8 figyelmeztető jel, amelyek arra utalnak, hogy érdemes lenne marketing tanácsadóhoz fordulnod
8 figyelmeztető jel, amelyek arra utalnak, hogy érdemes lenne marketing tanácsadóhoz fordulnod
Szükséged van marketing tanácsadóra? Megéri Neked a marketing tanácsadásért fizetni? Objektíven vizsgáljuk meg a kérdést, egy gyakorlati példán keresztül!
Tudok főzni, sőt, szeretek is. Mégis inkább étterembe járok enni. Nem vagyok szakács, sőt, mi több, mosogató és beszerző sem. És még sok minden más. Bár néha szívesen elmegyek bevásárolni alapanyagokat, előkészítem az ételt, megfőzöm és el is mosogatok, de nagyon ritkán. Mert nem éri meg. Ha étterembe megyek, rengeteg munkát elvégeznek helyettem, amíg én azzal foglalkozhatok, amihez igazán értek, a marketing tanácsadással. Értek a főzéshez is, de mindig meglepődők az újabb és újabb technológiákon, megoldásokon. Nem vagyok benne napi szinten ezekben a dolgokban, még akkor sem, ha gasztromarketinggel foglalkozok, és ezerszer több konyhát láttam belülről, mint az átlag ember. Főzni mindenki tud, mondják. Lehet, de nem mindegy, hogyan. A költséghatékony és finom ételek elkészítéséhez valódi szakértő kell. Legyen az egy Michelin-csillagos étterem vagy egy napi menüztető, az adott színvonalhoz képest finomnak kell lennie az ételnek és a végén az egésznek nyereséget is kell hoznia. Ehhez szakértelem kell, akármennyire is azt gondolják sokan, egy éttermet üzemeltetni, főzni, mennyire könnyű. Azon éttermek, melyek pedig kiemelkednek a többiek közül, még ennél is többet tudnak. Ott valóban profi a stáb, nemzetközi tudással, minőséggel, folyamatos fejlődéssel. Nos, lehet tudnám én is ezt csinálni, de én online marketing tanácsadó vagyok. Én ebből élek. Én inkább étteremben ebédelek. Mert megéri. Mert jobban, gyorsabban, finomabbat, költséghatékonyabban eszem, mint ha magam készíteném. Ugyan így nem olvasok orvosi könyveket, nem gyógyítom magam, elmegyek orvoshoz. Bár sok ismeretem van a dolgoról, néha mondok neki ötleteket, de ráhagyom magam. Ő ért hozzá. És sorolhatnám még, mennyi mindenbe nem érdemes magamnak belekezdnem. Te hogy vagy ezzel?
A marketing olyan, mint a főzés, mindenki meg tudja csinálni. Sőt, lehet alkalmazott is van a cégnél, akinek feladata ez. De ez olyan, mintha felvennék egy mosogatót. Sok mindent meg tud csinálni, de nem lesz teljes az éttermi munkafolyamat. A marketing széles spektrumú tudomány, sőt, ha még a PR-t is ide vesszük… Az online marketing világa pedig naponta változik.
De mégis mikor érdemes más kezébe adni cégünk reklámjainak intézését? Az alábbi nyolc szempont átvizsgálása könnyebbé teszi e kérdés megválaszolását.
1. Stagnálnak az eladások
Ha biztos vagy benne, hogy termékednek vagy szolgáltatásodnak van piaca, és hogy az ügyfélszolgálati és az értékesítési osztályon is minden a helyén van, ráadásul még az ár/érték arányt is tökéletesen sikerült beállítani, de mégsem jönnek az ügyfelek, akkor valószínűleg a marketinggel lesz a baj. Hogyan bizonyosodhatsz meg erről? Kérj egy marketing auditot, ahol céged marketing kommunikációját átvizsgáljuk, és minden kötelezettség nélkül elmondjuk, mi a hiba. Élj ezzel a lehetőséggel, kattints ide: Mi az az online marketing audit?
Ez nem csak arra ad lehetőséget, hogy többet tudj meg marketinged hiányosságairól, de szakértő kezekből stratégiát is kaphatsz online marketing kommunikációdra nézve, melyből a jövőt tervezheted, és akár saját munkatársaiddal is kivitelezheted.
2. A marketing feledésbe merült
Egy kisebb cég vagy néhány fős vállalkozás tulajdonosa gyakran több ember munkáját kénytelen elvégezni. A legtöbbször ilyenkor azok a feladatok kerülnek előtérbe, amelyek hamar profitot hozhatnak. A marketing ezzel szemben gyakran egy hosszútávú projekt, ami ezért általában a feladatlista legaljára kerül. Egy marketing ügynökség nem csak átveszi ezt a terhet, hanem képzett szakemberek legelső prioritásává is teszi azt.
