Megszűnik a Goolge Universal Analytics 2023-ban, jön a G4

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

2023-ban megszűnik a Google Universal Analytics

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A Google még 2022 márciusában jelentette be, hogy 2023 júliusában megszünteti a Universal Analytics szolgáltatást. A Universal Analytics a legnépszerűbb analitikai eszköz, amellyel cégek ezrei követik világszerte webhelyük teljesítményét.

Megszűnik a Goolge Universal Analytics 2023-ban, jön a G4

Minden valamirevaló marketinges adatokra alapozza meg döntéseit, amihez az Universal Analytics egy nélkülözhetetlen eszköznek bizonyult az elmúlt évek során. Ezek a statisztikák segítenek a stratégiák összeállításában és hatékony kivitelezésében is, hiszen a számok sosem hazudnak.
Szóval mi történik majd a következő év során és mit jelent ez a Universal Analyticset használók számára? Lássuk…

 

A Universal Analytics megszüntetésének folyamata

A Google szerint a Universal Analytics 2023 július 1-től, a Universal Analytics 360 pedig 2023 október 1-től kezdve nem dolgozza majd fel az új adatokat.
A Universal Analytics már 2012 óta, tehát egy évtizede létező eszköz, azonban mára már meglehetősen elavultnak számít. Ez azért van, mert nem modern adattípusok követésére fejlesztették ki, habár még így is egy jobb eszköznek számított, mint a Google Analytics egy korábbi verziója. Mindezek ellenére kétségtelenül megkönnyítette a marketingesek és hirdetők számára a kampányaik és webhelyeik forgalmának követését.
A Universal Analytics az oldalbetöltési eseményekre, az asztali webes élményre és különféle könnyedén mérhető adatokra koncentrált különböző munkamenetekből, amiket sütik segítségével mért. A harmadik felektől származó sütik technológiáját azonban a már Google is szeretné háttérbe szorítani.

 

Google Analytics 4: Egy új korszak

A Google Analytics 4 a közismert ingyenes statisztikai eszköz legújabb verziója, amely minden eddiginél aprólékosabb rálátást kínál a felhasználók webhelyen mutatott viselkedésére. A Google Analytics 4 (vagy GA4) fejlesztése során továbbá minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektettek az felhasználók adatbiztonságának kérdésére.
Az új Google Analytics nem csak webhelyek hanem mobilalkalmazások teljesítményének mérésére is alkalmas. Ez a funkcionalitás segít majd, hogy stratégiádat egyszerre több platformon is kiértékelhesd.
Az új felhasználói felület továbbá egyszerűbb lett, így könnyeb megtalálni rajta, amit az ember keres (ez főleg az új felhasználók számára lesz nagy segítség). Valójában ez az egyik legjelentősebb újdonság a Google Analytics legújabb verziójában.

 

A Google Analytics legfontosabb funkciói a következők:

  • Használata ingyenes marad (nem úgy, mint a Universal Analyticsé)
  • Az adatok már forrásokból is importálhatók a GA4 felületére.
  • Egyéni vezérlőpult hozható létre rajta, amin a felhasználók rögtön láthatják a számukra legfontosabb adatokat.
  • A Google Tag Manager is beépül a Google Analytics 4-es verziójába, így a címkék kezelése is egyetlen felületen végezhető majd el.
  • A szegmentációs funkcióknak köszönhetően akár egymás mellett is megtekinthetők a különböző szegmensek.
  • A teljesítménycélok teljesülésére egyéni értesítések állíthatók be.
  • Új identitásmódszerek válnak elérhetővé, illetve egyszerre akár három különböző módszerrel is végezhető a nyomkövetés. Ez bármikor megváltoztatható a nélkül, hogy hatással lenne az adatokra.
  • Egy hibaelhárító (debug) nézet valós idejű rálátást biztosít az aktuális aktivitásra.
  • Rugalmasabb konverziókövetés.

A Google Analytics 4 célja, hogy segítségével a marketingesek minél egyszerűbben érhessék el a legjobb közönségeket, illetve biztosíthassanak számukra kiváló böngészési élményt webhelyeiken. A GA4 nem csak átláthatóbb lesz, mint a Universal Analytics, hanem sokkal részletesebb adatokat is lehet majd mérni a segítségével.

 

Mi lesz azokkal, akik eddig a Universal Analyticset használták?

  1. Állítsd be a Google Analytics 4-t, amint elérhetővé válik számodra, hogy minél előbb elkezdhess adatokat mérni vele.
  2. Ellenőrizd az adatforrásokat, különös tekintettel az alábbi beállításokra:
  • Események és konverziók
  • Szűrés
  • Ügyfélmegtartás
  • Hozzárendelés (attribúció)
  • Google Ads csatlakoztatása
  1. Készítsd el egyéni vezérlőpultodat és ismerkedj meg a Google Analytics 4 új funkcióival.
     

Gyakori kérdések

Hogyan állíthatod be az új G4 fiókot?

A Google Analytics eszközébe belépve egyszerűen beállítható az új G4 fiók. Menj az Adminisztrálás menüpontra, majd a Tulajdon alatt, kattints rá a G4 beállító asszisztens fülre. Ott a Kezdő lépések gombra kattintva létre is tudod hozni a saját G4 fiókodat, amelyet már csak össze kell kapcsolnod az UA fiókoddal.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!