Amit a TikTok hirdetésekről 2022-ben tudnod kell

A Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp) és a Google hosszú évekig a két legnagyobb online hirdetési platformnak számított, azonban a közönség figyelme egyre inkább egy új digitális vidékre terelődik – a TikTokra.
 

TikTok hirdetések: Ezeket nem árt tudnod

A TikTok 2021 és 2022 legtöbbször letöltött mobilalkalmazása, de a márkák többsége csak akkor figyelt fel rá, amikor népszerűbb videókereső platform lett, mint a YouTube.
Habár a TikTok nem feltétlenül ideális minden cég számára, a legtöbben érdeklődő közönségre lelhetnek rajta. Fontos azonban észben tartani, hogy ha szeretnél megfelelni a TikTok algoritmusának, akkor szórakoztató és/vagy oktató jellegű tartalmakat kell kínálnod nézőidnek – csak így jelenhetsz meg a hőn áhított „Neked” felületen, azaz a TikTok személyre szabott hírfolyamjában.
Íme minden, amit a TikTok hirdetésekről tudnod kell!


A TikTok a világ egyik legnagyobb közösségi platformja, aminek már most több, mint egymilliárd aktív felhasználója van.

A TikTok nem csak a fiatal közönséget foglalkoztatja

A TikTokkal kapcsolatban sokan automatikusan azt feltételezik, hogy csak a fiatalabb, tizenéves generáció használja, akik naphosszat táncolós videókat nézegetnek az alkalmazásban. Ez azonban meglepően távol áll a valóságtól.
A Statista adatai szerint a TikTok felhasználóinak 75%-a 20 év feletti, 53% pedig 30 feletti. A platform egyedi lehetőséget kínál mind az elérések kiterjesztésére, mind a legfontosabb aktivitási mutatók fellendítésére.

 

A TikTok hirdetések típusai

A márkák többféle hirdetéstípus közül választhatnak a TikTokon:

TopView

A TopView hirdetések segítségével rögtön a felhasználók hírfolyamjának legtetején helyezheted el tartalmadat, így a te reklámod lehet az első, amit meglátnak, mikor megnyitják az alkalmazást. Ezek a hirdetések 67%-kal hatékonyabbak, mint bármelyik másik a platformon. Ha tehát célközönséged figyelmére vágysz, akkor ez lehet a legjobb hirdetéstípus számodra.

 

In-feed

Az In-Feed, azaz hírfolyamban megjelenő hirdetések a felhasználók „Neked” oldalára kerülnek ki. A legtöbb hirdetés itt köt ki a TikTok rendszerében, mert ezek a reklámok jól illeszkednek a platform hírfolyamjának formátumához. Éppen ezért, ha azt szeretnéd, hogy In-Feed reklámjaid hitelesnek tűnjenek (és hatásosak legyenek), akkor igyekezz a TikTok sajátos stílusában megalkotni őket.

 

Branded Hashtag Challenge

A „márkás hashtag kihívások” nem csak a márkaismertséget segítik megerősíteni, hanem konverziókra is sarkallhatják a felhasználókat. Márkaként létrehozhatsz egy kampányt, készíthetsz hozzá egy egyedi hashtaget, és díjakkal ösztönözheted a TikTok közösséget, hogy készítsenek saját tartalmakat márkás címkéddel.
A hashtagek pont úgy működnek a TikTokon, mint bármelyik más közösségi platformon: segítenek hasonló tartalmakat találni a felhasználóknak.
Ha ügyfélinterakciókra, megosztásokra és márkád hiteles népszerűsítésére vágysz, akkor nincs jobb a márkás hashtag kihívásoknál.

 

Branded Effects

A TikTok egyik sajátos hirdetéstípusa a „Branded Effects”, vagyis a márkás effektek. A márkák saját szűrőket, matricákat és különleges effektusokat készíthetnek, amelyeket aztán a felhasználók is kipróbálhatnak saját tartalmaik elkészítésekor. Ez segít szorosabb kapcsolatot kialakítani célközönséged tagjaival.

 

Spark

A Spark hirdetések a marketingesek kedvencei közé tartoznak, mert segítségükkel egyszerűen használhatnak fel organikus TikTok tartalmakat reklámokként.
Ha használtad már a facebook „kiemelt bejegyzés” hirdetéseit, akkor hasonlót kell elképzelni, annyi különbséggel, hogy a TikTok több célzási opciót biztosít ezekhez a reklámokhoz.

