Kíváncsi vagy milyen lett a Tesco új webáruháza? Érdemes használni vagy sem? Leelemeztük felhasználói és online marketing szempontból is! Közösségi média marketing és keresőoptimalizálás szempontból is vizsgáltuk!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Webáruházat nyitott a Tesco, leteszteltük!

Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Szerencsére már rengeteg dolgot rendelhetünk meg webáruházakból, legyen az műszaki cikk, bútor, játék, stb. A listát sokáig folytathatnánk, azonban élelmiszer rendelésre eddig nem sok lehetőség adódott. A Tesco ezt az űrt próbálja betölteni a Tesco webáruház elindításával, ahonnan kínálatukból bármit megrendelhetünk. Ugyan a szolgáltatás még nem mindenhol elérhető, azonban országos terjeszkedés várható. A hír maga örömteli, azonban mégis beszélnünk kell róla: jól használható a Tesco webáruháza, vagy használhatatlanná teszi a sok hiba? 
 
Webáruházat nyitott a Tesco, leteszteltük!

 

 

 

Először is hadd kezdjem azzal, ha egy ilyen cég, mint a Tesco, webáruház nyitása mellett döntött, akkor ez számodra is jelzésértékű: eljött a webáruházak ideje Magyarországon is! Neked is el kell gondolkodnod tehát, hogy nyiss ebbe az irányba! Ha nem tudod, hogyan indulj el, szívesen segítek benne! Kattints ide, és írj nekem, beszéljünk a Te vállalkozásodról! A webáruházak esetében egy új startvonalat húz az Internet: egy kisvállalkozás és egy multi ugyanolyan sikereket érhet el, itt nem csak a pénz számít. Cikkünk is mutatja, egy olyan óriás, mint a Tesco sem feltétlenül a legeslegjobb webáruházat indítja, egy kisvállalkozás is indíthat, akár jobbat is! Nos nézzük, mi a baj a Tesco webáruházával 
 
 

Tesco Webáruház: a pozitívumok

Az oldal dizájnja visszafogott, amolyan tipikusan Tesco-s, kezelhetősége kiváló. Az oldalon minden árut megtalálhatunk, amit az áruházban kapni lehet, a legfontosabbak azonban talán a friss termékek: zöldség, gyümölcs, hús, pékáru. A bevásárlás fülön belül kategóriánként kereshetjük meg a számunkra szükséges dolgokat, de a keresés is remekül működik, aminek segítségével még gyorsabban megtalálhatjuk a keresett árut. 
Találunk akciós termékek fület is, ahol a kategóriákra osztott termékeknél mindig láthatjuk mi meddig akciós, illetve láthatjuk azok szavatossági idejét is, amennyiben a közeli lejárat miatt akciósak (ami egyébként a többi termék esetében nem jelenik meg, de erről majd később).
 
A Tesco webáruház ügyfélszolgálata külön szót érdemel. Az oldalon található segítség ablakban egy ingyenesen hívható telefonszám, melyen az ügyfélszolgálat tagjai készségesen állnak rendelkezésünkre bármilyen problémával kapcsolatban. Aki nem szeret telefonálni, vagy csak úgy érzi, hogy általános problémája van, megnézheti az ugyanitt található, amolyan gyakran ismételt kérdések részt, ahol szinte minden kérdésre választ kaphatunk.
 
Keresőmarketing és közösségi média marekting elemzés a Tesco webáruházánál
 
Ha ez még nem lenne elég, a kiszállítás után jogunkban áll a termék visszaküldése a futárral. Ha nem találjuk frissnek a kenyeret, foltos a banán, azért nem kell fizetnünk, csak visszaadjuk a futárnak az átvétel után. Fontos, hogy mindenképp ellenőrizzük a terméket az átvételnél. Az átvétel után még 8 napig cserélhetjük vissza a termékeket, azonban azt már nekünk kell megtennünk valamelyik áruházban, ha a futárnak nem adtuk vissza.
A kiszállítás is teljesen rendben van. Reggel 8-tól este 10-ig történő kiszállításra van lehetőség, ezen belül két órás idősávok állnak rendelkezésünkre. Az idősávot jó, ha előre lefoglaljuk, ugyanis a népszerű időpontok gyorsan betelnek. Gondolunk itt az este 8 és 10 közötti időszakra, amikor már valószínűleg a legtöbben otthon vannak. Egyesek szerint további reggeli és esti időpontok kellenének, de annyira talán még nem gyorsult fel a világ, hogy hajnali 4re rendeljünk tejet. A kiszállítás díja az idősávtól és címünktől is függhet, de ha nem csak egy kiló kenyeret és tíz deka párizsit veszünk, valószínűleg megéri.
 
