TikTok hirdetések: Ezeket nem árt tudnod

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Amit a TikTok hirdetésekről 2022-ben tudnod kell

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp) és a Google hosszú évekig a két legnagyobb online hirdetési platformnak számított, azonban a közönség figyelme egyre inkább egy új digitális vidékre terelődik – a TikTokra.
 

TikTok hirdetések: Ezeket nem árt tudnod

A TikTok 2021 és 2022 legtöbbször letöltött mobilalkalmazása, de a márkák többsége csak akkor figyelt fel rá, amikor népszerűbb videókereső platform lett, mint a YouTube.
Habár a TikTok nem feltétlenül ideális minden cég számára, a legtöbben érdeklődő közönségre lelhetnek rajta. Fontos azonban észben tartani, hogy ha szeretnél megfelelni a TikTok algoritmusának, akkor szórakoztató és/vagy oktató jellegű tartalmakat kell kínálnod nézőidnek – csak így jelenhetsz meg a hőn áhított „Neked” felületen, azaz a TikTok személyre szabott hírfolyamjában.
Íme minden, amit a TikTok hirdetésekről tudnod kell!


A TikTok a világ egyik legnagyobb közösségi platformja, aminek már most több, mint egymilliárd aktív felhasználója van.

A TikTok nem csak a fiatal közönséget foglalkoztatja

A TikTokkal kapcsolatban sokan automatikusan azt feltételezik, hogy csak a fiatalabb, tizenéves generáció használja, akik naphosszat táncolós videókat nézegetnek az alkalmazásban. Ez azonban meglepően távol áll a valóságtól.
A Statista adatai szerint a TikTok felhasználóinak 75%-a 20 év feletti, 53% pedig 30 feletti. A platform egyedi lehetőséget kínál mind az elérések kiterjesztésére, mind a legfontosabb aktivitási mutatók fellendítésére.

 

A TikTok hirdetések típusai

A márkák többféle hirdetéstípus közül választhatnak a TikTokon:

TopView

A TopView hirdetések segítségével rögtön a felhasználók hírfolyamjának legtetején helyezheted el tartalmadat, így a te reklámod lehet az első, amit meglátnak, mikor megnyitják az alkalmazást. Ezek a hirdetések 67%-kal hatékonyabbak, mint bármelyik másik a platformon. Ha tehát célközönséged figyelmére vágysz, akkor ez lehet a legjobb hirdetéstípus számodra.

 

In-feed

Az In-Feed, azaz hírfolyamban megjelenő hirdetések a felhasználók „Neked” oldalára kerülnek ki. A legtöbb hirdetés itt köt ki a TikTok rendszerében, mert ezek a reklámok jól illeszkednek a platform hírfolyamjának formátumához. Éppen ezért, ha azt szeretnéd, hogy In-Feed reklámjaid hitelesnek tűnjenek (és hatásosak legyenek), akkor igyekezz a TikTok sajátos stílusában megalkotni őket.

 

Branded Hashtag Challenge

A „márkás hashtag kihívások” nem csak a márkaismertséget segítik megerősíteni, hanem konverziókra is sarkallhatják a felhasználókat. Márkaként létrehozhatsz egy kampányt, készíthetsz hozzá egy egyedi hashtaget, és díjakkal ösztönözheted a TikTok közösséget, hogy készítsenek saját tartalmakat márkás címkéddel.
A hashtagek pont úgy működnek a TikTokon, mint bármelyik más közösségi platformon: segítenek hasonló tartalmakat találni a felhasználóknak.
Ha ügyfélinterakciókra, megosztásokra és márkád hiteles népszerűsítésére vágysz, akkor nincs jobb a márkás hashtag kihívásoknál.

 

Branded Effects

A TikTok egyik sajátos hirdetéstípusa a „Branded Effects”, vagyis a márkás effektek. A márkák saját szűrőket, matricákat és különleges effektusokat készíthetnek, amelyeket aztán a felhasználók is kipróbálhatnak saját tartalmaik elkészítésekor. Ez segít szorosabb kapcsolatot kialakítani célközönséged tagjaival.

 

Spark

A Spark hirdetések a marketingesek kedvencei közé tartoznak, mert segítségükkel egyszerűen használhatnak fel organikus TikTok tartalmakat reklámokként.
Ha használtad már a Facebook „kiemelt bejegyzés” hirdetéseit, akkor hasonlót kell elképzelni, annyi különbséggel, hogy a TikTok több célzási opciót biztosít ezekhez a reklámokhoz.

 

Pangle

A Pangle hirdetéseket a TikTok hirdetéskezelő platformján lehet létrehozni, és más alkalmazásokban jelennek meg, választható formátumokkal (natív, banner stb.) A Pangle TikTok hirdetések még csak egyes régiókban, bizonyos hirdetők számára érhetők el.

