2018 legfontosabb keresőoptimalizálási irányelvei
2018 legfontosabb keresőoptimalizálási irányelvei
Az online marketingre és a keresőoptimalizálásra mindig is egyfajta dinamika volt jellemző. Az elmúlt évek során többször is előfordult, hogy bizonyos webhelyek egyetlen éjszaka alatt több pozíciót is csúszhattak az algoritmusfrissítéseknek köszönhetően.
A Google algoritmusát ma már lehetetlen átverni az egy évtizeddel ezelőtt használt technikákkal, de valójában nem is kellene, hogy a cél legyen.
Ilyenkor vetődik fel persze a jogos kérdés: mihez kezdhet egy online marketinges 2018-ban, ha a szabályos SEO technikák is bármikor elavulttá válhatnak? A válasz egyszerű: ismerni kell azokat a kritériumokat, amelyeknek meg kell felelni. Vannak általános dolgok, mint pl. a gyors weboldal, vagy a folyamatos tartalommarketing, de rengeteg apróság is létezik, mely nélkül nincs tökéletesen keresőoptimalizált weboldal. Nem is beszélve a Google algoritmusának álandó változásáról, melyeket követni és lekövetni kell.
A legutóbbi trendeket elnézve szerencsére megállapíthatunk néhány irányelvet, amelyek garantáltan tartós részét képezik majd a keresőoptimalizálásnak, és amelyek segíthetnek előkelő rangsorolást elérni az elkövetkezendő időkben is.
1. Kínálj nagyszerű felhasználói élményt
A felhasználói élmény már évek óta az egyik legalapvetőbb SEO szükséglet, amelyet minden valamirevaló keresőmotor elsődleges szempontként kezel.
Ennek egyetlen egyszerű oka van: minden jobb keresőmotor (élükön a Google-lal) arra pályázik, hogy minél jobb felhasználói élményt nyújtson az embereknek. Ha webhelyed nehezen navigálható, rendezetlen, lassú, vagy nem kínál semmilyen érdemleges tartalmat, akkor nem emelkedhet előkelő pozícióba a találatok között. Ezen tényezők hiányában semmilyen keresőoptimalizálási mágia nem segítheti majd rangsorolásodat.
Ez ne tévesszen meg senkit – a SEO még mindig a legfontosabb webhelyfeladatok közé tartozik. Keresőoptimalizálás nélkül lehet bármilyen kiváló egy webhely tartalma, az emberek egyszerűen nem fognak rátalálni a keresőmotorokon keresztül. A felhasználói élmény valójában a SEO egyik részeként is felfogható, hiszen szerepet játszik a rangsorolásban.
Elmondható tehát, hogy a felhasználói élmény és a SEO nem létezhetnek egymás nélkül.
2. Próbálj bekerülni a kiemelt találatok közé
Egyre több keresőmotor igyekszik azonnali választ adni a felhasználók kérdéseire. Bizonyos kérdésekre már nem csak a potenciális válaszadó webhelyek listája jelenik meg a találatok között, hanem egy kiemelt részlet is, ami általában a legelső találat tartalmából kerül kivágásra.
Ez persze kevesebb átkattintást is eredményez, hiszen sok felhasználónak egyszerűen nincs szüksége több információra annál a néhány sornál, amelyet a keresőmotorok kiemelnek a legrelevánsabb találat szövegéből.
Az egyetlen kivétel azt a webhelyet érinti, amelyikből a részlet kiemelésre kerül – ezek a találatok ugyanis lényegesen több átkattintást kapnak, mint a kiemelés funkció bevezetése előtt. Ha tehát sikerül elérned, hogy a Google a te tartalmaidból merítsen a kiemelt válaszaihoz, akkor jelentős forgalomnövekedésre számíthatsz.
A kérdés persze az, hogy miként lehet bejutni ezekbe az úgynevezett „válaszdobozokba”. A Google állítása szerint nincs semmilyen különleges előfeltétele ennek, azonban sok szakértő úgy véli, hogy a legjobb eséllyel azok a weboldalak indulnak, amelyek alcímei kérdésekként vannak megfogalmazva, a hozzá tartozó bekezdések pedig megválaszolják ezeket a kérdéseket.
Ehhez a témához kapcsolódik a hangos segédek szerepe is (Google Assistant, Siri, Cortana, stb.) Amikor ezek a segédek egy kérdést hallanak, akkor általában egy konkrét választ igyekeznek keresni arra, nem pedig egy találati listát olvasnak fel (ez nem kifejezetten lenne gyors megoldás). Ezek a válaszok pedig többnyire a keresőmotorok által kiemelt tartalomrészleteket jelentik. A közeljövőben egyre több hangalapú keresés történik majd az okoseszközökről, így érdemes a fent említett kérdés/válasz formátummal felkészülni ezekre is.
3. Alkalmazz profikat
A keresőoptimalizálás egy összetett, bonyolult dolog, és ha nem vagy hajlandó elegendő időt és figyelmet fordítani rá (vagy egyszerűen nincs elegendő erőforrásod hozzá), akkor könnyedén elveszhetsz a SEO rengetegében.
A minőségi keresőoptimalizálás jóval időigényesebb, mint azt a legtöbben gondolnák, és egy munkahéten akár napi 8-12 órát is felőrölhet egymarketinges idejéből weboldalanként. Ez az idő persze sokkal több is lehet, ha az ember nem tudja, hogy mit csinál. Amikor beindítottad üzletedet, akkor bizonyára nem a számítógép előtt láttad magad, vagy legalább is nem optimalizálás közben.
Ezért jött létre rengeteg SEO cég – mert szükség van a minőségi optimalizálásra, az idő pedig pénz. A SEO-ra fordított idődet sokkal hasznosabban eltölthetnéd azzal, amihez értesz is, legyen szó itt bármiről. Egy képzett SEO csapat teljes szolgáltatáscsomagot kínál az audittól kezdve a folyamatos webhelyoptimalizálásig és –karbantartásig, ráadásul mindezt egy olyan stratégia keretein belül, ami minden szempontból a te cégedhez készült, sablonos „megoldások” nélkül.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.