Így lehet mindig naprakész online jelenléted

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Hogyan javíthatod folyamatosan céged online jelenlétét

Hogyan javíthatod folyamatosan céged online jelenlétét


2020/03/20
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A változás egy olyan szó, aminek hallatán sokan befogják a fülüket és kedvenc gyerekkori altatódaluk szövegét kezdik el hangosan kiabálni. Ez pontosan az a mentalitás, ami manapság temérdek cég bukását idézheti elő.

Így lehet mindig naprakész online jelenléted

A helyzet az, hogy az ügyfelek elvárásai, a technológia és a piac hevesebb ütemben változnak, mint valaha, és azok a vállalatok, amelyek nem képesek (vagy hajlandók) lépést tartani ezekkel a változásokkal, garantáltan lemaradnak majd a versenymezőny mögött, ahol előbb vagy utóbb feledésbe merülnek.

 

Ha nem szeretnéd, hogy a te céged is erre a sorsra jusson, sőt, még több sikerre vágysz, akkor egy folyamatosan frissülő, online jelenlétet kell létrehoznod. Ehhez egy olyan webhelyre és egy mobilos alkalmazásra van szükséged, ami egy akadálymentes, egyszerű élményt nyújt leendő és meglévő ügyfeleid számára.

 

Érdemeld ki az emberek bizalmát

Egy ízlésesen elkészített, minden részletre kitérő webhely nem sokat ér, ha az emberek nem bíznak márkádban. Szóval hogyan érdemelheted ki ezt? Úgy, hogy legjobb tartalmaiddal fogadod őket webhelyeden.

 

Már a kezdőlapon emeld ki céged elismeréseit és elégedett ügyfeleid véleményeit, hogy az emberek rögtön megismerhessék céged történetét (persze csak egy tömör verzióban). Ezen kívül készíts olyan tartalmakat, amelyek megmutatják, hogy a te kínálatod miben különbözik másokétól – hogy miért a te termékeid és/vagy szolgáltatásaid a helyes választás az emberek számára. Ezek a tartalmak segítenek gyors, mégis megfontolt döntéseket hozni a vásárlóknak.

 

Erre a bizalomra (és a termékek előnyeinek bemutatására) különösen a nagyobb értékű árucikkeknél van szükség, hiszen a modern vásárlók gyakran végeznek összehasonlítgatásokat, és gyakran a bizalom kerül ki döntő tényezőként a választás pillanatában.

 

A bizalmat különféle tudatalatti tényezők is befolyásolják. Egy sötét, zsúfolt vagy éppen elavultnak tűnő webhely nem épp bizalomgerjesztő, különösen ha a versenytársak modern, tiszta, szellős designokkal várják saját ügyfeleiket.

 

Egyszerűsítsd webhelyedet

Az egyszerűsítés trendje kéz a kézben jár a mobilélmények javításának eszméjével. A vásárlók azonnali válaszokat, útmutatást, javaslatokat és tranzakciókat várnak el a modern webhelyektől, és még okostelefonok használatakor is csupán néhány másodpercig tart a türelmük. Márkád leegyszerűsített üzenetek és eljárások alkalmazásával kínálhat efféle kényelmet ügyfeleid számára.

 

Ehhez alaposan át kell vizsgálnod online jelenlétedet (tehát webhelyedet és mobilalkalmazásodat), és azonosítanod kell az akadályokat. Ebben a kontextusban akadályoknak tekinthetők a felesleges képek, a túl hosszú szövegtömbök és különféle rejtett területek is, amelyek megnehezítik ügyfeleid dolgát webhelyeden és mobilalkalmazásodban.

 

Érdemes egy analitikai eszközzel felmérni, hogy hol akad fenn a legtöbb ügyfél egy folyamatban, és ellenőrizni, hogy mi lehetett ennek az oka. meglehet például, hogy túl sok képernyőt kell végignyomkodnia a felhasználóknak mobilalkalmazásodban. Talán túl sok termék található webhelyed kezdőlapján és érdemes lenne megritkítani ezeket, hogy a látogatók csak a népszerűbbeket lássák, és ne terelődjön el a figyelmük, vagy ne essenek a bőség zavarába.

 

A lényeg, hogy ügyfeleid digitális utazása webhelyeden és/vagy alkalmazásodban gördülékeny és céltudatos legyen. A felhasználóknak tudniuk kell, hogy hová szeretnének eljutni és hogy miért. A design akadálymentesítése nem csak arról szól, hogy minél több térközt használsz az elemek között – a feladatod az, hogy webhelyed vagy mobilalkalmazásod navigációja egyszerűen és hatékonyan vezesse végig leendő ügyfeleidet a konverzió lépésein.

