6 SEO trend 2020-ra, amiket érdemes szem előtt tartanod

A SEO a digitális marketing egy izgalmas, és gyakran stresszes ágazata. Ez a stressz általában abból adódik, hogy a modern SEO szakértők alig képesek lépést tartani az elképesztő ütemben záporpzó SEO trendekkel. Az utóbbi időben te magad is jogosan érezhetted úgy, mintha valaki gyártósoron készítené a keresőoptimalizáláshoz köthető divatszavakat.

Ezek 2020 legfontosabb SEO trendjei

Szóval melyek azok a seo trendek, amelyekre mindenkinek ajánlott odafigyelnie 2020-ban? A következőkben ezekről olvashatsz!

 

1. A Google BERT frissítés

A google „BERT” nevet viselő frissítése már 2018-ban tervben volt, de 2019 őszén kezdett el igazán terjedni. Ekkor számos webhelytulajdonos érezhette meg hatását, ugyanis a BERT frissítés nagyjából minden 10 lekérdezésre hatással volt.

 

A Google BERT célja az volt, hogy a keresőmotor minden korábbinál jobban értelmezni tudja a lakérdezéseket (egyre inkább úgy, mint az emberek), és így minél relevánsabb találatokat sorolhasson fel a felhasználók számára. A BERT minden nyelvre kihatott, ezért érezhettek az elmúlt ősszel változásokat több hazai webhely tulajdonosai is.

 

Természetesen a BERT nem jelenti azt, hogy bármi baj lenne az ember tartalmaival, de ezt a sablonos google magyarázatot már ismerjük: koncentrálj arra, hogy minél jobb tartalmakat készíts közönségednek, és ezt a Google is értékelni fogja.

 

Ha javítani szeretnéd esélyeidet az előkelő rangsorolásra, akkor fontos, hogy értelmezd azt a lekérdezést, amire optimalizálni szeretnéd épp készülő tartalmadat. Ha tartalmaid nem felelnek meg a felhasználók keresőszándékának, akkor a Google sem emeli majd ki őket a találatok között.

 

Többféle keresőszándékot különböztetünk meg (információs, tranzakciós, stb.), és minden lekérdezésnek megvan a saját szándéka, hiszen a felhasználók okkal írják be őket a keresőkbe. Ha többet szeretnél tudni a keresőszándék fogalmáról, akkor ezt a cikket is érdemes elolvasnod.

 

2. A hosszú tartalmak nem rangsorolnak automatikusan jól

Logikus azt gondolni, hogy a hosszabb tartalmak automatikusan jobban rangsorolhatnak. Tény, hogy ha az ember többet ír valamiről, abba több hasznos információt is belefoglalhat egy adott témáról, így esélyes, hogy jobban rangsorol majd egy megcélzott kulcsszóra. Nem csoda, hogy a hosszú tartalmakat sokáig fontos seo trendnek tartották.

 

Azonban szavak száma, tehát a szöveges tartalmak terjedelme egyáltalán nem számít rangsorolási szempontnak a Google részéről. A legfontosabb szempont továbbra is a minőség, egy 500 szavas cikk pedig gond nélkül lehet sokkal jobb minőségű, mint egy 1500 szavas szöveg.

 

A fent említett BERT frissítés segít a Google-nak, hogy úgy értelmezze a lekérdezéseket, mint az emberek. Ha tehát tartalmaid nem elégítik ki a felhasználók igényeit, akkor a Google szemében sem lesznek elég jók – függetlenül attól, hogy milyen hosszúak.

 

Ez persze egyáltalán nem jelenti azt, hogy felesleges hosszú tartalmakat írni. Csupán nagyon oda kell figyelned rá, hogy indokolt legyen 2000 szót írni valamiről, mert a hosszabb tartalmakban lényegesen könnyebb eltérni a tárgytól, ami csökkentheti relevanciát és ezzel a rangsorolásokat is bizonyos kulcsszavakra.

