Így javíthatod Pinterest eléréseidet
Így javíthatod Pinterest eléréseidet
Sok cégnek nehezére esik egy stabil jelenlétet kialakítani a Pinteresten, főleg akkor, ha kevésbé „pinelhető” termékeket, vagy épp szolgáltatásokat kínálnak ügyfeleiknek.
Ha Pinterest teljesítményed nem úgy alakul, amire számítottál, akkor még ne függeszd fel fiókodat. Többféle módszert is bevethetsz annak érdekében, hogy több felhasználót érhess el pinjeiddel, és a mai cikkben pontosan erről lesz szó.
Mielőtt azonban belevágnánk, fontos, hogy egy üzleti Pinterest fiókot használj, hiszen csak az ilyen fiókok számára elérhető a platform összes eszköze és funkciója (például a statisztikák nyomon követése).
1. Válaszold meg az emberek kérdéseit „Hogyan…” és más magyarázó táblákkal
Az emberek széleskörű érdeklődéssel érkeznek a Pinterestre: egyesek az esküvőjükhöz keresnek inspirációt, mások a hétvégi vacsorához szeretnének ötleteket találni. Ha egy adott témakörön belül szaktekintélyként tudod megszilárdítani pozíciódat, akkor az emberek sokkal magabiztosabban követik majd fiókodat, hiszen bíznak majd benne, hogy hasznos információkat kínálsz nekik.
Derítsd ki, hogy ideális ügyfeleid milyen szakmai kérdésekkel fordulhatnak a Pinteresthez, és készíts táblákat ezek alapján.
2. Hívd fel a figyelmet az emberek sikertörténeteire
Ha a termékeidről készített képek nem elég sikeresek a Pinteresten, akkor kérd elégedett ügyfeleid segítségét.
Az úgynevezett felhasználói tartalmak rendkívül jól teljesíthetnek valamennyi közösségi platformon, hiszen elégedetten ábrázolják meglévő és korábbi ügyfeleidet, miközben termékeidet vagy szolgáltatásaidat használják. Ezek összegyűjtéséhez és felhasználásához persze engedélyre lesz szükséged ügyfeleidtől, de az így kapott hitelesség miatt nagyon is megéri extra lépéseket tenni ezért.
Még idézheted is ügyfeleidet a pinekhez tartozó szövegben, hogy szavakkal is közöld a képek által kiváltott érzelmeket.
3. Pineld és pineld újra mások tartalmait, hogy értékes táblákat alakíthass ki
A Pinterest egy viszonylag inkluzív közösségként indult, ezért az emberek nem igazán szívlelték azokat a márkákat, akik csak saját termékeiket próbálták népszerűsíteni a platformon. Ha egy márka a közösség elfogadott és értékes tagja akart lenni, nem csak saját tartalmaikat kellet pinelje tábláira, hanem mások pinjeit is muszáj volt népszerűsíteniük.
A Pinterest azóta elfogadóbbá vált a márkákkal és e-kereskedelemmel szemben, de az inkluzivitás még mindig érezhető a levegőben, ezért, ha szeretnél egy stabil és tekintélyes jelenlétet kiépíteni a platformon, akkor nem csak saját tartalmaidat kell pinelned tábláidra, hanem másokét is.
Nincs azonban tökéletes aránya annak, hogy egy táblán hány saját és hány mástól származó pinnek kell szerepelnie – ez a márka és a kampány céljától függ. Ha például szeretnél Pinterest influencerekkel együttműködni, akkor készíts egy olyan táblát, amin egyszerre többen is dolgozhattok, és amiben közösen oszthattok meg tartalmakat a közönséggel. Így egyszerre gyűjthetsz hiteles tartalmakat a táblára, és építhetsz ki értékes kapcsolatokat a jövendőbeli együttműködések érdekében.
Minél több felkapott tartalmat pinelsz magáról a Pinterestről, annál határozottabban pozícionálhatod márkádat egy hasznos szakmai forrásként a platformon. Ha azonban csak saját tartalmaidat osztod meg tábláidon, akkor az emberek elhanyagoltnak, spam jellegűnek tekinthetik őket.
4. Alakítsd Pinterest stratégiádat a rajongók visszajelzései alapján
A Pinterest a társadalmi bizonyíték kiváló forrása lehet. Ha az emberek újrapinelnek egy tartalmat, akkor ez egyértelműen azt jelenti, hogy az érdekli őket. Persze még jobb, ha rá is kattintanak az adott tartalomra, és nem csak a képet osztják újra belőle.
A Pinterest azonban az ügyfeleket is segít közelebbről megismerni. Egy étteremként például nyomon követheted, hogy melyek vonzzák a legtöbb figyelmet a fiókodon szereplő fogások közül. Ez a fajta közösségi visszajelzés még akkor is hasznos lesz, ha nem szeretnél hirdetéseket futtatni a platformon.
A Pinterest egyik egyedi funkciója a pinek érdeklődési körök szerinti szétosztása. Az érdeklődési körök lényegében arra utalnak, hogy egy-egy pin milyen kategóriába illik bele. A platformon már ezen érdeklődési körök alapján is lehet keresni.
Ha azonban a pinterest analitikai felületét használod, akkor azon a pinek csoportosítása továbbra is témák szerint történik. A közönséginformációkat eleinte csak angol nyelvű országokban lehetett elérni, de ez az utóbbi években természetesen a magyar felületre is megérkezett.
Érdemes egy táblát feépíteni egy úgynevezett „unikornis pin” köré. Ez egy olyan pin, ami hirtelen nagy népszerűségre tesz szert. Meglehet, hogy passzol egy szezonális trendhez, vagy csak sokaknak tetszik az, amit ábrázol. Ez szintén segít szétosztani a tartalmakat különböző érdeklődési körökre, igényekre, és így tovább.
5. Optimalizáld pinjeidet az elérések fellendítése és újrapinelések érdekében
A Pinteresten bármelyik vállalat érhet el sikereket, ha a megfelelő optimalizálási stratégiát alkalmazza. Íme néhány hasznos tanács ehhez:
Tedd láthatóbbá pinjeidet hashtagek segítségével
A Pinterest hashtagek sokáig vita tárgyát képezték. Ezek a címkék az egyes pinek szöveges leírásában helyezhetők el, és rájuk kattintva megjelenik az összes olyan pin, ami tartalmazza az adott hashtaget. A Pinterest legfeljebb 20 hashtag használatát javasolja.
Optimalizálj a képkeresésekre
Ha Pinterest fiókod nem teljesít az elvártak szerint, akkor vess egy pillantást pinjeidre, és nézd meg, hogy vonzóak-e a Pinterest közösség számára. A Pinek ideális képaránya 2:3, ezért, ha eddig másmilyen képeket használtál, akkor meglehet, hogy ezért nem teljesítettek olyan jól a platformon.
Érdemes továbbá óvatosan bánni a képekre helyezett szövegekkel – a legnépszerűbb fiókok ritkán vagy csak kevés szöveget használnak a pinelt képeken.
A Pinterest egy vizuális jellegű keresőmotor. Ha jelenleg használt képeid nem ösztönzik vagy épp inspirálják a felhasználókat arra, hogy közelebbről is megismerkedjenek márkáddal, akkor ideje változtatnod stratégiádon.
Gyakori kérdések
Hogy növelheted eléréseid számát Pinteresten?
Készíts magyarázó táblákat, válaszolj meg kérdéseket. Hívd fel a figyelmet ügyfeleid sikertörténeteire! Pineld, és pineld újra mások tartalmait, alakíts ki valóban érdekes táblákat. Optimalizáld pinjeidet!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.