SEO szempontok: örökérvényű szempontok, amelyek fontos szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Örökérvényű SEO szempontok, amikre mindig oda kell figyelni

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Mik azok a tényezők, amik a SEO-t már évek óta uralják, és ez várhatóan így is marad? Ezekre mindenképp ügyelj, ha szeretnél sikereket elérni a Googleben!

seo szempontok

Releváns, minőségi tartalmak

A SEO-nak számos technikai tényezője van, úgymint a webhely felépítése, a sebesség, a belső hivatkozások horgonyszövege, és még lehetne sorolni.
Ezek mind fontos szempontok, azonban semmit sem érnek, ha egy webhely nincs tele jó minőségű, megfelelően optimalizált, értékes tartalmakkal. Ha ezek megvannak, a többit már viszonylag egyszerű lesz elintézni.


Ha a Google áhított első találati oldalán szeretnél megjelenni (főleg az első találatok között), akkor releváns tartalmakat kell készítenek, amik megérdemlik más webhelyek hivatkozásait.

De mit takar az, hogy „minőségi tartalom”?


A tartalmak elkészítése során az alábbi szempontokat kell figyelembe venned:
•    A kulcsszavak még mindig fontosak, de a kontextus sokkal fontosabb. A Google manapság nem csak szimpla kulcsszavakat vizsgál, hanem igyekszik megállapítani a tartalmak kontextusát is. Ez segít neki, hogy a kereső felhasználó szándékához passzoló tartalmakat sorolhasson fel a találatok között.
•    Kulcsszavakat kell használni a címben, a címsorokban, a meta leírásokban, a képek alt szövegében, illetve az URL-ben is. Ezek segítenek megállapítani a keresőmotoroknak, hogy miről szól tartalmad.
•    A relevancia fontosabb, mint a terjedelem. Ha a Google úgy véli, hogy a felhasználói szándéknak egy 2-3 bekezdéses tartalom felel meg a legjobban, akkor az lesz a legelső.

 

Röviden úgy is összefoglalhatnánk, hogy a jól keresőoptimalizált tartalmak azok, amik első sorban a felhasználóknak íródtak, nem pedig a keresőmotorok algoritmusainak.

 

Fontosak a metaadatok

A metaadatok a tartalmak címét, illetve leírását jelenti. Ezek jelennek meg (a hivatkozáson kívül) a keresőmotorok találatai között is.
A felhasználók tehát ezekkel találják magukat szembe először webhelyedről, amikor rákeresnek valamire, és ha tetszik nekik, amit látnak, akkor jó eséllyel rá is kattintanak majd a hivatkozásodra.


A metaadatokat tehát szintén optimalizálni kell:
•    Használj releváns, de nem halmozott kulcsszavakat, illetve azok különféle változatait is mind a címben, mind pedig a leírásban.
•    Fogd rövidre – a meta leírások végét a Google elvágja, ha túl hosszúak (általában 160 karakter felett).
•    Keltsd fel a felhasználók érdeklődését, de ne ígérj olyasmit, amit aztán a tartalom nem tart be. Az emberek nem szeretik a „klikkcsalit”, és hamar távoznak majd webhelyedről, ha csalódnak a tartalomban.

 

A hivatkozások már évtizedek óta a SEO legfontosabb szempontjai közé tartoznak – lényegében mióta a Google létezik. A linkek afféle szavazatok a Google szemében, és egy tekintélyesebb, megbízhatóbb webhely szavazata sokkal többet ér, mint egy kevésbé ismert webhelyé.


Amikor egy tekintélyes domain hivatkozik webhelyedre, akkor ennek a tekintélynek egy része átszáll arra, amit a Google magasabb, előkelőbb rangsorolással jutalmaz majd.


Minél több tekintélyes, releváns témájú webhely hivatkozik rád, annál erősebb lesz az úgynevezett „linkprofilod”, és annál jobban rangsorolsz majd a különböző kifejezésekre.
Ne feledd, hogy a minőség fontosabb, mint a mennyiség!

 

A felhasználói élmény

A felhasználói élmény (angolul user experience – UX) nagyban hozzájárul webhelyed rangsorolásához a Google találati oldalain. Persze a felhasználói élmény egy összetett koncepció, amibe beletartozik a webhely felépítése, navigációja, a tartalmak minősége, a sebesség és így tovább. Ezeket a tényezőket nagyon nehéz számszerűsíteni és lemérni.


Ha azonban szeretnél jó SEO eredményeket elérni, akkor kiváló felhasználói élményt kell biztosítanod webhelyed látogatói számára. Íme néhány hasznos tanács ehhez:
•    Törekedj növelni a felhasználók oldalon töltött idejét, illetve az átkattintási arányokat, közben pedig csökkenteni a visszafordulások számát. Ezek a jelek mind arról árulkodhatnak a keresőmotoroknak, hogy a felhasználók mennyire találják hasznosnak, relevánsnak a tartalmaidat. Ha a felhasználók elégedettek, akkor a Google is elégedett lesz.
•    Biztosíts egyszerű navigációt webhelyeden. Ez nem csak a felhasználóknak, hanem a Google-nak is segít gyorsan rátalálni legfontosabb tartalmaidra. Minél kevesebb kattintással lehet eljutni a legfontosabb oldalakra webhelyeden, annál jobb.
•    Gyorsítsd fel webhelyedet. Mind a felhasználók, mind pedig a Google is nagyon érzékenyek a lassú webhelyekre. Az emberek többsége nem hajlandó 2-3 másodpercnél tovább várni egy-egy weboldal betöltésére, és sokan képesek már emiatt is otthagyni egy webhelyet. Itt többet is megtudhatsz arról, hogy hogyan teheted gyorsabbá webhelyedet.

 

Ahogy a Google algoritmusai egyre okosabbá válnak, úgy a felhasználói élményt is egyre precízebben lesz képes mérni, és ez is egyre fontosabb rangsorolási tényező lesz.

 

A mobilbarát jelleg minden eddiginél fontosabb

A Google 2018-ban kezdte el a mobil-első indexelés bevezetését, ami azóta már teljesen lezajlott. A koncepció lényege, hogy a keresőmotor a webhelyek mobilos verzióját vizsgálja meg először, és ezek alapján rangsorolja a webhelyeket (nem úgy, mint régen, amikor az asztali verzióké volt a főszerep).


Az internetezők túlnyomó többsége ma már mobileszközökről is eléri a világhálót, és hogy megtarthassa kereső ügyfeleit, a Google igyekszik olyan webhelyeket előre rangsorolni, amik a mobilról böngésző felhasználókat is képesek megfelelően kiszolgálni.


Szóval mi kell ehhez? Nagyon fontos első sorban, hogy webhelyed reszponzív designnal készüljön el, vagyis, hogy minden kisebb-nagyobb képernyőn (mobilok, táblagépek, monitorok) is jól átlátható és használható legyen.


Ezen kívül biztosítanod kell webhelyed gyors működését mobilon is, akárcsak minden más eszközön.

 


 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!