Snapchat, avagy a tartalommarketing ritkán emlegetett nagyágyúja

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Snapchat, avagy a tartalommarketing ritkán emlegetett nagyágyúja

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Amennyiben a fiatalabb, gyerek korosztály online marketing kommunikációd célcsoportja, akkor felejtsd el a Facebookot, de még az Instagramot is. Próbáld ki a Snapchat marketinget, melynek segítségével a saját közegükben a szívüknél éred el a legfiatalabb vásárlókat. 
 

Snapchat, avagy a tartalommarketing ritkán emlegetett nagyágyúja

2011-es megjelenése óta a Snapchatnek bőven volt ideje integrálódnia a köztudatba, és eltekintve attól, hogy napi szinten nagyjából 8 milliárd megtekintést generál, ez sikerült is neki. Ennek ellenére ha még veterán marketingesként sem hallottál róla (vagy csak sosem vélted úgy, hogy megéri foglalkozni vele), senki sem hibáztathat érte. Hogy miért? Mert a Snapchat első sorban a fiatal korosztályban népszerű.

 

Ha egy kicsit jobban megvizsgálod az alkalmazást (a felhasználók többsége mobilról használja a platformot), akkor nem nehéz rájönni, hogy mi az oka ennek a népszerűségnek. Az alkalmazás tele van olyan funkciókkal, amik egyedivé teszik a felek közötti kommunikációt, gondolunk itt első sorban a fényképekkel illusztrált szöveges üzenetekre.

 

Szempont továbbá az is, hogy a Facebookkal és a szintén Facebook által fejlesztett és üzemeltetett Instagrammal ellentétben a Snapchat üzleti modelljének nem részei a hirdetések, a platform ugyanis első sorban egy sokkal személyesebb, közvetlenebb élményt kínál felhasználóinak.

 

Szóval mindez elég lenne ahhoz, hogy a Snapchatet is ajánlani tudjuk tartalommarketing-stratégiádba? Ha ennyi önmagában nem is, de a következő szempontok mindenképpen stabil érvek arra, hogy ezt a népszerű platformot is hozzáadd digitális marketing arzenálodhoz!

 

1. A fiatalok imádják

Mint azt már korábban is említettük, a Snapchat felhasználóbázisát túlnyomórészt a fiatalabb korosztály alkotja. A fiatalok hamar ráunnak azokra a dolgokra, amiket napi szinten használnak, azonban a platform igyekszik mindig friss funkciókkal és egyéb újdonságokkal bővülni, hogy megtartsák felhasználóikat. 

 

Ebből egyértelműen következik, hogy a platform első sorban azon márkák számára lehet hasznos, akik kifejezetten a tizenéveseket szeretnék elérni kínálataikkal. A Snapchat Discover és egyéb funkciók biztosítják, hogy a fiatalok ne unjanak rá olyan hamar az alkalmazás használatára.

 

Marketingesként biztosan hallottál már róla, hogy a képek, és főleg a videók milyen népszerű tartalmakká is váltak az elmúlt évek során. A Snapchaten többnyire képekkel és videókkal találkozhatnak a felhasználók (a szöveges tartalmak helyett), ami tovább fokozza a vonzerejét (és nem csak a fiataloknál).

 

2. Egyszerűen szórakoztató

2011-es megjelenésekor kevesen hittek a Snapchatben, mondván, úgysem lesz képes felvenni a versenyt más platformokkal, és hamar a süllyesztőben végzi, majd ma, itt van a napi közel 8 milliárd tartalommegtekintés. 

 

Szóval mi a siker titka? Egyszerű: a Snapchat a könnyed, laza, játékos élményekre alapszik, és tökéletes példája annak, hogy csak mert egy termék nem feltétlenül komoly természetű, nagyon is komolyan kell venni, hiszen megannyi lehetőséget képvisel. Aki pedig tud bármit is a tartalommarketingről, az tisztában van vele, hogy az ilyen jellegű tartalmak nagyon is hatásosak tudnak lenni.

 

Gondolj csak bele: manapság lehetetlen 1 percig görgetni a Facebookon úgy, hogy ne találkoznánk valamilyen riogató álhírrel, politikai mocskolódással, vagy bármilyen olyan tartalommal, amit legjobb próbálkozásaink ellenére sem sikerült kizárni hírfolyamunkból. Kinek ne esne jól egy kis szórakozás a szürke hétköznapok alatt? Ezt kínálja a Snapchat.

