Megérkezett a Google mobil-első indexelése változások a SEO-ban

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Megérkezett a Google mobil-első indexelése

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Már rég tudtuk, hogy eljön: a Google márciusban bejelentette, a mobile first azaz a mibile nézet az első a rengsorolásban elkezdődött. Alapvető követelményt támaszt ez a webhely tulajdonosok felé és megváltoztatta a keresőoptimalizálás alapjait is. Mutatjuk, mi a lényeg!

Már rég tudtuk, hogy eljön: a Google márciusban bejelentette, a mobile first azaz a mibile nézet az első a rengsorolásban elkezdődött. Alapvető követelményt támaszt ez a webhely tulajdonosok felé és megváltoztatta a keresőoptimalizálás alapjait is. Mutatj

A Google márciusban bejelentette, hogy megkezdik a mobile-first, azaz mobil-első indexelés bevezetését az olyan webhelyek számára, amelyek a leginkább megfelelnek az új indexelési módszer elvárásainak. Ha tehát még nem vettél észre változást, akkor valószínű, hogy a Google szerint webhelyed még nem áll készen, vagyis nem ideális mobil-első indexelésre.

 

A félreértések elkerülése végett…

Fontos megjegyezni, hogy nem mobil-első indexről, hanem indexelésről van szó. A Google index adatbázisa továbbra is egységes, és nem oszlik szét külön asztali és mobilos webhely verziókra.

 

Az igazi különbség a webhelyek átvizsgálásának és indexelésének folyamatában mutatkozik meg. A nagy újítás lényegében azt vonja magával, hogy míg a Google robotok korábban az asztali böngészők szemszögéből indexelték az oldalakat, most már úgy vizsgálják őket, mintha egy mobilról néznék azokat.

 

Danny Sullivan, a Google egyik munkatársa a következőképpen magyarázta el a mobil-első indexelés lényegét a Twitteren:

 

„A mobil-első indexelést úgy kell elképzelni, mint egy könyvtárat, amiben minden könyvből csak egy példány lehet. Eleinte ezek csak nyomtatott könyvek. Ahogy az ebookok népszerűbbé válnak, elkezdik lecserélni a nyomtatott verziókat ebookokra. Még mindig egyetlen könyvtárról van szó, de idővel főleg ebookokból áll majd…”

 

A példában könyvek nyomtatott verziói szimbolizálják a webhelyek korábban indexelt, asztali verzióját, az ebookok pedig a mobilos verziókat. Idővel egyre több mobilos verzió kerül indexelésre, de Sullivan hozzátette egy másik bejegyzésben, hogy „a nyomtatott könyvek (asztali verziók) mindig is a könyvtárban maradnak majd”.

 

A webmesterek oldaláról és a seo 

A Google értesíteni fogja azokat a webhelytulajdonosokat a Search Console-on keresztül, akiknek a webhelyét már mobil-első módszerrel indexelik. A Google továbbá megemlítette, hogy „a webhelytulajdonosok jelentős ugrást látnak majd a Smartphone Googlebot által végzett átvizsgálások arányában”. A Google ezek után a webhelyek mobilverzióját jeleníti majd meg a találati oldalakon és a gyorsítótárazott Google oldalak között.

 

Felkészülés az új indexelésre

A Google persze senkitől nem várja el, hogy automatikusan tudja, mit kell tennie ahhoz, hogy webhelye megfeleljen a mobil-első indexelés elvárásainak. Kiadtak tehát egy rövid útmutatót arról, hogy a különböző webhelytípusoknak milyen lépéseket kell megtenniük e célból.

 

A Google szerint akiknek a webhelye csak asztali, és nem rendelkezik mobil verzióval, vagy reszponzív designt, esetleg kanonikus AMP-t használ, akkor nincs szükség beavatkozásra, mert a mobil verzió megegyezik majd az asztali verzióval.

 

Azoknál a webhelyeknél azonban, ahol a mobil és az asztali verzió külön URL-en helyezkedik el, dinamikus tartalmat kínál, vagy AMP és nem AMP verzióval is rendelkezik, a webmestereknek biztosítaniuk kell, hogy a mobilos verziók megfeleljenek a Google elvárásainak az indexeléshez.

 

A Google ezt a segédletet (https://developers.google.com/search/mobile-sites/mobile-first-indexing) mellékelte, amelyben felsorolja a javasolt eljárásokat a különböző szituációkban.

 

Az „egész interneten” él az új rendszer, de nem sokan látják

A mobil-első indexelés minden területre és nyelvre vonatkozik, amelyet John Mueller, a Google másik munkatársa is megerősített a Twitteren.

 

Mindezek ellenére egyelőre nem sokan kaptak értesítést a Google-tól, hogy webhelyük készen áll az új indexelésre. Érdemes persze megjegyezni, hogy a Google még márciusban megjegyezte (szintén a hivatalos Twitter fiókon keresztül), hogy „a bevezetés lassú lesz” és hogy mobilverzió híján mindig a webhelyek asztali verziója kerül majd indexelésre.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!