Az összesített visszahivatkozások száma nem SEO szempont (és egyéb SEO hírek)

SEO tudatos webmesterként bizonyára te is odafigyelsz rá, hogy hány visszahivatkozás mutat webhelyedre. A visszahivatkozások összegyűjtése már évtizedek óta fontos SEO stratégiának számít, és olyan taktikákat ihletett, mint a vendégblogolás, az infografikák elkészítése, illetve persze az adatalapú tartalmak létrehozása, a megosztások és visszahivatkozások megkaparintása érdekében.

Az összesített visszahivatkozások száma nem SEO szempont

Az általános vélemény szerint minél több visszahivatkozás mutat webhelyedre, annál jobban teljesítenek majd tartalmaid a keresőmotorok találatai között. Ez a gondolat azonban ilyen formában nem teljesen fedi a valóságot.

 

John Mueller, a " target="_blank">Google egyik munkatársa szerint a google algoritmusa egyáltalán nem veszi figyelembe, hogy összesen hány visszahivatkozás mutat egy webhelyre. Egy kérdező az iránt érdeklődött, hogy a hivatkozások, vagy a hivatkozó domainek száma fontosabb-e a google szemében. A válasz így hangzott:

 

„Nem hinném, hogy ezek között különbséget tesznek a rendszereink. A magam részéről én nem foglalkoznék annyit a webhelyedre mutató hivatkozások, vagy a hivatkozó domainek számával, mert egészen másképp tekintünk a linkekre.”

 

Természetesen a minőség továbbra is többet ér a mennyiségnél. Egyetlen jó minőségű link sokkal hasznosabb seo szempontból, mint több ezer gyenge hivatkozás. A Google-t főleg az érdekli, hogy mennyire relevánsak a hivatkozások azon webhely számára, amire mutatnak. Muellertől hangzott el továbbá, hogy ha csak egy nagyobb webhely is hivatkozik egy oldalra, a Google már ettől is minőségi webhelyként tekinthet rá.


Természetesen ez a tapasztaltabb seo szakembereknek nem szabad, hogy újdonság legyen. A minőségi visszahivatkozások mindig is a legfontosabb rangsorolási szempontok közé tartoztak. Sokkal jobban megéri az idődet arra használni, hogy előkelőbb webhelyeken szerezz hivatkozásokat saját domainedre, mint bárhonnan linkeket kapni, ahonnan csak tudsz.

 

Az alapvető webes vitals-mutatók nem a webtárhelyen múlnak

Az alapvető webes vitals-mutatók már jó ideje megtekinthetők a Google Search Console felületén, így a webmesterek ellenőrizhetik, hogy törekvéseik megtérülnek-e, vagy sem. Nos, sokan tapasztalják, hogy meglepően nehéz javítani ezeken a mutatókon, ami első sorban annak köszönhető, hogy nem a webtárhely, hanem a webhely forráskódja az, ami jobban befolyásolja őket.

Ha tehát jó webtárhelyet használsz, de webes vitals-mutatóid mégsem elég kedvezőek, akkor valószínűleg a cms-ed nincs felkészülve arra, hogy eleget tegyen a Google elvárásainak. Ideje lehet tehát frissíteni, vagy váltani.
 

Frissült a Google Search Console „Társítások” jelentése

A Google a Twitteren jelentette be, hogy felújította a Search Console „Társítások” jelentését, ahol a korábbi társítások automatikusan megjelennek majd. A GSC felületén a „Társítások” jelentés a Beállítások menüre kattintva érhető el, és a Search Console-hoz kapcsolt YouTube, Analytics, google ads és egyéb Google tulajdonokat jeleníti meg.

A frissítésnek köszönhetően további funkciók válnak elérhetővé a GSC felületén, és az Analyticsszel való összekötésnek köszönhetően pontosabb információkat jeleníthetsz meg az organikus keresőtalálatokról is.


 

Kiemelt területeink