3. Nem élvezetes a munka
A marketing nem való mindenkinek, ahogyan a főzés és a mosogatás sem, és a nemtörődömséggel és félvállról vett munkán mindig meglátszik, ha valaki olyan készítette, aki szívesebben csinált volna inkább bármi mást. Az elhanyagolt landing oldalak, közösségi platformok, semmilyen blogbejegyzések, unalmas emailek csupán néhány ezen egyértelmű nyomok közül. A marketing ügynökségek nem hiába specializálódtak ezekre a dolgokra – a marketing szakemberek karriert építettek mindezekre, tehát biztos lehetsz benne, hogy mindent beleadnak majd a minőségbe.
4. Rájöttél, hogy nem értesz hozzá
Ebben pedig nincs semmi szégyellnivaló – egy cég vezetője sem érthet mindenhez, idővel ezért is alkalmaz külön embereket, vagy egész részlegeket a fontosabb feladatok (ügyfélszolgálat, HR, stb.) elvégzésére. Ugyan ez vonatkozik a marketingre is – egy jó ügynökség segít rávilágítani a hiányosságokra és pontosan tudni fogja, hogy mit kell tenni azok orvoslása érdekében.
5. Az értékesítési részleg szerint kevés az érdeklődő
Ha az értékesítésen dolgozók jól is végzik a munkájukat, de ennek ellenére kevés az olyan érdeklődő, aki vásárlásra is adja a fejét, akkor szintén a marketing lehet a hibás elem a rendszerben. Az ügynökség az értékesítési osztállyal karöltve igyekszik majd a marketinget az értékesítéshez igazítani.
6. A marketing eddig vagy bejött, vagy nem
Ha egészen eddig csak néha sikerült eredményeke elérni a korábbi marketing-törekvésekkel, akkor az ember azt hiheti, hogy a marketing egyszerűen nem működik a cége számára. Sokszor hallom azt pl. hogy az online marketing nekünk nem hoz üzletet. A Világ pedig közben ebből él… Lehet, nem a Világgal van baj! Az ügynökség feladata az, hogy minden kihívást és célt figyelembe véve egy olyan stratégiát hozzon létre, ami képes leküzdeni ezeket a kihívásokat a végső cél felé törekedve. Idővel ez a stratégia folyamatosan finomításokra kerül majd a legjobb eredmények érdekében.
7. Eredményeket látsz, de nem tudod, hogy miért
Nem érdemes olyan csatornákra áldozni a pénzt és időt, amelyek nem hoznak eredményeket. Ha sikerül valamilyen módon nagyobb forgalmat generálni – legyen az több ajánlatkérés, asztalfoglalás vagy online rendelés – de nem tudod, hogy ezek milyen forrásból származnak, egy szakértőcsapat ilyen esetben is segítséget nyújthat. Mennyire hatékonyak a különböző marketing csatornáid? Erre a kérdésre is választ kaphatsz tőlünk. Mi minden egyes marketing filléred eredményességéről be fogunk tudni számolni
8. Szeretnél saját marketing osztályt indítani, de nem fér bele a költségvetésbe
Saját marketing szakembert, tartalomkészítőt, szerkesztőt, közösségi média managert, PPC szakértőt és designert alkalmazni nem a legolcsóbb megoldás. A legjobb marketing ügynökségek munkatársai jártasok mindezen területeken, és általában egyetlen alkalmazott áráért – ezért nem csak nagyobb cégeknek, de kisebb vállalkozásoknak is remek opció külső segítséget alkalmazni. Egy online marketing ügynökség, amilyen a Marketing Professzorok kft is, külön szakembert foglalkoztat a keresőoptimalizálás, a közösségi média marketing, a tartalommarketing, a linkmarketing és sorolhatnám még mennyi területre. Mi ezeket a szakembereket képezzük, kutatásokban vesznek részt, napi szinten ezen a területen dolgoznak, sok-sok példát, megoldást látva. Egy ügynökségi szakember mindig többet fog tudni, mint egy cégnél dolgozó marketinges, már csak a minta nagysága miatt is. Sokszor fordult már elő velünk is, hogy felvettünk egy cégnél dolgozó, ott kitűnően működő marketing szakembert, de az ügynökségi környezethez ő kevés volt….
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.