notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

SEO tudnivalók 2021-re: ezekre érdemes fókuszálni idén

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > 3 dolog, ami meghatározza a SEO-t 2021-ben

3 dolog, ami meghatározza a SEO-t 2021-ben


2021/01/13
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

2020-re senki sem tekint vissza szívesen, azonban ha a 2021-es SEO-ról van szó, akkor rengeteget tanulhatunk belőle. Próbáljunk ne a negatívumokra koncentrálni, és szedjük össze, hogy milyen tanulságokat vonhatunk le, amelyeket az előttünk álló esztendőben is hasznosíthatunk majd!

3 dolog, ami meghatározza a SEO-t 2021-ben
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Íme 3 dolog, ami meghatározó szerepet játszik majd a 2021-es SEO-ban, és amelyet érdemes Neked is követned! Ha úgy érzed, nincs időd, energiád vagy épp szaktudásod a SEO fellendítéséhez, vedd fel velünk a kapcsolatot bizalommal, és tegyük rendbe online jelenléted együtt! 

 

1. A keresőszándék és a kereslet dinamikusak

A keresőszándék és a kereslet mind dinamikus tényezők. 2021-es SEO stratégiádhoz muszáj megismerned és megértened célközönséged keresőszándékát, hiszen csak így készíthetsz olyan tartalmakat, amelyek megfelelnek az igényeiknek.

 

Ha a Google szerint egy weboldalad a jól passzol az adott keresőszándékhoz, akkor magasan rangsorolja majd azt a többi találat között.

 

Azonban a vírushelyzet sok keresőszándékot megváltoztatott az elmúlt év során, és a sikeres SEO érdekében kénytelen leszel igazodni ezekhez.

 

A Path Interactive egyik tanulmányából  kiderült, hogy az „anonim alkoholisták” és kapcsolódó keresések olyan találatokat kínáltak fel, amelyek online, tehát virtuális körülmények között lebonyolított megbeszéléseket kínáltak a résztvevők számára. A Google anélkül is tudta, hogy az emberek otthonról kénytelenek megjelenni a megbeszéléseken, hogy a keresések tartalmazták volna az „online” vagy a „virtuális” szavakat.

 

A keresőszándék változása azonban más formában is megmutatkozhat. Például előfordulhatnak olyan kifejezések, amelyekre néhány nap alatt ugrásszerűen megnő a kereslet, vagy épp ilyen gyorsan eltűnnek a felkapott keresések közül. Februárban és márciusban például minden korábbinál többen kerestek a Google-on a „WC paír” kifejezésre, ami szintén a víruspániknak volt köszönhető. A kovászos kenyér szintén néhány nap alatt robbant be a keresőtrendek élére (a liszthiány miatt), majd ahogy múltak a hetek, az érdeklődés visszaapadt a megszokott szintre.

 

Továbbá, míg januárban sokan kerestek rá a „moziműsor” kifejezésre, február végén óriásit zuhant az érdeklődés, ahogy novemberben is, az éjszakai kijárási tilalom bevezetésével.

 

Ezek a trendek mind azt bizonyítják, hogy nagyon mennyire fontos több kulcsszóval is foglalkozni egyszerre, hiszen ezzel úgymond több lábon áll majd online jelenléted is. Valójában nem csak kulcsszavaidat, hanem teljes marketingstratégiádat érdemes változatosabbá tenni ahelyett, hogy mindent a Google-ra bíznál.

 

Már a járvány elején is többen megjósolták, hogy azok a cégek maradnak majd versenyben, akik elég rugalmasan tudnak alkalmazkodni az új helyzethez, és képesek kihozni belőle a legtöbbet. Ez így is történt.

 

De mit tehetsz, ha a képlékeny keresőszándék és kereslet befolyásolják online forgalmadat? Először is vess egy pillantást az aktuális keresőtalálati oldalakra, és nézd meg, hogy egyes keresésekre milyen tartalmakat dob fel a Google. Ebből kikövetkeztetheted, hogy a keresőmotor jelenleg milyen tartalmakat tart a legideálisabbaknak egy-egy keresésre, és ehhez igazíthatod a stratégiádat.

