notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Google Analytics leckék 2. - Mik azok a segített konverziók, és hogyan használd őket a Google Analyticsben?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Google Analytics leckék 2. - Mik azok a segített konverziók, és hogyan használd őket a Google Analyticsben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Google Analytics leckék 2. - Mik azok a segített konverziók, és hogyan használd őket a Google Analyticsben?


2019/02/11
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mérd pontosan marketing eszközeid hatékonyságát, és csak azok alapján dönts arról, mire és mennyit költesz! Mutatjuk, hogyan teheted tökéletessé a konverziók mérését a segített konverziók révén! 

Google Analytics leckék 2. - Mik azok a segített konverziók, és hogyan használd őket a Google Analyticsben?

A segített konverziók a Google Analytics egyik legérdekesebb és leghasznosabb jelentése, mégis csak kevesen tudják, hogy egyáltalán elérhető számukra ez az információ. Az alábbiakban megismerkedhetsz a segített konverziókkal, és hogy hol találod őket az Analytics felületén.

 

Megjegyzés: Ahhoz, hogy láthasd a konverziókat az Analyticsben, először be kell állítanod azok nyomon követését, amit úgynevezett célok megadásával tehetsz meg. Szerencsére a Google egy részletes, könnyedén követhető útmutatót kínál ehhez. Ha még nincs beállítva a célok (konverziók) követése webhelyeden, akkor kezdd ezzel!

 

A konverziók, és ami mögöttük van

Mindenekelőtt tisztázzuk a konverziók fogalmát. Konverziónak nevezzük, amikor egy webhely látogatója elvégez egy bizonyos, céged számára értékes műveletet. Ez a művelet céljaidtól függően lehet gyakorlatilag bármi: konverziónak számíthat például, ha a látogató vásárol valami webáruházadból; ha asztalt foglal éttermedbe a webes felületen keresztül; ha kitölt egy űrlapot; ha feliratkozik hírleveledre, és így tovább.

 

Valahányszor konverzió történik, érdemes utánajárni, hogy vajon milyen csatornán keresztül érkezett a konvertáló látogató webhelyedre. Ez az, amit sok cég rosszul csinál. Miért? Mert a legtöbben általában csak az utolsó kapcsolattartási pontot veszik figyelembe, és ahhoz rendelik hozzá a konverziókat.

 

Jó, de mit jelent ez? Nos, gondolj bele – ez a hozzárendelési módszer azt feltételezi, hogy minden konvertáló látogató az utolsó kapcsolattartási pont miatt (legyen az email, egy hirdetés, egy közösségi hivatkozás, stb.) döntött úgy, hogy konvertálni fog (pl. hogy vásárol valamit). De nagyon ritkák az olyan esetek, amikor az ember életében először lép kapcsolatba egy márkával, és utána rögtön be is adja a derekát. Olyan ez, mintha megkérdeznéd egy barátodat, hogy hol érdemes vacsorázni egy jót a városban, és este el is mennél a helyre, amit ajánlott neked.

 

Nézzünk meg egy másik példát: megkérdezed a barátodat, hogy hol érdemes vacsorázni egy jót a városban, ő ajánl valamit, aztán rákérdezel arra a helyre egy másik barátodnál, és szomszédodnál is, és csak ez után döntesz úgy, hogy tényleg elmész arra a helyre.

 

Ez a folyamat sokkal inkább hasonlít arra, amin a felhasználók végigmennek mielőtt konvertálnának webhelyeden. Például valaki megpillantja egy étterem hirdetését böngészés közben, aztán rákeres arra a Google-ben is, rákattint a webhelyre, végül néhány nap múlva újra felkeresi az étterem webhelyét, ekkor már úgy, hogy közvetlenül beírja annak URL-jét a böngészőbe, és végül konvertál (pl. asztalt foglal).

 

A felszínen úgy tűnhet, hogy a felhasználó tudott a webhelyről, hiszen a konverzió egy közvetlen látogatás során történt, de mint láthatjuk, valójában több lépés, több kapcsolattartási pont áll az asztalfoglalás mögött. Ezt nevezhetjük az ügyfél „utazásának” – az útnak, amit bejár a konverzió előtt.

