Ezekkel a linképítési technikákkal érdemes foglalkozni 2019-ben
Ezekkel a linképítési technikákkal érdemes foglalkozni 2019-ben
A linképítés, a linkmarketing még mindig sokat segíthet weboldalad keresőoptimalizáltságán. De már nem úgy, mint régen! Hogyan is kell ezt 2019-ben csinálni? Mutatjuk!
A linkek, vagyis hivatkozások a Google talán legfontosabb rangsorolási szempontjai közé tartoznak. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy minél több külső releváns tartalom hivatkozik a te tartalmaidra, a Google annál fontosabbnak tartja, és annál magasabbra rangsorolja őket. A webhelyedre mutató hivatkozásokat visszahivatkozásoknak nevezzük, ezek összessége alkotja az úgynevezett „linkprofilt”.
A linképítésnek nem ez az egyetlen célja – a hivatkozások segítenek, hogy a keresőmotorok robotjai rátaláljanak tartalmaidra, és lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy egy-egy kattintással navigálhassanak a releváns tartalmak között.
Tartsd észben, hogy a keresőmotorok szemében nem minden hivatkozás „ér” ugyanannyit. Fontos, hogy linképítésed során olyan webhelyeken igyekezz elhelyezni (vagy elhelyeztetni) hivatkozásaidat, amelyek témája kapcsolódik a tiédhez.
Ezen kívül a hivatkozó webhely hírneve is számít. Ha egy olyan webhely hivatkozik rád, ami szerinted rontja a saját webhelyed hírnevét, akkor a Google linkvisszautasító eszközében „kizárhatod” őket.
A linképítéssel mindenki jól jár, de mégis hogyan lehet elérni, hogy minél többen hivatkozzanak tartalmaidra? A következő tippek pontosan erről szólnak!
1. Írj cikkeket felkapott, aktuális témákról
Ha gyorsan szeretnél visszahivatkozásokat szerezni, akkor érdemes ezzel a jól bevált taktikával próbálkozni. A legfrissebb témákkal kapcsolatban általában nincs túl sok információ az interneten, ezért kisebb a verseny is.
Azzal, hogy rövid időn belül sok hasznos információt gyűjtesz össze egy vagy több bejegyzésben, a te blogod lesz az alapvető információforrás az adott témával kapcsolatban, amit sokan látogatnak és linkelnek majd saját webhelyükről vagy blogjukról.
2. Írj vendégcikkeket, vendégblog bejegyzéseket
Megkereshetsz más webmestereket azzal az ajánlattal, hogy friss, eredeti tartalmat írnál nekik mindössze egy említésért és egy visszahivatkozásért cserébe. Ezzel mindenki jól jár – a másik webhely vagy blog tulajdonosa remek minőségű tartalmat kap, olvasói szintúgy, és te nem csak egy értékes visszahivatkozással, hanem új lehetséges látogatókkal is gazdagodhatsz. Mi is szívesen írunk a Te blogodra, és te is írhatsz hozzánk. Keress meg, bátran minket is!
3. Légy hivatkozásmentő
Minden webhelyen előfordulhatnak hibás hivatkozások. Ha ilyen hivatkozásokat találsz egy számodra releváns blogon, és figyelmezteted róla a blog szerkesztőjét, akkor egyszerre fel is ajánlhatsz egy saját tartalmat, amire hivatkozhatna a régi helyett. Természetesen nem minden webmester vagy szerkesztő fogadja majd el az ajánlatodat, de sokan biztosan örömmel cserélik le hivatkozásaikat, hiszen nekik is érdekük, hogy tartalmuk hasznosabb legyen az olvasóik számára.
4. Szerezz értékes kapcsolatokat
Egy minőségi linkprofilhoz fontos, hogy jó kapcsolatokat ápolj más szakértőkkel is. Ehhez lehet, hogy teljesen új emberekkel kell majd megismerkedned a szakterületeden belül. Érdemes belépni néhány online közösségbe, hogy hasonló érdeklődésű személyeket fedezhess fel, akiket esetleg érdekelne néhány etikus linképítési lehetőség.
