A mesterséges intelligencia hatása a közösségi média marketingre

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

A mesterséges intelligencia szerepe a közösségi média marketing fejlődésében

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mióta a 2000-es évek elején megjelent, a közösségi média teljesen megváltoztatta a világot – azt, ahogy az emberek egymással kommunikálnak, és azt is, ahogy a márkák ügyfeleikkel. A digitális fogyasztók világszinten átlagosan 2 órát és 24 percet töltenek a közösségi hálózatok böngészésével és az üzenetküldő alkalmazások használatával. A mai összekapcsolt fogyasztók hétköznapi életének szerves részeként a közösségi média folyamatosan fejlődik és fejti ki hatását mind a magánszemélyekre, mind pedig a cégekre.

A mesterséges intelligencia hatása a közösségi média marketingre

Napjaink egyre terjeszkedő digitális közegében a márkafelfedezések 52%-a történik nyilvános közösségi hírfolyamokon. Hogy a felfedezettek közé kerülhessenek, a márkák számára fontos, hogy kiemelkedjenek a tömegből. Ez az egyik oka annak, hogy a mesterséges intelligencia (M.I.), a digitális marketing egyik legfőbb innovációja egyre több lendületet szerez magának, megváltoztatva azt, ahogy a cégek kommunikálnak fogyasztóikkal és gyarapítják bevételüket.

 

A legnagyobb, adatokkal teli digitális platformokként, a közösségi csatornák kiváló területet biztosítanak a cégek számára, hogy kihasználhassák az MI kínálta lehetőségeket, drámaian új szintre emelhessék ügyfélélményeiket és leegyszerűsítsék üzleti tevékenységeiket.

 

Számos cég már most hasznát veszi a különböző MI eszközöknek kattintásalapú push (leküldéses) értesítéseihez. Ahogy a közösségi média egyre fejlődik, és az ügyfelek adatai elérhetőbbé válnak, mint korábban bármikor, a cégek egyre többet gondolkodnak azon, hogy hogyan lehet integrálni a mesterséges intelligencia egy közösségi média stratégiába, mindezt persze azért, hogy hatékonyabban teremthessenek kapcsolatot meglévő és leendő ügyfeleikkel is.

 

Az MI lehetőséget kínál a közösségi média marketingeseknek, hogy minden egyes aktivitási művelettel egyre többet tudhassanak meg közönségük tagjairól, illetve azok vágyairól és szükségleteiről. Továbbá, mivel lehetőséget nyújt a méretezhető személyre szabásra, az MI olyan eszközöket is kínál, amelyekkel hatékonyabban alakíthatók ki olyan kampányok, amelyek javítják az ügyfelekkel való interakciókat, fokozzák az aktivitást és erősítik a márkahűséget.

 

Az MI-vel felszerelt eszközök lehetővé teszik a cégek számára, hogy akadálymentesítsék folyamataikat, és tisztább képük legyen mind az aktuális, mind pedig a jövendőbeli ügyféltrendekről. Ennek köszönhetően a márkák érdemlegesebb tartalmakat kínálhatnak, és javíthatják az ügyfelek élettartamra vetített értékét is.

 

A következőkben öt olyan MI eszközről lesz szó, amelyekkel a vállalatok megerősíthetik közösségi média marketing stratégiájukat.

 

1. Közösségi menedzsment gép tanulással

A marketingesek rengeteg időt töltenek a közösségi hálózatokra szánt tartalmak elkészítésével, majd ezek terjesztésével és az aktivitás kezelésével a különböző csatornákon. A mesterséges intelligencia egy ágazataként a gépi tanulás a fő koncepció, amely lehetővé teszi a modern MI előrehaladását.

 

A gépi tanulással működő rendszerek célja megjósolni a jövőt a korábbi adatok alapján, ezek a rendszerek pedig egyre okosabbá válnak, ahogy egyre több adat alapján dolgozhatnak. Az ügyféladatok begyűjtésével szerzett adatok alapján a gépi tanulás képes automatikusan közösségi tartalmakat létrehozni többféle csatornára, és akár még hashtagekkel és rövidített hivatkozásokkal is kiegészítheti ezeket.

