notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Itt van, szebb és jobb, de bonyolultabb mint elődje, az új Facebook Insights a közösségi oldal analitikai programja. Egyelőre még csak teszt fázisban van, és nem mindenki számára elérhető, de első ránézésre is jobbnak tűnik. Természetesen nem csak a külső

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Megérkezett az új Facebook Insights – nézd át velünk, mit tud!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Megérkezett az új Facebook Insights – nézd át velünk, mit tud!


2013/08/06
Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó
Itt van, szebb és jobb, de bonyolultabb mint elődje, az új Facebook Insights a közösségi oldal analitikai programja. Egyelőre még csak teszt fázisban van és nem mindenki számára elérhető, de első ránézésre is jobbnak tűnik. Természetesen nem csak a külső változott, de rengeteg újdonság is került a Facebook adatelemző szolgáltatásába. Emellett vannak dolgok, amik eltűntek, de nézzük át részletesen is, hogy mi történt, mi új, mi régi, mi tűnt el.
 
Megérkezett az új Facebook Insights – nézd át velünk, mit tud!

 

 

Pihengetünk?

Facebook Insights újdonságok: új felület

Nem egyszerű módosításokról beszélünk, az új Facebook Insights gyökeresen eltér az eddig megszokottól. Vannak teljesen új funkciók és néhány adat teljesen máshogy jelenik meg, mint eddig. Az új felhasználói felület sokkal inkább mondható felhasználóbarátnak, mint az előző – az egy másik dolog, hogy hozzá kell szokni.
 
Facebook Insights mérőszámok
 

Facebook Insights újdonságok:  Értékek összehasonlítása

A Személyek nevű részen található grafikonok sokkal részletesebbek lettek. Ha a kurzort a grafikonokra visszük, azokról is kapunk egy kisebb értékelést. Az összesen elért felhasználók 73%-a nő, akikből 82% a rajongónk. A grafikonon láthatjuk, hogy a 35-44 éves nők közül 20%-ot értünk el, akik nem rajongóink és azt, hogy a rajongóink 24%-a ebből a korosztályból származik. 
 

Facebook Insights újdonságok: Szűrés

Alapvetően kétféleképpen nézhetjük meg egy bejegyzés adatait:
 
1. A bejegyzésre való kattintások számaként
2. Like, komment és megosztás szerint
 
A szűrők segítségével az adminok jobban áttekinthetik a különböző bejegyzésekkel kapcsolatos interakciók és elérések számát.
 

Facebook Insights újdonságok: Dátum választása

Ez nem túl nagy, de szükséges változtatásnak számít. Eddig a különböző időpontok megtekintése elég nehézkesnek bizonyult és csak egy hónapra visszamenőleg tudtunk megtekinteni adatokat. Most azonban az új rendszernek köszönhetően egy egyszerű csúszkával tudjuk beállítani a vizsgálni kívánt időpontot. 
 
 

Facebook Insights újdonságok: A legjobb bejegyzéstípusok

Ez egy érdekes újítás. A Facebook a bejegyzések teljesítménye alapján mondja meg, hogy melyik a legjobb. Sajnos az új mértékegységek az elérésre, kattintások számára és az interakciókra (like, komment, megosztás) hagyatkoznak.
Valamiért nem az igazi a dolog, részletesebb áttekintésre lenne szükség. Egy képre sokkal többen kattintanak, hiszen az úgy jelenik meg nagyban, de egy egyszerű szöveges bejegyzésnél erre nincs szükség, így egy kicsit csalóka lehet a dolog.
 

Facebook Insights újdonságok: A legjobb újítások

A legtöbb újítás nem tűnik túl izgalmasnak, de van pár igen hasznos újdonság is.
 

Facebook Insights újdonságok: Amikor a rajongóid elérhetőek

Sokan tágra nyílt szemekkel csodálhatják azt, amire mindig is vágytak a Facebook Insghts szolgáltatásai között, és most végre itt van. Két grafikont láthatunk, az elsőn hét oszlop a hét napjaival, alatta pedig egy 24 órás grafikon, ami összegzi, hogy rajongóink mikor a legaktívabbak, mikor érhetőek el. Egy-egy nap oszlopa fölé helyezve a kurzort megjelenik egy új görbe az alsó grafikonon, ami annak a bizonyos napnak az adatait mutatja. 
 
Facebook Insights mikor elérhetőek a rajongóid
 

Facebook Insights újdonságok: Mérőszámok

Ennek az új lehetőségnek a segítségével az oldal teljesítményét lehet összehasonlítani bizonyos időszakokban. Például különböző időszakok között vizsgálhatod a bejegyzéseid kommentjeinek átlagos számát. Ezek az adatok az Oldal menüpontból érhetőek el, mind az Oldalkedvelések, Bejegyzés elérése és az Oldallátogatások menüpontoknál is. 
 

Facebook Insights újdonságok: Bejegyzésre kattintások száma

Ez is egy hasznos újítás, ugyanis sokan nem értik pontosan az Elérés jelentését. A Facebook ezt a kattintások számával is definiálja, nem csak a kommenteket, like-okat és megosztásokat számítja bele. 
 
 

Facebook Insights újdonságok - ami nem tetszik: adatok exportálása

Az adatok exportálása egyelőre nem működik megfelelően, még mindig nagyon nehéz használni a kapott adatokat, ehhez a részhez egyáltalán nem nyúltak az újítások során.
Az adatok exportálsa igen fontos lenne, hiszen rengeteg olyan számot is tartalmaznak, amit a webes felületről nem lehet elérni, de egyelőre ezen a téren a helyzet változatlan maradt.
 

Facebook Insights újdonságok - ami nem tetszik: Eltűnt Talking About This

Bár az oldalon még kint van a TAT a profilkép mellett, az Insightsból teljesen eltűnt, és helyét a klikkelések száma, megosztások, kommentek és like-ok vették át. Az, ami idáig nagyban meghatározta az oldalakat eltűnt, így most koncentrálhatunk más adatokra.
 
Ezek tehát az újdonságok. Ez még a nem a végleges verzió, ez sajnos abból is látszik, hogy néhány részen a fordítás nem éppen az igazi, így sokan zavarodottan nézhetnek az adatokra a mellettük szereplő angol-magyar szövegek összemosódása miatt. Akinek még nem tetszik az új kinézet, visszatérhet a régihez, de csak addig, amíg mindenki meg nem kapja az új Insights-ot. 
 
Nektek tetszenek az újítások? Hasznosnak tartjátok őket? Írjátok meg kommentben nekünk! 
 
 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook hasznlatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.1 millió rajongónk alapján neked is sokat fogunk tudni segíteni... Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok  tanfolyam! 

 
 
Facebook

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
511 892
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Adoptációs folyamat

Mit is jelent az adoptációs folyamat?   Az adoptációs...

Pop-Up

Az online marketing hirdetések egy rendkívül túlhasznált formája. A pop-up hirdetések az...

Baidu

Mi az a Baidu? A Baidu a legnépszerűbb keresőmotor Kínában, és...

Célzott forgalom

A célzott forgalom olyan előre kiválasztott, a webhelyre érkező látogatókból tevődik...

Univerzális keresés

Több találattípus (képek, videók, helyi keresési...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.