4 tipp, amivel megduplázhatod SEO-ból érkező forgalmad
4 tipp, amivel megduplázhatod SEO-ból érkező forgalmad
A keresőoptimalizálás még ma is rendkívül hatékony eszköz, amelynek eredményeit te is realizálhatod. Mutatunk 4 tippet, amivel máris jó útra léphetsz!
A SEO alapvetően egy rendkívüli módon idő- és munkaigényes folyamat, amelybe sok energiát kell fektetni, ha igazán látványos és időtálló eredményeket szeretnél elérni weboldaladdal. Hónapok, de akár évek kemény munkája is szükséges lehet ahhoz, hogy legjobb konkurenciáid is legyőzd a találati listán – a tudatos munka azonban minden alkalommal meghozza az eredményét!
Ha úgy látod, ideje foglalkoznod online jelenléteddel, megmutatjuk az első lépéseket afelé, hogy a Google-ből szerzett forgalommal növeld bevételed!
#1 lépés: weboldalad felülvizsgálata, auditja
Bár a Google előszeretettel módosítja algoritmusát és az arról készült nyilatkozatait, abban még ma is biztosak lehetünk, hogy egy jó weboldal mindennek az alapja. Számos ingyenes és fizetős eszköz áll rendelkezésedre, amelyeken keresztül jobban megismerheted weboldalad képességeit, és ezeket érdemes is használnod, ha a SEO-val szeretnél foglalkozni.
Elemezd a weboldalt szoftveresen, majd empirikusan is! Az építkezésbe csak akkor érdemes belekezdeni, ha az alapok rendben vannak: szükség/igény esetén akár a weboldal fejlesztésére is szükség lehet.
A legfontosabb technikai SEO elemek közé soroljuk az oldalsebességet, az alapvető webes vitals-mutatókat, a mobilbarát weboldal kialakítást és a hibás oldalak kezelését. Ha ezeket rendbe raktad, kezdődhet a SEO munka következő lépése!
#2 lépés: a kulcsszókutatás
A hatékony keresőoptimalizálás második lépése az, hogy felfedd azon kifejezéseket amelyekért valóban érdemes küzdened. A konkurenciád vizsgálata mellett a Google Ads kulcsszótervezője és a Search Console is nagy segítségedre lesz ebben. A célod, hogy összeállítsd azon kifejezéseid listáját, amelyekre a célközönséged vélhetően rákeres, és amelyekkel nagyobb bevételre tehetsz szert.
Fontos, hogy a kifejezésekről pontos listát készíts, és a későbbiekben monitorozd azok teljesítményét!
#3 lépés: tartalmak és meta tagek
Ha megszületett a kulcsszólista amelyre optimalizálni szeretnéd a weboldalad, kezdődhet a tartalomgyártás!
A tartalomgyártás során határozd meg, hogy mely aloldalad milyen célt szolgál, és melyik kifejezés feldolgozására alkalmas a leginkább: itt a keresési szándékot figyelembe véve szükséges felépíteni a tartalmat, hogy a felhasználó valóban azt találja az adott oldalon, amit keresett.
Nem elég azonban a kész tartalmat a SEO szabályainak megfelelően feltöltened a weboldalra, a meta tag-ekre is külön figyelmet kell fordítanod! Minél több ilyen meta adatot tudsz megfelelően megadni az oldaladon, annál jobb.
#4 lépés: szerezz visszahivatkozásokat!
A backlinkek, azaz a visszahivatkozások szerepe a mai napig megkérdőjelezhetetlen fontosságú a keresőoptimalizálásban. A cél, hogy minél több jó minőségű, tartalmi linket szerezz az aloldalaidra, figyelembe véve hogy mely kifejezésre szeretnéd azokat optimalizálni!
+1 lépés: visszacsatolás, elemzés, beavatkozás
Szerencsés esetben a fenti lépéseken végig haladva már sokat tettél azért, hogy a weboldalad minél több vásárlót hozhasson a konyhára – azonban a SEO sajnos nem egy lezárható folyamat, amelynek végén hátra dőlhetsz. A folyamatos elemzés, az eredmények monitorozása és az újabb és újabb kifejezések feldolgozása rendszeres feladat, amellyel tovább fokozhatod a teljesítményt.
Gyakori kérdések
Mi a SEO három szintje?
A technikai SEO, az OnSite SEO és az OffSite SEO az a hármas, amelyet a keresőoptimalizálás alapjának tekintünk.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.