Természetesen egy jó kapcsolat (legyen az személyes vagy üzleti) nem egyik napról a másikra jön létre és erősödik meg. Aktívnak kell lenned új ismerőseid platformjain – rendszeresen szólj hozzá tartalmaikhoz, hogy megmutasd, ténylegesen érdeklődsz az iránt, amit csinálnak.
Amint egy kicsit jobban megismeritek egymást, előkerülhet a hivatkozáskapcsolat témája. Például felkínálhatsz egy őszinte véleményt a célszemély webhelyére, ami számára több hitelességet, neked pedig egy értékes visszahivatkozást jelent majd.
5. Indíts blogot
Ha még nincs blogod, akkor itt az ideje, hogy indíts egyet webhelyeden. Egy blogra rövidebb, vagy hosszabb cikkeket is írhatsz szakterületeddel kapcsolatban, és ha sok hasznos információt sikerül elhelyezned bennük, akkor egyre többen hivatkoznak majd blogodra.
Egy blog felfuttatása nem egy hét, vagy egy hónap alatt történik majd meg, de ha kitartóan végzed, és folyamatosan képes vagy ugyanazt a színvonalat kínálni, akkor egyre többen figyelnek majd fel rád, és akár egy vezető információforrássá is válhatsz az érdeklődők szemében. Ha mindez nem lenne elég, a blog egy kiváló keresőoptimalizálási eszköz is lehet.
6. Megemlített valaki? Kérd meg, hogy linkeljen is rád!
Elképzelhető, hogy néhány webhely és blog említést tesz ugyan rólad, webhelyedről, vagy kínálatodról, de mégsem hivatkozik rád, mint forrásra. A te feladatod az, hogy megkeresd ezeket a webhelyeket és blogokat, és megkérd a szerkesztőket, hogy szíveskedjenek egy hivatkozást is elhelyezni az említést mellett. Erre nem mindenki lesz ugyan hajlandó, de meglepően sokan szívesen teljesítik majd kérésedet.
7. Használd a felhőkarcoló technikát
A „felhőkarcoló technika” Brian Dean, a Backlinko tulajdonosának agyszüleménye. A technika papíron végtelenül egyszerű:
- Keress egy olyan tartalmat, amire sokan hivatkoznak
- Készíts valamit, ami még annál a tartalomnál is jobb
- Keresd fel a megfelelő embereket, akiknek felkínálhatod őket
Mindenki arra kíváncsi, hogy melyik a világ legmagasabb épülete, nem arra, hogy melyik a világ nyolcadik legmagasabb épülete – ezzel a hasonlattal szemlélteti a technika lényegét Brian. A lényeg, hogy arra kell törekedned, hogy a te tartalmad legyen a legjobb minőségű az adott témában – a te épületed legyen a legmagasabb.
Ez persze egy idő- és munkaigényes feladat, de ha sikerül valami igazán nagyot alkotnod, akkor garantált, hogy záporoznak majd a hivatkozások.
8. Ha linképítésbe kezdesz, kerüld az alábbi módszereket
- Ne próbálkozz közvetlen linkcserével egy másik webhelyjel. A keresőmotorok pontosan tudják, hogy mire megy ki a játék, és büntetést szabnak majd ki mindkét domainre.
- A túloptimalizált horgonyszövegek (kattints IDE, olvasd el, mit is jelent ez!) szintén nem tesznek jót linkprofilodnak.
- Tartózkodj a linkgyűjtő webhelyektől, ezek általában csak árthatnak rangsorolásodnak.
- Ne helyezz el hivatkozásokat a hozzászólásaid aláírásaiba más blogokon.
- Soha, de soha ne vásárolj visszahivatkozásokat.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.