Ezért ne próbáld átverni a Google-t egészségügyi marketingesként
Ezért ne próbáld átverni a Google-t egészségügyi marketingesként
Minden marketinges elgondolkodott már egyszer azon, hogy hogyan kerülhetné meg a Google szabályait, és röpíthetné saját, vagy ügyfelei tartalmait a keresőtalálatok csúcsára. Azonban minden valamirevaló marketinges jól tudja, hogy a Google-t nem lehet átverni, és sokkal stabilabb stratégia inkább minőségi, hasznos tartalmakat kínálniuk.
Persze, az internet tele van egészségügyi webhelyekkel és blogokkal, amelyek napi szinten töltenek fel új tartalmakat, és ezzel komoly konkurenciát jelentenek a különböző praxisok számára. Nem véletlen, hogy sok egészségügyi marketinges megpróbál kiskapukat találni, amiket kihasználva látványos, de unfair (és gyakran rövidtávú) eredményekhez juthat.
A Google és más keresőmotorok azonban már évtizedek óta küzdenek az ilyen „black hat” csalók ellen, és mára olyan fejlett algoritmusaik vannak, amiket sem elavult, sem újabb módszerekkel nem lehet kijátszani (vagy legalább is nem tartósan).
Szóval mi történik, ha valaki mégis megpróbálja átverni a Google-t, és mik a szabályos alternatívák? Az alábbiakban erről lesz szó.
Mi történik, ha megpróbálod átverni a Google-t?
A Google rendszeresen frissíti algoritmusait, hogy olyan tartalmakat találhasson keresőinek, amelyek első osztályú felhasználói élményt nyújtanak nekik, és persze egyszerre kapcsolódnak is a keresett témájukhoz.
Minden egyes algoritmusfrissítés egyre kevésbé értékeli azokat a webhelyeket, amik gyenge tartalmakat és/vagy felhasználói élményt kínálnak látogatóiknak. Ezért nem csak az algoritmus, hanem a Google munkatársai személyesen is tesznek, és konkrét büntetéseket szabhatnak ki a szabálytalan taktikákat használó webhelyekre.
A kulcsszóhalmozás, a vásárolt visszahivatkozások, az rossz minőségű webhelyekre mutató hivatkozások és egyéb black hat (szabálytalan) taktikák mind azt jelzik a Google-nak, hogy egy webhely kétségbeesetten próbálja kompenzálni a tényt, hogy nem képes jó tartalmakat és felhasználói élményt kínálni felhasználóinak.
Pedig a Google pontosan ezt várná el, különösen, ha egészségügyi webhelyekről van szó. Ha egy egészségügyi webhely olyan szinten megpróbálja kijátszani a Google algoritmusát, hogy az már a felhasználói élmény rovására megy, akkor ez már önmagában eltántoríthatja az egyébként érdeklődő látogatókat róla.
Szóval mi a helyes út?
Csalás helyett fenntartható, stabil növekedési technikák
Szerencsére az egészségügyi marketingeseknek számos szabályos SEO technika áll a rendelkezésére, amikkel fellendíthetik webhelyeik keresőteljesítményét. Ezek nagy részéhez nem kell mást tenned, mint hasznos információkat, és kiváló felhasználói élményt biztosítanod a webhelyedre látogatók számára.
Készíts részletes, megbízható, szakmailag pontos, tájékoztató jellegű tartalmakat. Ez különösen fontos az egészségügyi marketingben, hiszen az egészségügyi tartalmakat a Google úgynevezett YMYL („pénzt, vagy életet”) tartalmakként kezeli. Ez lényegében azt jelenti, hogy szakmailag pontosak és hitelesek kell, hogy legyenek, hiszen vagy az ember egészségére, vagy pénzügyeire lehetnek hatással.
Fontos továbbá visszahivatkozásokat is szerezni – ezek olyan linkek, amik más webhelyekről mutatnak a tiédre. Minél több tekintélyes webhely hivatkozik sajátodra, annál több tekintélyt kap webhelyed a Google szemében, és így jobban teljesít majd a keresőtalálatok között is. Ezek a hivatkozások lehetőleg megbízható, egészségügyi webhelyekről származzanak.
Végezetül a technikai SEO-ra is figyelj oda: törekedj arra, hogy webhelyed gyorsan, biztonságosan, és hibák nélkül működjön, biztosítva ezzel a kiváló felhasználói élményt. Ellenőrizd és frissítsd a forráskódot (vagy bízd ezt egy webprogramozóra), valahányszor új biztonsági problémák, vagy új technológiák jelennek meg, hogy webhelyed ne csak tartalmilag, hanem technikailag is naprakészen várja új pácienseidet!
Ha szeretnéd Te is fellendíteni egészségügyi vállalkozásod keresőoptimalizálását, bízd rá magad online egészségügyi marketing ügynökségünkre! Kérd ajánlatunkat most!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.