notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezekkel a linképítési technikákkal érdemes foglalkozni 2019-ben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Ezekkel a linképítési technikákkal érdemes foglalkozni 2019-ben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezekkel a linképítési technikákkal érdemes foglalkozni 2019-ben


2019/02/06
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A linképítés, a linkmarketing még mindig sokat segíthet weboldalad keresőoptimalizáltságán. De már nem úgy, mint régen! Hogyan is kell ezt 2019-ben csinálni? Mutatjuk!
 

Ezekkel a linképítési technikákkal érdemes foglalkozni 2019-ben

A linkek, vagyis hivatkozások a Google talán legfontosabb rangsorolási szempontjai közé tartoznak. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy minél több külső releváns tartalom hivatkozik a te tartalmaidra, a Google annál fontosabbnak tartja, és annál magasabbra rangsorolja őket. A webhelyedre mutató hivatkozásokat visszahivatkozásoknak nevezzük, ezek összessége alkotja az úgynevezett „linkprofilt”.

 

A linképítésnek nem ez az egyetlen célja – a hivatkozások segítenek, hogy a keresőmotorok robotjai rátaláljanak tartalmaidra, és lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy egy-egy kattintással navigálhassanak a releváns tartalmak között.

 

Tartsd észben, hogy a keresőmotorok szemében nem minden hivatkozás „ér” ugyanannyit. Fontos, hogy linképítésed során olyan webhelyeken igyekezz elhelyezni (vagy elhelyeztetni) hivatkozásaidat, amelyek témája kapcsolódik a tiédhez.

 

Ezen kívül a hivatkozó webhely hírneve is számít. Ha egy olyan webhely hivatkozik rád, ami szerinted rontja a saját webhelyed hírnevét, akkor a Google linkvisszautasító eszközében „kizárhatod” őket.

 

A linképítéssel mindenki jól jár, de mégis hogyan lehet elérni, hogy minél többen hivatkozzanak tartalmaidra? A következő tippek pontosan erről szólnak!

 

1. Írj cikkeket felkapott, aktuális témákról

Ha gyorsan szeretnél visszahivatkozásokat szerezni, akkor érdemes ezzel a jól bevált taktikával próbálkozni. A legfrissebb témákkal kapcsolatban általában nincs túl sok információ az interneten, ezért kisebb a verseny is.

 

Azzal, hogy rövid időn belül sok hasznos információt gyűjtesz össze egy vagy több bejegyzésben, a te blogod lesz az alapvető információforrás az adott témával kapcsolatban, amit sokan látogatnak és linkelnek majd saját webhelyükről vagy blogjukról.

 

2. Írj vendégcikkeket, vendégblog bejegyzéseket

Pihengetünk?

Megkereshetsz más webmestereket azzal az ajánlattal, hogy friss, eredeti tartalmat írnál nekik mindössze egy említésért és egy visszahivatkozásért cserébe. Ezzel mindenki jól jár – a másik webhely vagy blog tulajdonosa remek minőségű tartalmat kap, olvasói szintúgy, és te nem csak egy értékes visszahivatkozással, hanem új lehetséges látogatókkal is gazdagodhatsz. Mi is szívesen írunk a Te blogodra, és te is írhatsz hozzánk. Keress meg, bátran minket is! 

 

3. Légy hivatkozásmentő

Minden webhelyen előfordulhatnak hibás hivatkozások. Ha ilyen hivatkozásokat találsz egy számodra releváns blogon, és figyelmezteted róla a blog szerkesztőjét, akkor egyszerre fel is ajánlhatsz egy saját tartalmat, amire hivatkozhatna a régi helyett. Természetesen nem minden webmester vagy szerkesztő fogadja majd el az ajánlatodat, de sokan biztosan örömmel cserélik le hivatkozásaikat, hiszen nekik is érdekük, hogy tartalmuk hasznosabb legyen az olvasóik számára.

 

4. Szerezz értékes kapcsolatokat

Egy minőségi linkprofilhoz fontos, hogy jó kapcsolatokat ápolj más szakértőkkel is. Ehhez lehet, hogy teljesen új emberekkel kell majd megismerkedned a szakterületeden belül. Érdemes belépni néhány online közösségbe, hogy hasonló érdeklődésű személyeket fedezhess fel, akiket esetleg érdekelne néhány etikus linképítési lehetőség.