 

2. Statisztikákon alapuló döntéshozatal

A márkák számos mesterséges intelligenciával működő eszközt hívhatnak segítségül, hogy a közösségi médiás tevékenységek alapján ügyfélstatisztikákat gyűjthessenek. A megfelelő MI platformmal összekapcsolva az ügyfélstatisztikák lehetővé teszi a cégek számára, hogy odafigyeljenek a fogyasztók mondandójára, nyomon követhessék a márka hírnevének alakulását, kialakuló trendeket fedezhessenek fel és új közönségeket célozhassanak meg.

 

Ehhez általában MI-t használnak, amivel egyszerre több közösségi bejegyzést is elemezhetnek. Az MI-nek köszönhetően a marketingesek egy érthetőbb képet kapnak mindarról, amiről ügyfeleik beszélnek, ami segít nekik több aktivitást kiváltani közönségükből, illetve új promóciós lehetőségekre lelni.

 

Az MI által biztosított ügyfélstatisztikák továbbá abban is segítenek a marketingeseknek, hogy milyen tartalmakat érdemes készíteniük, hogy mikor érdemes közzétenniük azokat, illetve hogy mennyit érdemes költeni ezek kiemelésére a legjobb eredmények érdekében.

 

3. A kommunikáció akadálymentesítése chatbotokkal

A mai fogyasztók egy olyan világban élnek, amitől azonnali kielégülést és információelérést várnak el. Egy ügyfél napjának nagy részét felemésztheti, ha arra kell várnia, hogy egy márka válaszoljon a kérdéseire. Ahelyett, hogy 30 percig ismétlődő „Tartsa kérem” dallamokat hallgattatnának velük, vagy visszahívásokkal váratnák őket, a cégek úgynevezett chatbotokat is alkalmazhatnak.

 

A chatbotok olyan szoftverek, amelyek szöveges vagy hangos módszerekkel képesek beszélgetéseket folytatni, elősegítve ezzel a fogyasztók és a cégek közötti online és offline kommunikációt. Mivel azonnali válaszadásra programozzák őket, a chatbotok nem csak időt spórolnak meg, hanem javítják a felhasználói élményt is.

 

4. Előrelátás az érzelmi MI-vel

A közösségi média hatalma mindenkinek platformot kínál arra, hogy kinyilvánítsák érzelmeiket és véleményeiket, és az esetek többségében, ezek igencsak negatívak. Az érzelmi analízis (más néven érzelmi mesterséges intelligencia) természetes nyelvfeldolgozást (NLP) használ, hogy azonosíthassa azokat a felhasználókat a közösségi médián, akik szóhasználatuk és bejegyzéseik alapján negatív érzelmeket osztanak meg.

 

Az érzelmi analízis segítségével a cégek azonosíthatják a tweetekben és más közösségi bejegyzésekben használt szavakat, hogy megértsék, milyen érzelmeket táplálnak az ügyfelek márkájuk iránt.

 

Ezen információ birtokában a cégek előrelátóan és minél gyorsabban kereshetik fel az ügyfeleket és reagálhatnak azok panaszaira.

 

5. Mesterséges intelligenciával működő influencerek

Kétség sem fér hozzá, hogy a közösségi médiás influencer marketing hatékony eszköz mind a márkaismertség, mind pedig az értékesítések fellendítésére. Az MI ezt egy teljesen új szintre emelte, amikor virtuális személyiségek kezdtek el megjelenni a közösségi médián, mint influencerek – első sorban az Instagramon.

 

Shudu, a világ első digitális szupermodellje 100%-ban számítógépesen generált, és már 200 ezer követője van. Ezek az MI által készített influencerek egybeolvasztják a digitálist a valóssal, és egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Ez is csak egy a megannyi innovatív közösségi MI lehetőség közül, amelyek segítségével a cégek kapcsolatba léphetnek ügyfeleikkel.

 

Végszó

Ha megfelelően alkalmazzák, a mesterséges intelligencia elképesztő lehetőségeket kínálhat a közösségi média marketinggel foglalkozóknak. Az MI páratlan rálátást biztosít az ügyfelek viselkedésére, és teljes körű betekintést az ügyfelekkel kapcsolatos statisztikákba. Ha mindezt a megfelelő eszközökkel és platformokkal kombinálják, a mesterséges intelligencia lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy hatékony közösségi médiás kampányokkal állhassanak elő.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a MarTech Advisoron: https://www.martechadvisor.com/articles/social-media-marketing-2/transforming-social-media-marketing-through-ai/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!