Számomra, aki immáron 27 éve dolgozom performance marketing ügynökségnél, a marketing rendszer és azon elemeinek teljesítménymerésé fontos. Sokan fennakadnak a weboldal látogatottságának esetleg a konverziók számának mérésén. Ennél azonban sokkal mélyebb...
Az összesített visszahivatkozások száma nem SEO szempont (és egyéb SEO hírek)
SEO tudatos webmesterként bizonyára te is odafigyelsz rá, hogy hány visszahivatkozás mutat webhelyedre. A visszahivatkozások összegyűjtése már évtizedek óta fontos SEO stratégiának számít, és olyan taktikákat ihletett, mint a vendégblogolás, az infografikák elkészítése, illetve persze az adatalapú tartalmak létrehozása, a megosztások és visszahivatkozások megkaparintása érdekében.
Az általános vélemény szerint minél több visszahivatkozás mutat webhelyedre, annál jobban teljesítenek majd tartalmaid a keresőmotorok találatai között. Ez a gondolat azonban ilyen formában nem teljesen fedi a valóságot.
John Mueller, a " target="_blank">Google egyik munkatársa szerint a google algoritmusa egyáltalán nem veszi figyelembe, hogy összesen hány visszahivatkozás mutat egy webhelyre. Egy kérdező az iránt érdeklődött, hogy a hivatkozások, vagy a hivatkozó domainek száma fontosabb-e a google szemében. A válasz így hangzott:
„Nem hinném, hogy ezek között különbséget tesznek a rendszereink. A magam részéről én nem foglalkoznék annyit a webhelyedre mutató hivatkozások, vagy a hivatkozó domainek számával, mert egészen másképp tekintünk a linkekre.”
Természetesen a minőség továbbra is többet ér a mennyiségnél. Egyetlen jó minőségű link sokkal hasznosabb seo szempontból, mint több ezer gyenge hivatkozás. A Google-t főleg az érdekli, hogy mennyire relevánsak a hivatkozások azon webhely számára, amire mutatnak. Muellertől hangzott el továbbá, hogy ha csak egy nagyobb webhely is hivatkozik egy oldalra, a Google már ettől is minőségi webhelyként tekinthet rá.
Természetesen ez a tapasztaltabb seo szakembereknek nem szabad, hogy újdonság legyen. A minőségi visszahivatkozások mindig is a legfontosabb rangsorolási szempontok közé tartoztak. Sokkal jobban megéri az idődet arra használni, hogy előkelőbb webhelyeken szerezz hivatkozásokat saját domainedre, mint bárhonnan linkeket kapni, ahonnan csak tudsz.
Az alapvető webes vitals-mutatók nem a webtárhelyen múlnak
Ha tehát jó webtárhelyet használsz, de webes vitals-mutatóid mégsem elég kedvezőek, akkor valószínűleg a cms-ed nincs felkészülve arra, hogy eleget tegyen a Google elvárásainak. Ideje lehet tehát frissíteni, vagy váltani.
Frissült a Google Search Console „Társítások” jelentése
A frissítésnek köszönhetően további funkciók válnak elérhetővé a GSC felületén, és az Analyticsszel való összekötésnek köszönhetően pontosabb információkat jeleníthetsz meg az organikus keresőtalálatokról is.