Íme a 7 legfontosabb online marketing trend 2017-ben!
Íme a 7 legfontosabb online marketing trend 2017-ben!
A 2016-os év kiemelkedő eredményeket produkált az online marketing világában, azonban nem dőlhetünk elégedetten hátra- az ipar szélsebesen fejlődik tovább. Ha nem követjük a trendeket könnyen lemaradhatunk, és ennek bevételeink láthatják kárát.Milyen újdonságokat hozhat számunkra az új év? Tippek és tendenciák a 2017-es év online marketing stratégia kialakításához.
Íme a 7 legfontosabb online marketing trend 2017-ben!
1. A Pokémon Go jött, látott, győzött!
Kevesen gondolták, hogy a Pokémon Go megjelenésekor, hogy bevételi rekordot fog dönteni. A játék napi 10 millió dolláros forgalmat generált, és emberek százezreit bírta rá olyan cselekvéssorozatokra, melyek megdöbbentették a nagyközönséget.
A Pokémon Go marketingkommunikációra gyakorolt nagy hordereje abban rejlik, hogy a marketinges szakma a játék által ízelítőt kapott abból milyen lehetőségek vannak a kiterjesztett valóság (augmented reality- AR) világában. A felhasználók készen állnak a kiterjesztett valóság használatára, és egyre több márka jön ki kifejezetten AR-re fejlesztett játékokkal, hirdetésekkel.
2. Live Video Streaming őrület
A közösségi média felhasználók egyre inkább az élő tartalmakra kíváncsiak, melyekbe bekapcsolódva részesei lehetnek az adott eseménynek. A gyors internetnek, és a fejlett mobileszközöknek hála a közvetítések minősége élvezhető. A live video streaming használatának felfelé ívelő tendenciáját jól mutatja, hogy egyre több énekes, színész használja saját image-nek menedzselésére, sőt az idei év volt az első elnöki vita az USA-ban, amely élőben követhető volt.
3. Adatvizualizációs eszközök használatának és piacának bővülése
Egy vérbeli marketingesnek a lételeme az adat: ki, hol, mit, mennyiért vásárol? Rengeteg információval rendelkezünk a fogyasztóinkról, de azok értelmezése még mindig akadályokba ütközik. A piacon már jelenleg is vásárolhatunk olyan programokat, melyek elemzéssel egybekötve vizuálisan tárják szemünk elé az adatokat. A 2017-es évben a technológia egyre kifinomultabb lesz, és az iparág fejlődésével követni fogja a megnövekedett igényeket.
4. A natív hirdetések robbanásszerű népszerűsége
Igen, jól látod. 2017-ben a natív hirdetéseké lesz a főszerep, annak ellenére, hogy ez nem egy új keletű eszköz. Ezt a trendet a fogyasztó diktálja: mivel egyre többen használnak AdBlock-ot, ezért az okos és agyafúrt marketingeseknek más utakat kell találniuk célcsoportjaikhoz. A natív hirdetések 2017-ben szofisztikáltabbak lesznek, és azok a nagy brandek is használni fogják, akik eddig elzárkóztak ettől.
5. Tudatosabb célzás a részpiacokon
Az online marketing világában a rendelkezésre álló fogyasztók száma többé-kevésbé állandónak mondható, azonban az iparág fejlődésével egyre több cég dönt úgy, hogy kiveszi a részét a tortából- és sajnos a versenytársaink is megjelennek a piacon. Mit tehetünk? A megoldás, hogy a részpiacokra célzunk, és egy szűkebb demográfiai körnek készítünk tartalom specifikus kampányokat.
6. Élmények nyújtása, amik magukkal ragadják a közönséged
Az embereknek igényük van arra, hogy részévé váljanak annak, amit olvasnak, és a külvilágot elfelejtve olyannyira belemerüljenek, hogy elfelejtsék, hogy éppen egy laptop előtt ülnek, vagy éppen a telefonjukon böngésznek. A virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) mindkettő jó technika ennek elérésére, azonban ne felejtsük el, hogy vannak más lehetőségek is. Az élő videó bejelentkezések, workshopok, webináriumok mind mind lehetőséget adnak arra, hogy aktivizáld a közönséged. A legfontosabb, hogy lépj velük interakcióba- és éreztesd velük, hogy valami nagy és fontos dolognak a részesei.
7. Koncentrált tartalmak közlése
A kutatások már bizonyították, hogy az internet felhasználók nagy többsége az információit a világról leginkább a social media felületeken szerzi. A nagy tömegű híráradatban a figyelmünket nem kötik le a hosszú cikkek, ezért minden marketingesnek meg kell tanulnia tömören, lényegretörően és legfőképpen figyelemfelkeltően fogalmaznia.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.