingeseknek), akik szeretnék fellendíteni egy meglévő, vagy éppen készülő webáruházuk teljesítményét.

webáruház  marketing
Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

Korábbi cikkünket, amely a webshop designtervezéshezadhasznos tippeket, IDE kattintva olvashatod!  Ma további tippeket osztunk meg ehhez!

 

 

1. Kínálj többféle fizetési lehetőséget is

Sok webáruházban az emberek manapság számos fizetési opció közül válogathatnak. Ez fontos, hiszen nincs mindenkinek bankkártyája, és ha van is, sokan még mindig nem bíznak az online fizetésben, és szívesebben intézik az ilyesmit utánvéttel (főleg nagyobb összegek esetén).


Biztosítsd tehát ügyfeleid számára, hogy a bankkártyás fizetésen kívül online utalással, utánvéttel, illetve egyéb módszerekkel (pl. PayPal) is fizethessenek webáruházadban.

 

2. Ne engedj hirdetéseket webáruházadba

Egyes webáruházak felületeiket is kiárusítják, hogy más hirdetők (természetesen nem a versenytársak) ezeken reklámozhassák kínálatukat. Ez ugyan extra jövedelemforrás lehet számodra, de nem éri meg. Valójában többet veszítesz vele, mint amennyit szerzel!


Az emberek nem egy webáruházban számítanak hirdetésekre. Már ott vannak az „üzletedben”, szóval miért reklámozgatnál mást nekik? Mindez csak spamnek és zaklatásnak érződik majd számukra, és hamar elhagyják e-shopodat, mielőtt bármit is vásárolnának tőled.
 

 

3. Kínálj első osztályú ügyfélszolgálatot

Problémák mindig előfordulhatnak az online vásárlás során, és ügyfeleidnek válogatott kérdéseik lesznek szolgáltatásaidról, termékeidről, és egyéb dolgokról. Erre fel kell készülnöd.


Ha valaki valamilyen problémába ütközik, például nem talál egy terméket, elront egy rendelést, vagy szeretne visszaküldeni valamit, akkor fontos, hogy azonnal segítséget tudj nyújtani ezekben számára.
Fontos szem előtt tartanod továbbá, hogy nem mindenki kommunikál az interneten, így az email és élő chat funkció mellett a telefon mellett is mindig kell legyen valaki, aki kezelni tudja a betelefonáló ügyfelek ügyeit.

 

4. Tesztelj és ellenőrizz rendszeresen

Miután webáruházad elkészült, azzal csupán a munkálatok felén vagy túl. Hogy miért? Mert nem tudhatod, hogy a lehető legjobb webáruházat készítetted-e el ügyfeleid számára. Ezért lesz szükség folyamatos A/B tesztelésre.


Az A/B tesztelés röviden azt jelenti, hogy elkészíted egy oldal (általában egy landing oldal) két változatát is, amelyek mindenben megegyeznek egymással, egyetlen egy elem kivételével. Például egy landing oldal két azonos verziója között csak a CTA-k térnek el egymástól. Ezzel lehetőséged adódik kideríteni, hogy melyik CTA hatékonyabb a kettő közül, miközben minden egyéb tényező változatlan marad, így azok nem befolyásolják az eredményeket.


Rendszeres A/B tesztekkel egyre jobbá teheted webhelyedet ügyfeleid számára, azonban tartsd észben, hogy valahol meg kell húznod a határt, hiszen mindig lesz hová fejlődni, és több elemre, illetve oldalra is gondolnod kell a tesztelések során.

 

5. Optimalizálj mobilra

Egy modern webáruháznak mobileszközökön is tökéletesen kell működnie. Nincs vita. Egyre többen ismerkednek a mobilos online vásárlási lehetőségekkel, és azok az e-kereskedelmi webhelyek, amelyek nem jelennek meg, vagy működnek elég jól okostelefonjaikon, temérdek forgalomtól eshetnek el emiatt.


Manapság a mobil-első webdesign számít szabványnak. Ez azt jelenti, hogy webhelyedet első sorban mobilra tervezed meg, aztán alakítod úgy, hogy asztali számítógépeken is jól működjön (ez sokkal könnyebb, mint fordítva).