 

3. „Mobil-első” alkalmazás

Hasonlóképpen az Instagramhoz, a Snapchat is első sorban egy mobilalkalmazás. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók mindenhová magukkal viszik, ahová telefonjuk is velük tart. Az applikáció továbbá segít kideríteni, hogy mely ismerősök tartózkodnak a közelben (Find your friends funkció), ami szintén arra ösztönzi a felhasználókat, hogy a telefonjukat nyomkodják, bárhol is járnak.

 

És ez adja a Snapchat vonzerejének egyik legnagyobb részét – a most. A Snapchaten minden most történik, nincsenek múlt heti hírek, régi tartalmak. A fiatalok (és a felhasználók úgy általában) mindig új, friss dolgokra vágynak, a Snapchat pedig lehetővé teszi, hogy mindig azonnal értesüljenek róla, hogy barátaik éppen mit csinálnak.

 

Nem egy márka már most igyekszik kihasználni ezt az újdonságok iránti vágyakozást olyan márkás szűrőkkel és eseményekkel, amik egyszerre ösztönzik az azonnaliságot és az aktivitást – mindent, amit a fiatalok igényelnek.

4. Azonnali vásárlásra ösztönöz

Reggel, délben, este, otthon, az iskolában, a munkahelyen, út közben, nyaralás közben, és így tovább – a fiatalabb korosztályokat szinte lehetetlen lefeszíteni telefonjaikról. Ezen modern jelenség egy ritkán emlegetett következménye, hogy a fiatalok folyamatos kapcsolódása az internetre gyakran vásárlási döntéseiket is jelentősen befolyásolja.

 

A legtöbben telefonjukon keresztül értesülnek a nagyvilág dolgairól, itt döntik el, hogy hol töltik a ma estéjüket és itt keresik meg legújabb karórájukat is. Mivel a Snapchat nyomonköveti felhasználói tartózkodási helyét, így végtelenül egyszerűvé válik az emberek tartózkodási hely alapú megcélzása.

 

A Snapchat tehát azon hirdetők számára is értékes eszköz lehet, akik kifejezetten helyi célzással szeretnék elérni célközönségeiket.

 

Szóval mi a helyzet azzal az azonnali vásárlásra ösztönzéssel? Mivel a Snapchaten szereplő tartalmak a platform természetéből adódóan csak rövid ideig léteznek, így a legtöbb ajánlat nagyjából fél óra elteltével már nem lesz elérhető. Itt lép érvénybe a marketingpszichológia: ha az emberek látják, hogy egy ajánlat csak bizonyos ideig elérhető, nagyobb valószínűséggel veszik rá magukat a vásárlásra.

 

5. Nem csak a digitális világban létezik

Ha valahol, akkor a Snapchatnél értenek a PR-hoz. Tökéletes bizonyíték erre eddigi egyik legnagyobb dobásuk, a Spectacles. A Spectacles (ami egyszerűen csak szemüveget jelent) a Snapchat digitális szemüvege, amelyet beépített kameráival akár videórögzítésre is lehet használni. Ezeket az eszközöket több helyen is automatákból kezdték el árusítani, amelyek – a Snapchat működési modelljéhez hűen kihelyezésük után nem sokkal el is tűntek.

 

Az automatáknál az érdeklődők kipróbálhatták a virtuális szemüvegeket, és persze vásárolhattak is belőlük. Ezzel a húzással a Snapchat mélyen meghajolt leghűségesebb felhasználói előtt, akik egy nagyobb egység részének érezhették magukat és izgatottan várhatták, hogy milyen élményekkel gazdagíthatja majd őket a platform új találmánya – és ez az, amivel a Snapchat nagyon eltalálta a tartalommarketingjét.

 

A platform jelenleg egy kiterjesztett valóság (AR) technológia bevezetésén dolgozik, amely lehetővé teszi majd, hogy a hirdetők 3D-s modelleket helyezzenek el a felhasználók látóterében, amelyeket az emberek a kamerájukon keresztül tekinthetnek meg.


5. (Még) nem túl nagy a verseny

Szinte minden létező vállalat és vállalkozó képviselteti magát a Facebookon és a Google Cégem szolgáltatásban, és egyre többen terjeszkednek a Twitterre, az Instagramra és a Pinterestre is. Mindez azt jelenti, hogy ezen platformokon egyre csak nő és nő a verseny, és egyre nehezebbé válik kiemelkedni a sűrűsödő marketingzajból.

 

Tény ugyan, hogy a Snapchat nem egy ma született tagja a közösségi médiás platformok családjának, de ennek ellenére meglehetősen kevés hirdető használja kínálata terjesztésére. A folyamatos és várható újításoknak köszönhetően csak idő kérdése, hogy mikor kezd el a platform új funkciókat kínálni a hirdetők számára is, hogy kivehessék a részüket abból a napi 8 milliárd megtekintésből.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!