 

Ha azt látod, hogy egyre több keresés találatai szolgálnak ki egy másfajta szándékot, mint amelyet saját tartalmaid, akkor tudni fogod, hogy a Google másra fordítja a hangsúlyt. Persze, hogy miért, azt sosem lehet tudni, de az aktualitások sokat számíthatnak, mint azt tavaly is láthattuk.

 

A Google Trends, és más trendkövető eszközök sokat segíthetnek a keresőtrendek nyomon követésében. Maradj rugalmas, és mindig állj készen változtatni a stratégiádon!

 

2. A helyi cégek mozgékonyak kell, hogy legyenek

Apropó rugalmasság: az előző gondolat fokozottan vonatkozik a helyi keresőket megcélzó cégekre és SEO szakemberekre.

 

A tavalyi vírusválság főleg a kisebb, helyi jellegű cégeket érintette negatívan. A kijárási tilalmak, a vásárlási idősávok és az egyéb korlátozások mind arra kényszerítették a cégtulajdonosokat, hogy kreatív módszerekkel igyekezzenek tartani a kapcsolatot ügyfélkörükkel, és persze továbbra is kiszolgálni őket, legjobb tudásuk szerint (érintésmentes kézbesítés, stb.)

 

Azonban sok cég már azzal is sokat segíthet ügyfeleinek, ha képes naprakész információkat kínálni nyitva tartásáról. Szerencsére a Google erre külön fel is hívta a cégtulajdonosok figyelmét a Google Cégemen keresztül.

 

Habár a legtöbb helyi jellegű cég hagyományos egy üzlethelységen belül tevékenykedik (éttermek, edzőtermek, boltok, stb.), muszáj kihasználniuk a keresőszolgáltatók nyújtotta kommunikációs lehetőségeket. A keresőfelületek nagyon népszerűek, és így fontos kapcsolattartási pontot kínálnak a cégek és ügyfeleik között. Ez különösen most fontos, amikor bizonytalan, hogy egy cég milyen szolgáltatásokat kínál üzlethelységében.

 

Ne felejtsd el tehát frissíteni azokat a felületeket, amelyeken keresztül ügyfeleid információkat kereshetnek cégedről. E mellett kövesd figyelemmel a Google újításait, hiszen a keresőcég az elmúlt évben rengeteg hasznos funkcióval bővítette a Cégem szolgáltatást.

 

3. A SEO közösség egyre erősebbé válik

A SEO közösség 2020 során bebizonyította, hogy még a nehézségek ellenére is képes nyitott, segítőkész és innovatív maradni. Számos SEO szakember nyújtott segítséget egymásnak a vírushelyzet kezdete óta, és kétségtelen, hogy ebben az időszakban olyan üzleti és baráti kapcsolatok kötődtek, amelyek jóval a COVID-19 felszámolása után is megmaradnak majd.

 

Mindenki ott segít, ahol tud. Egyes SEO szakemberek ingyenes tippekkel látják el a bajba jutott cégeket, míg mások segítenek állást találni azoknak a kevésbé szerencsés kollégáiknak, akik a szűkösre húzott marketing-költségvetések miatt veszítették el a munkájukat.

 

Persze ezek nem csak az elmúlt évben zajlottak, de 2020 olyan kihívások elé állította a SEO közösséget (és mindenki mást is), hogy az összefogás ereje sokkal fontosabbá és láthatóbbá is vált ezek hatására.

 

Habár mindezt önzetlenül kell csinálni, kétségtelen, hogy sok új lehetőségre is rátalálhat az ember, ha hajlandó nyitni a közösség irányába. Légy tehát odaadó, mert sosem tudhatod, hogy mikor lehet neked is szükséged hasonló segítségre!
 

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Étterem marketing

Mi az az étterem marketing? Az étterem marketing egy étterem vagy...

Egyszeri ajánlat

Az egyszeri ajánlat definíciója Egy olyan marketing stratégia,...

Black Hat SEO - Fekete Kalapos SEO

Mi az a Black Hat SEO? A Black Hat SEO vagy furcsa magyar fordításban a Fekete...

linkmarketing

Mi is az a linkmarketing? Akkor beszélünk linkmarketingről, ha egy oldal kiteszi a...

Felhasználói élmény

Mi az a felhasználói élmény? A felhasználói...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.