 

Természetesen egy jó kapcsolat (legyen az személyes vagy üzleti) nem egyik napról a másikra jön létre és erősödik meg. Aktívnak kell lenned új ismerőseid platformjain – rendszeresen szólj hozzá tartalmaikhoz, hogy megmutasd, ténylegesen érdeklődsz az iránt, amit csinálnak.

 

Amint egy kicsit jobban megismeritek egymást, előkerülhet a hivatkozáskapcsolat témája. Például felkínálhatsz egy őszinte véleményt a célszemély webhelyére, ami számára több hitelességet, neked pedig egy értékes visszahivatkozást jelent majd.

5. Indíts blogot

Ha még nincs blogod, akkor itt az ideje, hogy indíts egyet webhelyeden. Egy blogra rövidebb, vagy hosszabb cikkeket is írhatsz szakterületeddel kapcsolatban, és ha sok hasznos információt sikerül elhelyezned bennük, akkor egyre többen hivatkoznak majd blogodra.

 

Egy blog felfuttatása nem egy hét, vagy egy hónap alatt történik majd meg, de ha kitartóan végzed, és folyamatosan képes vagy ugyanazt a színvonalat kínálni, akkor egyre többen figyelnek majd fel rád, és akár egy vezető információforrássá is válhatsz az érdeklődők szemében. Ha mindez nem lenne elég, a blog egy kiváló keresőoptimalizálási eszköz is lehet.

 

6. Megemlített valaki? Kérd meg, hogy linkeljen is rád!

Elképzelhető, hogy néhány webhely és blog említést tesz ugyan rólad, webhelyedről, vagy kínálatodról, de mégsem hivatkozik rád, mint forrásra. A te feladatod az, hogy megkeresd ezeket a webhelyeket és blogokat, és megkérd a szerkesztőket, hogy szíveskedjenek egy hivatkozást is elhelyezni az említést mellett. Erre nem mindenki lesz ugyan hajlandó, de meglepően sokan szívesen teljesítik majd kérésedet.

 

7. Használd a felhőkarcoló technikát

A „felhőkarcoló technika” Brian Dean, a Backlinko tulajdonosának agyszüleménye. A technika papíron végtelenül egyszerű:

 

  1. Keress egy olyan tartalmat, amire sokan hivatkoznak
  2. Készíts valamit, ami még annál a tartalomnál is jobb
  3. Keresd fel a megfelelő embereket, akiknek felkínálhatod őket

 

Mindenki arra kíváncsi, hogy melyik a világ legmagasabb épülete, nem arra, hogy melyik a világ nyolcadik legmagasabb épülete – ezzel a hasonlattal szemlélteti a technika lényegét Brian. A lényeg, hogy arra kell törekedned, hogy a te tartalmad legyen a legjobb minőségű az adott témában – a te épületed legyen a legmagasabb.

 

Ez persze egy idő- és munkaigényes feladat, de ha sikerül valami igazán nagyot alkotnod, akkor garantált, hogy záporoznak majd a hivatkozások.


8. Ha linképítésbe kezdesz, kerüld az alábbi módszereket

 

  • Ne próbálkozz közvetlen linkcserével egy másik webhelyjel. A keresőmotorok pontosan tudják, hogy mire megy ki a játék, és büntetést szabnak majd ki mindkét domainre.
  • A túloptimalizált horgonyszövegek (kattints IDE, olvasd el, mit is jelent ez!) szintén nem tesznek jót linkprofilodnak.
  • Tartózkodj a linkgyűjtő webhelyektől, ezek általában csak árthatnak rangsorolásodnak.
  • Ne helyezz el hivatkozásokat a hozzászólásaid aláírásaiba más blogokon.
  • Soha, de soha ne vásárolj visszahivatkozásokat.
     
Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Sajtóközlemény

Az internetes marketingben a sajtóközlemény egy olyan dokumentum, amelyet egy...

Kezdőlap

A kezdőlap definíciója A kezdőlap egy webhely első oldala, amely...

Offline hirdetés

Újságpapírok, hirdetőtáblák, szórólapok, TV és rádió reklámok és minden egyéb...

PDF

A népszerű PDF kiterjesztés a Portable Document Format (hordozható dokumentum formátum) szavak...

Online marketing

        Az online marketing definíciója Az online...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.