 

Video

Ezek a legalapvetőbb videós hirdetések, amelyek általában 5-60 másodperc hosszúak, és a felhasználók „Neked” hírfolyamjában jelennek meg.

 

A TikTok hirdetések felépítése

A TikTok hirdetési rendszere a Metáéhoz hasonlóan épül fel. A TikTok Ads Manager (a platform hirdetéskezelője) három fő részből áll:

  • Kampányok: Itt választhatod ki céljaidat és költségkeretedet.
  • Hirdetéscsoportok: Itt kell megadnod az elhelyezéseket, a közönségeket, további költekezési beállításokat, optimalizálási célokat és ajánlattételeket.
  • Hirdetések: Itt készíted el vagy választod ki a hirdetésekhez használni kívánt tartalmakat, a célpontokat és a nyomkövetést.

 

A MarketingProfesszorok TikTok csatornáját láttad már? Követsz már minket? Ha még nem tetted meg, itt az ideje, hiszen számos friss tartalom kerül fel TikTok csatornánkra is:

 

@marketingprofesszorok

 

A TikTok hirdetések bevált módszerei

Használd a megfelelő formátumot

A sikeres TikTok kampányokhoz nélkülözhetetlenek a TikTok stílusú tartalmak. Ne számíts rá, hogy a más platformokon használt anyagok a TikTokon is sikeresek lesznek. Mindenképpen ügyelned kell rá például, hogy 9:16 (álló) videókat tölts fel hirdetéseidhez.

 

Mutasd meg személyiségedet

A TikTok bebizonyította, hogy a márkáknak igenis van személyiségük. Na persze, ez annak köszönhető, hogy a platformon azok a márkák a legsikeresebbek, amelyek meg is mutatják ezt a személyiséget tartalmaikon keresztül. Ehhez érdemes a cégnél dolgozók szereplését kérni, vagy olyan influencerekkel együttműködni, akik hitelesen bemutatják a márkát közönségüknek.

 

Légy hiteles

Az emberek nem azért mennek a TikTokra, hogy a márkák még egy platformon termékeket próbáljanak rájuk erőltetni. TikTok hirdetéseid első sorban szórakoztató vagy oktató jellegűek legyenek, hogy az embereket őszintén érdekelje, amivel márkád foglalkozik.

 

Működj együtt tartalomkészítőkkel

A TikTok szakosodott tartalomkészítői jól ismerik a platform működését és trendjeit, így tudják, hogy milyen tartalmakat érdemes feltölteniük közönségüknek. A TikTok még egy saját Creator Marketplace platformot is létrehozott, ahol a márkák kapcsolatba léphetnek az ilyen tartalomkészítőkkel.

 

Indíts márkás missziókat

A márkák úgynevezett márkás missziókkal (Branded Missions) is hatékonyabbá tehetik kampányaikat. Márkaként küldetéseket tűzhetsz ki, amiket aztán a tartalomkészítők pénzügyi jutalmakért vagy exkluzív termékhozzáférésekért végrehajthatnak.

 

Használd a megfelelő zenét és hangokat

Fontos, hogy hatásos zenéket és hangokat használj videódban. Ügyelj rá, hogy ezek passzoljanak videód hangulatához és mondanivalójához. Ne felejts el utánanézni a szükséges szerzői jogi kérdéseknek, mielőtt bármilyen nem saját szerzésű zenét használnál fel reklámjaidban.

 

Ügyelj a videók hosszára

Készíts rövid, de pörgős videókat. Térj hamar a tárgyra és ne húzd el feleslegesen a reklámokat.

 

Használj meggyőző felhívásokat

Minden hirdetésnek szüksége lesz egy felhívásra. Legyen teljesen egyértelmű, hogy mire szeretnéd rávenni a felhasználókat reklámjaiddal, és ügyelj rá, hogy ezt a lépést bárki könnyedén elvégezhesse.

 

Használj TikTok landing page-et

Mint minden reklámnak, TikTok hirdetéseidnek is szüksége lesz egy landing page-re (ha ilyen célt állítottál be) webhelyeden. Ügyelj rá, hogy az oldal tartalma pontosan azt kínálja, amit a hirdetésben megígérsz a felhasználóknak.
 

Gyakori kérdések

Mik azok a TikTok hirdetések?

A TikTok hirdetések lehetővé teszik a márkák számára, hogy médiamegjelenéseket vásárolhassanak maguknak a népszerű platform felületén. A márkák többféle hirdetéstípus közül választhatják ki a nekik legmegfelelőbb formátumokat.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!