Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
Az összesített visszahivatkozások száma nem SEO szempont (és egyéb SEO hírek)
SEO tudatos webmesterként bizonyára te is odafigyelsz rá, hogy hány visszahivatkozás mutat webhelyedre. A visszahivatkozások összegyűjtése már évtizedek óta fontos SEO stratégiának számít, és olyan taktikákat ihletett, mint a vendégblogolás, az infografikák elkészítése, illetve persze az adatalapú tartalmak létrehozása, a megosztások és visszahivatkozások megkaparintása érdekében.

Az általános vélemény szerint minél több visszahivatkozás mutat webhelyedre, annál jobban teljesítenek majd tartalmaid a keresőmotorok találatai között. Ez a gondolat azonban ilyen formában nem teljesen fedi a valóságot.
John Mueller, a " target="_blank">Google egyik munkatársa szerint a google algoritmusa egyáltalán nem veszi figyelembe, hogy összesen hány visszahivatkozás mutat egy webhelyre. Egy kérdező az iránt érdeklődött, hogy a hivatkozások, vagy a hivatkozó domainek száma fontosabb-e a google szemében. A válasz így hangzott:
„Nem hinném, hogy ezek között különbséget tesznek a rendszereink. A magam részéről én nem foglalkoznék annyit a webhelyedre mutató hivatkozások, vagy a hivatkozó domainek számával, mert egészen másképp tekintünk a linkekre.”
Természetesen a minőség továbbra is többet ér a mennyiségnél. Egyetlen jó minőségű link sokkal hasznosabb seo szempontból, mint több ezer gyenge hivatkozás. A Google-t főleg az érdekli, hogy mennyire relevánsak a hivatkozások azon webhely számára, amire mutatnak. Muellertől hangzott el továbbá, hogy ha csak egy nagyobb webhely is hivatkozik egy oldalra, a Google már ettől is minőségi webhelyként tekinthet rá.
Természetesen ez a tapasztaltabb seo szakembereknek nem szabad, hogy újdonság legyen. A minőségi visszahivatkozások mindig is a legfontosabb rangsorolási szempontok közé tartoztak. Sokkal jobban megéri az idődet arra használni, hogy előkelőbb webhelyeken szerezz hivatkozásokat saját domainedre, mint bárhonnan linkeket kapni, ahonnan csak tudsz.
Az alapvető webes vitals-mutatók nem a webtárhelyen múlnak
Ha tehát jó webtárhelyet használsz, de webes vitals-mutatóid mégsem elég kedvezőek, akkor valószínűleg a cms-ed nincs felkészülve arra, hogy eleget tegyen a Google elvárásainak. Ideje lehet tehát frissíteni, vagy váltani.
Frissült a Google Search Console „Társítások” jelentése
A frissítésnek köszönhetően további funkciók válnak elérhetővé a GSC felületén, és az Analyticsszel való összekötésnek köszönhetően pontosabb információkat jeleníthetsz meg az organikus keresőtalálatokról is.