 

Tesco webáruház: hiányosságok

Először nézzük online marketing szempontból az áruházat. Ha belépsz a Tesco.hu oldalra, nem lesz egyszerű megtalálnod a webáruház linkjét. Lehet, hogy még tesztidőszak van, de azért nem rejteném el ennyire azt amit tesztelek és mindenhol hirdetek. A keresőoptimalizálás szempontjából sem használja ki a Tesco a lehetőségeket, és akkor még finoman fogalmaztam. Ez jó hír a konkurenseknek, nem lesz nehéz legyőzni a Google-ben a Tescot…. Első látásra a Tesco közösségi média marketingje jónak tűnik, hiszen 244.037 ember kedveli ebben a pillanatban az oldalt, de aki követ minket, és olvassa cikkeinket tudja, hogy ez a szám nem minden. Sokkal fontosabb az, hogy csak 7.829 ember beszél erről, ami nagyon-nagyon kevés, főleg arányaiban a rajongószámhoz. Összefoglalva a Tesco webáruházának online marketingje gyenge osztályzatot kapott, ami rossz hír a Tesconak, jó hír annak aki konkurens oldalt akar indítani  
 
 
Most akkor nézzük az elemzést felhasználói szempontból!  A már fentebb említett szavatossági idő szinte mindenhol hiányzik a termékeknél, ami valljuk be, igazán fontos vásárlás során. Ezen kívül sok termék leírása is elég hiányos, főleg, ha olyasmikről van szó, amit még nem ismerünk. Ilyen esetekben ugyan megoldást nyújt, hogy vissza tudjuk küldeni a futárral, ha nem vagyunk elégedettek a termékkel, vagy annak szavatossági ideje túl közeli. Megnyugtató tény azonban, hogy minden terméket úgy küldenek el, hogy a legkésőbbi lejáratút teszik csomagunkba.
 
Fizetésre csak és kizárólag kártyával van lehetőségünk, akár a futárnak fizetünk, akár az oldalon adjuk meg kártyánk adatait. A fizetés pozitívuma, hogy a pénzt csak akkor vonják le számlánkról, mikor a futártól átvettük a termékeket, így ugye a visszaküldött termékeket sem fizetjük ki előre, utólag nem lesz belőle gond. Készpénzes fizetésre tehát nincs még lehetőség, és információ sincs róla, hogy lesz-e a későbbiekben.
 
A Tesco webáruház kedvenceim fül része valószínűleg még fejlesztésre váró tartalom, ugyanis nem tudunk csak úgy a kedvenceinkhez adni termékeket. Ide azok a termékek kerülnek, melyeket kosarunkba raktunk. Így pont az értelme vész el a kedvencek lehetőségnek, mert miért akarnánk minden alkalommal látni összes rendelt termékünket ott, ha csak elég lenne az a pár is, amikre nagyjából mindig szükségünk van.
 
Az irányár okozhat még gondot rendelés során, ugyanis a termékek ára változhat megrendelésünk leadása után. Az akcióknál feltüntetik annak időtartamát, és le is írják, hogy az azután történő kiszállítás esetén már más lehet az ár. De ugyanez fordítva is elsülhet, például egy megrendelt termék a kiszállítás előtt még akcióssá válik, így azért kevesebbet kell fizetni. Bárhogy is történik, a termék visszaküldése ilyen esetekben is működik.
 
Tesco webáruház elemzése online marketing szempontból
 
A rengeteg előnye mellett ugyan némi hátránya is van a Tesco webáruház használatának, azonban a legtöbbre megoldást jelenthet, hogy azokat a termékekért, amelyekkel valamiért nem vagyunk megelégedve, visszaküldhetjük a futárral. A Tesco webáruház kezd egyre népszerűbb lenni, ami további bővülés esetén valószínűleg csak fokozódni fog.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!