Az Instagram 2025. július 10-i újítása nemcsak a tartalomgyártókat, hanem a vállalkozásokat is új pályára állíthatja. A közösségi platform eddig főként márkaépítésre és követőszerzésre szolgált, de most valódi SEO-eszközzé válik. Aki eddig nem foglalkozot...
Ezek lesznek 2019 legfontosabb közösségi média marketing trendjei!
Tavaly, amikor megérkezett a „Facebook Zero” nagyon megijedt mindenki. Be kell valljam, én is. Több, mint 2 millió Facebook rajongót raktunk össze 10 oldalunkon az elmúlt 9 évben, úgy tűnt, ez egyszerre semmivé lett. Azóta szerencsére árnyaltabb a kép, mint mindig, most is megtaláltuk az utat, ami még járható. 11. online újságunk látogatóinak nagy részt a Facebook közvetítette, de teszi ezt ma is. Kísérleteztünk, kutattunk, alkalmazkodtunk, és élünk tovább, vidáman.

2019 teljes gőzzel dübörög, de még most sem késő új stratégiát alkotnod magadnak az esztendőre. Egy új stratégia kialakításakor ajánlatos megvizsgálnod, kiértékelned tavalyi törekvéseidet, és eldönteni, hogy mivel érdemes folytatni a dolgokat, és miket érdemes hátrahagyni.
A trendek folyamatosan jönnek-mennek, és aki nem tart lépést velük, az csúnyán lemarad majd. Szerencsére a következő listában összegyűjtöttük 2019 legfontosabb közösségi média marketing trendjeit, hogy idén is folytathasd sikereidet kedvenc platformjaidon!
Az aktivitás továbbra is a legfontosabb
A facebook már 2018 elején bejelentette, hogy szeretnék a hangsúlyt a családtagoktól, barátoktól származó tartalmakra helyezni a felhasználók hírfolyamában. Ez számos márkát végzetes csapásként ért, és csak azok maradhattak relevánsak a platformon, akik értékes, értelmes beszélgetésekre, interakciókra buzdították közönségeiket.
Ehhez olyan, aktivitásra ösztönző tartalmakra volt (és van továbbra is) szükség, amelyek érdekesek, vonzóak, és valamilyen műveletre sarkallják a felhasználókat. Ez az egyre nehezebben kiérdemelhető organikus elérések kulcsa.
Az algoritmusok egyre okosabbá válnak, és egyre több kiskapu záródik be a marketingesek számára, hogy aktivitást csikarjanak ki közönségeikből. Nem elég arra kérni a felhasználókat, hogy kedveljenek egy bejegyzés, megosszák azt, vagy hozzászóljanak. Egyre több közösségi platform igyekszik fellépni az „aktivitáscsali” jellegű tartalmak ellen, így hát akik ilyenekre alapozzák eléréseiket, azok hamarosan nagyot csalódnak majd.
Ideje tehát egy teljesen új irányból megközelíteni az aktivitást a különböző platformokon a felhasználók organikus, természetes elérése érdekében, azaz valódi, minőségi, organikusan aktivitásra ösztönző tartalmakat gyártani.
Amennyiben szeretnéd, social media felületeidet hatékony kezekben tudni, vedd fel velünk a kapcsolatot ITT! 2 millió rajongót kezelünk minden nap, a te követőid is kedvelni fogják, amit látnak!
Az influencer marketing és a mikroinfluencerek hajnala
Sok cég ma már el sem tudná képzelni stratégiáját az influencerek nélkül, és ahogy az influencerek követőbázisa egyre növekszik, úgy befolyásuk ára is arányosan feljebb kúszik. Ebből következik, hogy a nagyobb neveket egyszerűen nem engedhetik meg maguknak a kisebb márkák, de szerencsére erre nincs is szükség.
Az úgynevezett mikroinfluencerek (durván 10 és 50 ezer követő között) jelenthetik a megoldást az olyan cégek számára, amelyek szeretnék ugyan kihasználni a marketing e formájának előnyeit, de nem feltétlenül rendelkeznek megfelelő kerettel hozzá.
A mikroinfluencerek talán nem érnek el olyan sok felhasználót, mint az internetes világsztárok, de sok esetben sokkal szorosabb kapcsolatokat ápolnak elszánt követőikkel, mint azok, akikért milliók rajonganak. Lehet, hogy valakinek 2 ezer rendszeresen aktív követője van, de nem mindegy, hogy ezt 10 ezer, vagy 500 ezer követővel sikerült elérnie.
Egy márka tehát az ilyen mikroinfulencerekkel együttműködve is komoly eredményeket érhet el, persze csak ha olyan partnert választ magának (erről itt írtunk), aki releváns témákkal foglalkozik.
De mi a helyzet azokkal a cégekkel, amelyek még ezeket a feltörekvő csillagokat képesek megfizetni? Számukra ott vannak a 10 ezer követőnél is kisebb „nanoinfluencerek”, akik rendkívül gazdaságos megoldást jelenthetnek, ráadásul gyakran remek elérési és aktivitási arányokat is fel tudnak mutatni (10 ezer követőből 7 ezer embert rendszeresen aktivizálni nem kis teljesítmény).
A magyarországi influencerek összesített listáját IDE KATTINTVA találod meg!