Ha igazán jó mobilélményt szeretnél nyújtani ügyfeleid számára, akkor egy komplett mobilos alkalmazást is készíthetsz nekik.

 

6. Kínálj ingyenes szállítást

Ezen nincs mit ragozni. A helyzet az, hogy a vásárlók túlnyomó többsége azért szakítja meg rendelését, mert csak annak összegzésekor látják meg, hogy extra költségeket számolsz fel nekik – például a szállításért. Az ingyenes szállítás egy nagyszerű ösztönző a vásárlók számára, és termékeidnek is jobb ár/érték arányt biztosít a szemükben.


Ha túl veszteséges lenne minden apróságot ingyenesen kiszállíttatni, akkor kösd az ingyenes szállítást egy kisebb vásárlási értékhez, pl. 5 000 Ft-t felett.

 

7. Kérd influencerek segítségét

Ha igazán sikeres szeretnél lenni az online kereskedelemben, akkor bizonyítanod kell hitelességedet ideális ügyfeled számára.


Ebben sokat segíthet, ha egy híresség, vagy más, népszerű személyiség a nevét adja márkádhoz, és ezzel követői bizalmát is megszerezheted. Ez az influencer marketing lényege, egy nagyon apró dióhéjban.
Ahhoz, hogy az influencer marketing sikeres legyen, találnod kell egy olyan személyt (influencert), aki a márkádéhoz hasonló értékeket képviseli, és akinek a közönsége jó eséllyel érdeklődne kínálatod iránt. Keresd fel az illetőt, és beszéljétek meg egy lehetséges együttműködés részleteit.


Ne feledd, az influencer marketing nincs ingyen, azonban befektetéseid többszörösen is megtérülhetnek!

 

8. Használj jó minőségű képeket

Egy webáruházban főszerepet kapnak a képek, hiszen a vásárlók nem foghatják meg és érezhetik a termékeket, mint ahogy azt egy fizikai boltban tehetnék. Maradnak tehát a képek, amiknek jó minőségűeknek, és nagy felbontásúaknak kell lenniük, hogy a vásárlók ránagyíthassanak a részletekre is. Fontos továbbá, hogy több szögből is megtekinthessék a termékeket.

 

9. Készíts videós bemutatókat

A képek mellett videókat is érdemes készíteni a termékekről használat közben, hogy a vásárlók tudják, mire is jó az adott termék, és pontosan miket kínál. Egy nagy utazótáskának például tucatnyi zsebe és tartórésze lehet, amiket egy 5 perces videó sokkal részletesebben be tud mutatni, mint 20-30 fénykép.
Kínálj tehát képeket és legalább egy videót is termékeidről, ha teheted.
 

 

10. Jelenítsd meg vásárlóid visszajelzéseit

A visszajelzések és vélemények további hitelességet kölcsönöznek termékeidnek és márkádnak. Fontos, hogy ezeket is megjelenítsd webáruházadban, különösen termékeid adatlapjain.


Miután vásárlóid vesznek valamit tőled, néhány nap elteltével (amikor már megkapták a rendelést) küldj nekik egy emailt, amiben megkérded őket, hogy írjanak néhány sort a vásárolt termékekről. Ehhez hivatkozásokat is kínálj nekik az adott termékekhez, vagy egy automatikusan létrehozott kérdőívhez, amiben az általuk vásárolt termékeket véleményezhetik.


Ezeket a visszajelzéseket aztán megjelenítheted termékeid alatt is, hogy a későbbi vásárlók is láthassák, hogy megéri tőled rendelniük.

 

Persze, a rossz értékelések elkerülhetetlenek, de a lényeg, hogy minél több legyen köztük a jó. Ne töröld a rossz értékeléseket, mert gyanús, ha mindenki csak jókat tud mondani egy termékről. Légy őszinte!

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

SEO

Mi az a SEO, mi az a keresőoptimalizálás és hogyan viszonyul a...

Tartalomcímke

Mit takar a tartalomcímke kifejezés? Olyan HTML-címkéket...

Apróhirdetés

Mi az az apróhirdetés? Az apróhirdetések („aprók”)...

Dedikált IP

A dedikált IP definíciója Az IP az Internet Protokoll...

Megjelenítés

A megjelenítés definíciója A megjelenítésnek (angolul...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.