 

Vess be analitikai eszközöket

Online jelenléted bármely részével is foglalkozol, az ügyfélanalitika nélkülözhetetlen a megfontolt döntésekhez. Ezek az adatok objektív nézőpontot kínálnak a webdesign és a marketingcsapat számára arról, hogy a felhasználók a webhely mely részein akadnak meg. Ez a tudás aztán természetesen felhasználható az ügyfélélmény javítására.

 

E célra számos eszközt felhasználhatsz. Az egyik leghasznosabb például a teljesen ingyenes Google Analytics, ami számtalan aprólékos adatot szolgáltat webhelyedről, méghozzá valós időben. A Google Analyticset érdemes A/B teszteléskor is szem előtt tartani, hogy megfigyelhesd, a tesztelt verziók miként befolyásolják a látogatók webhelyeden bejárt útvonalait és konverziós hajlamait.

 

Ezen kívül más eszközöket is alkalmazhatsz, például hőtérképek elkészítéséhez, amelyek megmutatják, hogy konkrétan hová kattintanak a legtöbbet látogatóid weboldalaidon, stb.

 

Készíts egy letisztult alkalmazást (és ne felejtsd el frissíteni)

A mobilalkalmazások elkészítéséhez egy határozottan ügyfélközpontú gondolkodásmódra van szükség. Alkalmazásod megalkotása (vagy a jelenlegi frissítése) előtt el kell gondolkodnod a következőkön:

  • Mit az átlagfelhasználó célja az alkalmazással?
  • Hogyan segíthetsz ezt elérni neki úgy, hogy a lehető legkevesebb lépésre legyen szüksége hozzá?

 

Alkalmazásodra ugyan azok az egyszerűségi elvek kell vonatkozzanak, mint webhelyedre is. Egy letisztult, átlátható eszköz kell legyen, ahol a különböző műveleteket egyszerű elvégezni. Ha például az emberek sűrűn vásárolnak az alkalmazáson keresztül (vagy legalább is próbálkoznak), próbáld még egyszerűbbé tenni számukra ezt a folyamatot, például a szükséges lépések csökkentésével (vonj össze, vagy iktass ki felesleges lépéseket).

 

Miután alkalmazásod nyilvánosságra kerül, ne felejtsd el rendszeresen frissíteni azt a legújabb trendeket, technológiákat és persze a felhasználók visszajelzéseit figyelembe véve. Hogy milyen sűrűn frissítesz, az első sorban a csapatod méretétől, a költségvetéstől és az ügyfelek visszajelzéseitől függ. Próbáld megtalálni az egyensúlyt a felhasználói felület fejlesztésére, a hibák kijavítására és az ügyfelek által kért vagy az adatok által alátámasztott változtatásokra fordított erőforrások között.

 

Igyekezz több demográfiai csoportnak is megfelelni

A kutatási adatok szerint a magasabb keresetű ügyfélcsoportok mélyebben hajlamosak szétnézni egy cég kínálatában. Alaposan utánajárnak a termékeknek, tisztában vannak az árképzés miértjeivel és rengeteg kérdés fogalmazódik meg bennük. Ezzel szemben a fiatalabb, millenáris korosztály az egyszerűséget igényli, gyors és tömör válaszokkal, illetve zökkenőmentes folyamatokkal.

 

Ha szeretnél mindkét csoportnak (vagy persze ennél is többnek) megfelelni, akkor egy olyan webhelyet és alkalmazást kell létrehoznod, ami egyszerűen használható, letisztult, és megadja a lehetőséget az érdeklődők számára, hogy részletesebben is megismerkedhessenek a termékekkel, többek között például egy részletes „gyakran ismételt kérdések” rész kialakításával. Az egyszerű design szerencsére közkedvelt szabvány manapság, így ez remek kiindulópont lehet egy olyan online jelenlét kialakításához, ami több demográfiai csoportnak is igyekszik megfelelni.

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
749 298
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Egyedi terméktulajdonság

Az egyedi terméktulajdonság (angolul Unique Selling Proposition – USP) az, ami...

Felfedező hívás

Mi is az a felfedező hívás? A felfedező hívás az első...

JavaScript

Mi az a JavaScript? A JavaScript (röviden JS) egy programozási nyelv, amelyet...

SMM

 Az SMM a közösségi média marketing rövidítése...

Inbound marketing

Olyan marketing szolgáltatások és stratégiák, amelyek arra...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.