Az értékesítés és a közösségi média kapcsolata
A közösségi média már most is segíti a vásárlókat a termékfelfedezési fázisban. Egyre több márka népszerűsíti kínálatát közösségi csatornákon, az ügyfelek pedig könnyedén rátalálhatnak ezekre egy olyan környezetben, amelyben kényelmesen érzik magukat.
A közösségi média már nem csak a tudatosságról és az aktivitásról szól, hanem a megfontolási fázisban is szerepet játszik, elősegítve az értékesítéseket.
Mary Meeker 2018-as trendjelentése szerint a válaszadók 55%-a vásárolt meg egy terméket az után, hogy a közösségi médián felfedezte azt. A facebook a legaktívabb csatorna ilyen tekintetben, de az Instagramon és a Pinteresten is gyakoriak a termékfelfedezések.
Ez azt jelenti tehát, hogy nem muszáj agresszívan népszerűsíteni a termékeket a közösségi médián, de fontos, hogy miután az emberek felfedezik ott termékeidet, megkönnyítsd a vásárláshoz vezető útjuk minden szakaszát.
Mesterséges intelligenciával segített ügyfélszolgálat
A robotok és az automatikus üzenetküldés egyre több cég ügyfélszolgálatának válik szerves részévé. A közösségi médiának köszönhetően az emberek egyszerűbben vehetik fel a kapcsolatot a cégekkel, mint valaha, és a felhasználók ebből kifolyólag egyre gyorsabb válaszokra is számítanak feltett kérdéseikre.
Miután a márkák felfedezték, hogy ügyfélszolgálatukat kibővíthetik velük, egyre több chatbot jelent meg a Facebook Messengerében (és sok márka webhelyén is). Mi is készítettünk több ilyet, pl. a Városliget Cafe, vagy az Oxigén Hotel**** Superior Family & Spa számára.
Habár eleinte ezek a robotok még csak nagyon kezdetleges feladatokat voltak képesek ellátni (és nem sokan voltak meggyőződve arról, hogy érdemes foglalkozni velük), a mesterséges intelligenciának és a gépi tanulásnak köszönhetően ezek a robotok egyre ügyesebbek, és egyre több felhasználói igénynek felelnek meg. Elegendő kísérletezéssel és „tanítgatással” sok robot már igazán hiteles ügyfélszolgálati élményt kínálhat, értelmesen válaszolva a leggyakrabban feltett kérdésekre, és megkönnyítve az alapvető felhasználói feladatokat.
Kétségtelen, hogy ahogy ezek a technológiák egyre elérhetőbbek (és olcsóbbak) lesznek, egyre több helyen találkozhatunk majd velük 2019-ben is.
Folytatódik a történetek története
A történetek a legkedveltebb tartalomformátumok közé küzdötték fel magukat. A rövidéletű tartalmak népszerűségét a Snapchat alapozta meg, azóta pedig számos közösségi óriás, köztük a Facebook, a YouTube, a linkedin és persze a híres-hírhedt instagram is átvette.
Az Instagramon jelenleg napi szinten több mint 400 millió történetet tekintenek meg a felhasználók, és a Facebook is igyekszik ráerőltetni őket a felhasználóira.
Az instagram történetek ebből kifolyólag nagyszerű hirdetési lehetőségeket hordoznak magukban, amiket természetesen a platform is elismert, és különféle hirdetési lehetőségekkel is bővítette a funkciót.
A történetek azért olyan vonzóak, mert nem csak nézegetni, hanem elkészíteni is szórakoztató (és egyszerű) őket. Rövidéletű jellegük miatt nem igényelnek túl sok belefektetett erőfeszítést, így sokak számára vonzó formátumnak számítanak. Emellett spontánok és hitelesek is – két jellemző, ami különösen fontos a mai fiatal korosztály szemében.
A kamu követőknek befellegzett
Több mint egymilliárd felhasználójával az Instagram a világ egyik legnépszerűbb közösségi platformja/alkalmazása, ami számos lehetőséget nyitott meg a hirdetők és az influencerek előtt is.
Természetesen ekkora telítettség mellett nem meglepő, hogy sokan mesterséges módszerekkel próbálták meg fellendíteni követőik számát, hogy népszerűbbnek tűnjenek a márkák szemében. Számos olyan szolgáltatás érhető el az interneten, amelyek potom pénzért követőket kínálnak az Instagramon.
Természetesen erről a platform kezelői is tudnak, és eljött az ideje, hogy aktívan fellépjenek az ilyen csalók ellen. Az Instagram 2018 végén bejelentette, hogy elkezdték törölni a nem hiteles kedveléseket, követéseket, és hozzászólásokat azokról a fiókokról, amelyek külső segítséggel próbálták fellendíteni népszerűségüket. A platform külön erre a célra fejlesztett gépi tanulással felfegyverzett algoritmust hozott létre, ami segít majd a jövőben elkerülni az ilyen eseteket.
Nem tudja azonban még most sem gátolni az Instagram az úgynevezett Insta robotokat, melyek emberként viselkednek, és úgy szereznek követőket egy fióknak.
Az Instagram tehát igyekszik megőrizni pozitív hírnevét a világ egyik vezető közösségi platformjaként, ahol az emberek és a márkák hiteles, érdeklődő, valódi közösségek tagjaivá válhatnak, vagy építhetnek követőbázist maguk köré.
Az Instagramon egyre kevésbé releváns a követők száma, és a felkészültebb márkák sokkal inkább az aktivitási arányra kíváncsiak (ahogy az Instagram algoritmusa is,melyről ITT írunk.)