Több páciens kórházadba brandinggel

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így vonzz több fogyasztót kórházadba a branding segítségével

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A fogyasztói társadalom a kórházmarketing menetét is megváltoztatta. A szimpla magyarázat erre az, hogy a páciensek manapság modern fogyasztókként viselkednek: mindenből többet igényelnek, és ezek az igények ösztönözték arra a kórházakat, hogy fogyasztóbarát szolgáltatásokkal és eljárásokkal álljanak elő.

Több páciens kórházadba brandinggel

Az páciensek évtizedekig elfogadták a sorban állást, azonban a modern fogyasztók mindent most rögtön akarnak. Régebben az egészségügyi szolgáltatók diktáltak a betegeknek, míg a modern fogyasztók a saját döntéseiket hozzák meg. Ezeket az igényeket segít kielégíteni a marketing, hogy a kórházak értékesebb élményeket kínálhassanak pácienseik számára.
Mivel a páciensek aktívan részt vesznek egészségügyeik intézésében és jólétük kialakításában, vannak bizonyos alapelvárásaik az egész folyamat során a kórházakkal szemben. Hatékony kommunikációt, átlátszóságot, illetve az ígért szolgáltatások biztosítását követelik. Mindemellett elvárják, hogy a kórházak odafigyeljenek a visszajelzéseikre, és ezek alapján is javítsák szolgáltatásaikat és a páciensélményt.
Íme néhány hasznos kórház branding tanács, amik segíthetnek ezekben!

Mielőtt belekezdenénk, fontos megjegyezni, hogy habár a marketing és a branding két különböző fogalom, a brandingnek nagyon fontos szerepe van az új páciensek bevonzásában egy kórház számára!

 

Ismerd márkád személyiségét

A modern egészségügyi fogyasztókat fokozottan érdekli egy márka célja, küldetése, és elképzelései. Tudni akarják, hogy milyen értékrendet képviselsz, és mit tesztel annak érdekében, hogy megvalósítsd ezeket az elképzeléseket. Márkád személyisége egyértelmű kell legyen pácienseid számára, amiben márkád vizuális elemei fontos szerepet játszanak majd.
Márkád kihat kórházad marketingstratégiájára (logók, kommunikáció, webhelytartalom, közösségi bejegyzések, stb.), ezért mindenek előtt tisztában kell lenned márkád identitásával, vagy ki kell alakítanod egyet neki. Meglehet az is, hogy egy rebrandingre lesz szükséged.

 

Ismerd meg célközönségedet, azaz pácienseidet is

A modern egészségügyi fogyasztók elvárják a kórházaktól, hogy ismerjék az igényeiket és az elvárásaikat. Egy igazán jó kórház pontosan tudja, hogy hogyan gondolkodnak páciensei, és ehhez igazítja a kínált élményeit.
Miután márkastratégiád elkészült, ideje elkezdened kiismerni ezeket a modern pácienseket, és kideríteni, hogy mire van szükségük.
Ehhez persze piackutatásra és a korábban összegyűjtött páciensadatok elemzésére lesz szükség, de már azzal is rengeteget megtudhatsz egészségügyi fogyasztóidról, ha elbeszélgetsz velük. Ez történhet egy emailben kiküldött űrlap, egy rendelőben kitöltött kérdőív, egy személyes elbeszélgetés, vagy egy telefonhívás segítségével is. Ezen adatokból érdemes összeállítani néhány úgynevezett buyer personát, amelyek ideális pácienseidet személyesítik meg, és akikre rászabhatod marketingstratégiáidat.

 

Derítsd ki, hogy pácienseid hogyan keresnek rá a kórházi osztályokra

A modern páciensek manapság az interneten keresnek rá a különböző egészségügyi információkra és szolgáltatásokra. Amikor például kórházat keresnek, többféle kórház, kórházi szolgáltatás, illetve páciensek által írt vélemény is megjelenik nekik a találatok között.
A kérdés csak az, hogy miket gépelnek be a keresőbe, amikor ilyen dolgokra kíváncsiak. Ehhez érdemes kulcsszókutatást használni, amelyet számos ingyenes és fizetős SEO/kulcsszókutató eszköz is lehetővé tesz, persze változó hatékonysággal. Ezen információk birtokában olyan tartalmakat és üzeneteket alakíthatsz ki, amik pont azoknak/azokhoz a keresőkhöz szólnak, akik ideális pácienseid lennének.
Ne felejtsd el, hogy a modern fogyasztók zöme manapság okostelefonjáról böngészi az internetet.

 

Kommunikáld márkád üzenetét

Ha ismered márkád identitását, célközönséged igényeit, és tudod, hogy az emberek hogyan keresnek rá kórházakra az interneten, elkezdheted kialakítani márkád kommunikációját. Ez lehetővé teszi majd, hogy összeszedett módon mutathasd be értékajánlatodat lehetséges pácienseidnek.
Számos kórház nem képes összeszedetten kivitelezni ezt az interneten, pedig nagyon fontos, hogy az online csatornákon, a TV-ben, és minden egyéb médiumon egységes márkaüzenetekkel szólítsd meg célközönségedet.
Szükséged lesz egy jó jelmondatra, tudnod kell értékajánlatodat, és hogy mik alkotják márkád kommunikációjának alapjait. Ha ezek megvannak, sokkal könnyebb lesz összeállítanod egy összefogott, egységes márkakommunikációt kórházad számára.

 

Érd el a lehető legtöbb lehetséges pácienst

Törekedned kell arra, hogy kórházad minden olyan online felületen könnyedén fellelhető legyen, ahol egészségügyi témákra keresnének rá. Ez ezen a ponton már nem kell, hogy kihívást jelentsen, ha korábban elkészítetted personáidat ideális páciensed képmására. Ismerkedj meg az általuk használt platformokkal, és készíts számukra olyan tartalmakat, amik iránt érdeklődhetnek.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!