 

Segített konverziók a Google Analyticsben

Pihengetünk?

A konverziót tehát nem csak az utolsó kapcsolattartási ponthoz kell hozzárendelni, hanem az összes korábbihoz is, amin keresztül a felhasználó kapcsolatba lépett márkáddal az interneten a konverzió pillanatáig. Ezek a kapcsolattartási pontok segítették a konverziót, tehát segített konverziókról beszélünk.

 

De miért olyan fontos mindez? Mert ha tudod, hogy mely pontok (vagy csatornák) segítik a konverziókat, akkor az is egyértelművé válik majd, hogy melyekbe érdemes többet befektetni, hogy még több ügyfelet konvertálhass.

 

Nyisd meg a Google Analyticset, és keresd meg az Ügyfélszerzés > Minden forgalom > Csatornák jelentést. Itt láthatod, hogy egy-egy csatorna hány konverzió esetén volt az utolsó kapcsolattartási pont (ami után a konverzió közvetlenül megtörtént).

 

Googla Analytics segített konverziók cikkeklul

 

 

Mint említettük, sokan csak idáig jutnak el, és habár fontos ez az információ, nem fest teljes képet az „ügyfél utazásáról”, csak azt mutatja meg, hogy hányszor volt az utolsó állomás a konverzió előtt egy-egy csatorna.

 

Ha több részletre vagy kíváncsi, akkor egy másik jelentést is meg kell vizsgálnod: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > Segített konverziók. Itt azt láthatod, hogy egy-egy csatorna hány konverzióba segített be, illetve hogy hány konverziónál volt az utolsó kattintás (kapcsolattartási pont), ami után a konverzió megtörtént.

 

 

Többcsatornás segített konverziók a Google Analyticsben

 

 

Mint láthatod, ebben a példában az Organikus keresés 41 konverzióba segített be, és 620 konverzió előtt volt az utolsó interakció. Ezzel szemben a Közösségi hálózatokon 4 utolsó interakció történt, de 21 konverziót segítettek elő, tehát valójában jóval hasznosabbak voltak, mint amit a Csatornák jelentés elárult.

 

Megjegyzés: Az adatok között apró eltérések lehetnek az Analytics adatgyűjtése miatt, de az arányok ettől függetlenül jól láthatók a felsorolt példákban.

 

A következő lépés a teljes útvonalak megtekintése, amit a Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak jelentésben találsz. Itt láthatod, hogy milyen útvonalakat jártak be a felhasználók, mielőtt konvertáltak volna. A 8. sorban például egy organikus keresést három közvetlen látogatás követett a konverzió előtt:

 

 

Konverziós útvonalak a Google Analyticsben

 

Konklúziók a mérések alapján

Bár ott tartanánk, hogy ma Magyarországon mindenki tisztában lenne a konverzió fogalmával, és törekedne rá, hogy minden értékesítési folyamat mérhető legyen. De sajnos sokan még be sem állítják a konverziók mérését weboldalaik alatt, vagy ha beállítják is, nem hisznek az eredményeknek. Pedig a számok nem hazudnak. Főleg nem, ha ennyire a mélyére tudunk menni, mint a segített konverziók elemzése révén. Ha ezeket az alapos ellenőrzéseket elvégezzük, biztosak lehetünk abban, melyik marketing eszközre érdemes költenünk, melyekre nem. Mi az általunk elvégzett online marketing auditok során mindig a mélyére ásunk a dolgoknak. Ha szeretnéd te is tisztán látni marketing eszközeid eredményességét, vedd fel a kapcsolatot velünk MOST! 
 

Google Hatékony honlapüzemeltetés

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
507 595
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hibás hivatkozás

Azok a hivatkozások minősülnek hibásoknak, amelyek már nem érvényesek, és rájuk kattintva...

Tartalom

A tartalom az, ami egy weboldal betöltésekor megjelenik az internetes...

Intelligens CPC, ECPC

Intelligens CPC-ECPC jelentése   A Google AdWords egyik sajátos licitálási...

Ajándék

Mi az az ajándék? Az ajándékok, vagy promóciós...

Microsite

Egy oldal weboldal, amelynek sajátos célja van, és egy cég vagy online...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.