 

3. Használd ki a találati oldalak funkcióit

Habár ezek egy része csak jóval később érkezik meg Magyarországra, a Google folyamatosan frissítgeti találati oldalait korszerű funkciókkal (Tudáspanel, hasznosabb képtalálatok, rövid válaszok, stb.) Ezek olyan SEO trendeknek számítanak, amelyek mindig relevánsak, és ha nem figyelsz oda rájuk, értékes forgalomtól eshetsz el.

 

A Google mindig valami újdonságon dolgozik, ha éppen nem meglévő funkcióit bővíti vagy javítgatja. Bármelyik ilyen funkcióról is legyen szó, általában tenned kell érte, hogy tartalmaid optimalizálni tudd rájuk.

 

4. Strukturált adatok – Schema

Habár nem rangsorolási szempont, a Schema jelölőnyelv használata rengeteget segíthet SEO törekvéseid sikereiben. A strukturált adatok (amikről itt bővebben is olvashatsz) segítenek a Google-nak, hogy még részletesebben értelmezni tudja webhelyed tartalmait. Ezen kívül lehetővé teszik azt is, hogy oldalaidról a Google különleges, bővített találatokat jeleníthessen meg a kereső felhasználók számára. Az ilyen extra információkat tartalmazó találatok általában hívogatóbbak és több kattintást is kapnak, mint a „sima” alternatívák.

 

A Schema projektnek köszönhetően számtalan adatot jelölhetsz meg webhelyed tartalmaiban. Ha eddig még nem alkalmaztad, érdemes minél előbb behozni ezt a lemaradást!

 

5. Belső hivatkozások

A belső hivatkozások gyakran kerülnek háttérbe a sokkal értékesebb visszahivatkozások miatt, pedig ha 2020 SEO trendjeiről van szó, egyszerűen nem mehetünk el mellettük úgy, hogy nem említjük meg őket.

 

Hogy miért? Mert a belső hivatkozások kapásból három okból hasznosak webhelyed számára:

  • A belső hivatkozásokon keresztül webhelyed látogatói sokkal könnyebben és gyorsabban navigálhatnak a kapcsolódó tartalmak között.
  • Javítják az olyan mutatókat, mint a visszafordulási arány és a webhelyen töltött idő (vagy „munkamenet hossza”).
  • Segítenek elosztani a tartalmak linkértékét egymás között.

 

Jó példa erre a Wikipédia: az internet enciklopédiája temérdek hivatkozással köti össze saját oldalait, így a felhasználók rengeteg időt tölthetnek el kapcsolódó témájú cikkek olvasgatásával anélkül hogy elhagynák a webhelyet.

 

Érdemes tehát hivatkozások segítségével összekötni az egymással kapcsolatos hivatkozásokat, illetve elhelyezni a legfontosabb hivatkozásokat az oldalak lábrészében is.

 

6. A márkás SEO és az EAT kapcsolata

A márkás SEO a keresőoptimalizálás jövője, ami leginkább abból vehető ki, hogy a hangsúly a hagyományos rangsorolási szempontokról egyre inkább a brandingre és a tekintély fogalmára helyződik át. Ez az elkövetkezendő időkben csak tisztábbá válik majd, így egy olyan SEO trend, amire érdemes már most odafigyelni.

 

Ha tehát szeretnél hosszú távon is jól rangsorolni, akkor a brandingre kell összpontosítanod. Minden lépéseddel törekedj arra, hogy webhelyedet (és persze cégedet) egy tekintélyes márkaként pozícionáld az interneten. Igyekezz arra ösztönözni az embereket, hogy minél többen indítsanak márkás kereséseket webhelyed irányába a Google-on. A márkás keresések a kevésbé ismert rangsorolási szempontok egyike.

 

Ez fokozottan fontos az olyan márkák számára, amelyek valamilyen YMYL („pénzt vagy életet” területtel foglalkoznak – tehát munkájuk kihat az emberek egészségére vagy pénzügyi helyzetére. Az ilyen márkák webhelyeit sokkal szigorúbban rangsorolja a Google.

Kiemelt területeink