2021 márciusára csúsztatta a mobil-első indexelés határidejét a Google
2021 márciusára csúsztatta a mobil-első indexelés határidejét a Google
A Google nemrégiben bejelentette, hogy a webmesterek, webfejlesztők és SEO szakemberek több időt kapnak majd. hogy felkészülhessenek a mobil-első indexelésre való végleges átállásra. Így 2020 szeptembere helyett az új határidő 2021 márciusa.
A Google még 2020 márciusában, a koronavírus okozta világméretű helyzet kialakulása előtt jelentette be, hogy a webhelyek 2020 szeptemberéig kapnak határidőt, hogy felkészüljenek a mobil-első indexelésre.
A helyzet azonban sokat változott azóta, és a járványnak köszönhetően a Google belátta, hogy „bizonytalan időket élünk, amelyekben nem mindig olyan egyszerű a munkára koncentrálni, mint máskor”, így tehát úgy döntött, hogy 2021 márciusáig adnak határidőt a webhelyeknek. Ez nem olyan meglepő, elvégre a keresőóriás már többször is utalgatott rá, hogy csúszni fog a mobil-első indexelés határideje.
A helyzet azonban az, hogy a mobil-első indexelésre való átállás már rég óta zajlik, és a legtöbb webhelyet a Google már jó ideje így indexeli. A keresőóriás márciusban elárulta, hogy a keresőtalálatok között megjelenő webhelyek 70%-án már mobil-első indexelés működik, és kétségtelen, hogy azóta tovább nőtt ez az arány, főleg hogy az összes új webhelyet már automatikusan mobil-első indexeléssel vizsgál a Google.
A Google Search Console felületén a Beállítások menüpontra kattintva ellenőrizheted, hogy webhelyedet melyik Google robot térképezte fel, és jó eséllyel te is a „Googlebot okostelefonra” szöveget látod majd itt.
A Google mobil-első indexelése már 2016-ban kezdetét vette, tehát egy közel négy éves projektről van szó. Aki ennyi idő alatt nem tudott felkészülni az új indexelési modellre, annak nem lesz joga meglepődni a változásokon.
De mi a helyzet, ha most kaptál egy olyan ügyfelet, aki még mindig nem készítette fel webhelyét a mobil-első indexelésre? Nos, szerencsére kaptál néhány extra hónapot a Google-tól, hogy orvosold ezt a problémát. A keresőóriás egy külön blogbejegyzést és dokumentációt is kínál a webmestereknek, hogy megkönnyítse az átállásukat.
Most tehát, hogy néhány plusz hónapot kaptál az átállásra, érdemes kihasználni őket, és megbizonyosodni róla, hogy minden készen áll mobil-első indexelésre való átállásra. Sokkal jobb, ha ez idő alatt a Google automatikusan úgy véli, webhelyed megérett az átállásra, mint megvárni, hogy 2021 márciusától végérvényesen megtörténjen az átállás, akár készen áll rá webhelyed, akár nem!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.