 

Pangle

A Pangle hirdetéseket a TikTok hirdetéskezelő platformján lehet létrehozni, és más alkalmazásokban jelennek meg, választható formátumokkal (natív, banner stb.) A Pangle TikTok hirdetések még csak egyes régiókban, bizonyos hirdetők számára érhetők el.

 

Video

Ezek a legalapvetőbb videós hirdetések, amelyek általában 5-60 másodperc hosszúak, és a felhasználók „Neked” hírfolyamjában jelennek meg.

 

A TikTok hirdetések felépítése

A TikTok hirdetési rendszere a Metáéhoz hasonlóan épül fel. A TikTok Ads Manager (a platform hirdetéskezelője) három fő részből áll:

  • Kampányok: Itt választhatod ki céljaidat és költségkeretedet.
  • Hirdetéscsoportok: Itt kell megadnod az elhelyezéseket, a közönségeket, további költekezési beállításokat, optimalizálási célokat és ajánlattételeket.
  • Hirdetések: Itt készíted el vagy választod ki a hirdetésekhez használni kívánt tartalmakat, a célpontokat és a nyomkövetést.

 

A MarketingProfesszorok TikTok csatornáját láttad már? Követsz már minket? Ha még nem tetted meg, itt az ideje, hiszen számos friss tartalom kerül fel TikTok csatornánkra is:

 

https://www.tiktok.com/@marketingprofesszorok

 

A TikTok hirdetések bevált módszerei

Használd a megfelelő formátumot

A sikeres TikTok kampányokhoz nélkülözhetetlenek a TikTok stílusú tartalmak. Ne számíts rá, hogy a más platformokon használt anyagok a TikTokon is sikeresek lesznek. Mindenképpen ügyelned kell rá például, hogy 9:16 (álló) videókat tölts fel hirdetéseidhez.

 

Mutasd meg személyiségedet

A TikTok bebizonyította, hogy a márkáknak igenis van személyiségük. Na persze, ez annak köszönhető, hogy a platformon azok a márkák a legsikeresebbek, amelyek meg is mutatják ezt a személyiséget tartalmaikon keresztül. Ehhez érdemes a cégnél dolgozók szereplését kérni, vagy olyan influencerekkel együttműködni, akik hitelesen bemutatják a márkát közönségüknek.

 

Légy hiteles

Az emberek nem azért mennek a TikTokra, hogy a márkák még egy platformon termékeket próbáljanak rájuk erőltetni. TikTok hirdetéseid első sorban szórakoztató vagy oktató jellegűek legyenek, hogy az embereket őszintén érdekelje, amivel márkád foglalkozik.

 

Működj együtt tartalomkészítőkkel

A TikTok szakosodott tartalomkészítői jól ismerik a platform működését és trendjeit, így tudják, hogy milyen tartalmakat érdemes feltölteniük közönségüknek. A TikTok még egy saját Creator Marketplace platformot is létrehozott, ahol a márkák kapcsolatba léphetnek az ilyen tartalomkészítőkkel.

 

Indíts márkás missziókat

A márkák úgynevezett márkás missziókkal (Branded Missions) is hatékonyabbá tehetik kampányaikat. Márkaként küldetéseket tűzhetsz ki, amiket aztán a tartalomkészítők pénzügyi jutalmakért vagy exkluzív termékhozzáférésekért végrehajthatnak.

 

Használd a megfelelő zenét és hangokat

Fontos, hogy hatásos zenéket és hangokat használj videódban. Ügyelj rá, hogy ezek passzoljanak videód hangulatához és mondanivalójához. Ne felejts el utánanézni a szükséges szerzői jogi kérdéseknek, mielőtt bármilyen nem saját szerzésű zenét használnál fel reklámjaidban.

 

Ügyelj a videók hosszára

Készíts rövid, de pörgős videókat. Térj hamar a tárgyra és ne húzd el feleslegesen a reklámokat.

 

Használj meggyőző felhívásokat

Minden hirdetésnek szüksége lesz egy felhívásra. Legyen teljesen egyértelmű, hogy mire szeretnéd rávenni a felhasználókat reklámjaiddal, és ügyelj rá, hogy ezt a lépést bárki könnyedén elvégezhesse.

 

Használj TikTok landing page-et

Mint minden reklámnak, TikTok hirdetéseidnek is szüksége lesz egy landing page-re (ha ilyen célt állítottál be) webhelyeden. Ügyelj rá, hogy az oldal tartalma pontosan azt kínálja, amit a hirdetésben megígérsz a felhasználóknak.
 

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink