Így kerüld el a leggyakoribb közösségi média marketing hibákat

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A leggyakoribb közösségi média marketing hibák - Hogyan kerüld el?

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A közösségi médiában nem kell választanod az organikus és fizetett módszerek között – sőt, ezek együttes erővel produkálják a legjobb eredményeket, egy átfogó stratégia formájában. Na persze, ennek az iránynak is megvannak a maga buktatói, amikkel érdemes tisztában lenned, hogy elkerülhesd őket. Ebben segít az alábbi cikk!

Így kerüld el a leggyakoribb közösségi média marketing hibákat

Törekedj az egységességre

Az egyik legfontosabb B2B közösségi média marketing tippünk az, hogy mindig ügyelj az egységességre tartalmaidban. Bejegyzéseid minden egyes eleme (a kép, a fogalmazás stílusa, a felhívás stb.) párhuzamban kell álljon márkád hangnemével és a többi bejegyzéseddel.
Fontos továbbá, hogy megtarts egy bizonyos rendszerességet is. Ha organikus bejegyzéseidet heti két alkalommal osztod meg, illetve havonta egy hirdetést futtatsz (és mindez jól bevált eddig), akkor ragaszkodj ehhez a menetrendhez.
Ez az egységes vizuális és kommunikációs stílus előnyösebb közönségélményt eredményez majd, ami több aktivitáshoz is vezet profilodon.

Alkalmazz újracélzást

A fizetett közösségi média egy nagyszerű eszköz B2B stratégiád számára, és az egyik leghatékonyabb módszer azon felhasználók újracélzására, akik korábban már meglátogatták márkád webhelyét. Ezeket a korábbi érdeklődőket sokkal jobban megéri megcélozni, mint általános, céltalan hirdetéseket kiereszteni egy platformra.
Az újracélzási kampányok egyrészt olcsóbbak, mint a hagyományos alternatívák, másrészt pedig jobb eredményeket is lehet elérni velük, hiszen kizárólag olyan felhasználóknak szólnak, akik bizonyítottan érdeklődnek valamennyire kínálatod iránt, és ismerik is márkádat. Az újracélzási hirdetések tehát afféle emlékeztetők számukra, hogy térjenek vissza webhelyedre, és bonyolítsák le a konverziót.

Optimalizáld bejegyzéseidet A/B teszteléssel

Ha korábban foglalkoztál valamennyit az email marketinggel, akkor az A/B tesztelés koncepciója talán már ismerős számodra. A módszer lényege, hogy egy üzenetből két különböző verziót készítesz el (ez lehet két hirdetés vagy két organikus bejegyzés is), és azokat két hasonló csoportnak prezentálod. Például a szöveg lehet azonos, de két különböző képet használhatsz a két verzióban.
Ez segít kideríteni, hogy melyik verzió kap több figyelmet, kattintást és járul hozzá nagyobb mértékben a konverziókhoz. Idővel a bejegyzés több elemét is tesztelheted így (CTA, szöveg, kép stb.), hogy rátalálj a legjobban teljesítő kombinációra.
Nem csak a bejegyzéseket, hanem a különböző közönségeket is összevetheted egymással. Például megjelenítheted ugyan azt a hirdetést különböző korcsoportoknak, vagy különböző helyen élő felhasználóknak.

Emeld ki a legjobban teljesítő organikus tartalmakat

Ha egy organikus bejegyzésed felkapottabbá válik a közönség köreiben, akkor még sikeresebbé teheted, ha kiemeled azt. A legtöbb platform lehetővé teszi az organikus bejegyzések fizetett kiemelését, amivel további, célzott közönségekhez juttathatod el az adott tartalmat, akárcsak egy hirdetést.
Ez egy nagyszerű kezdő stratégia a fizetett hirdetések alkalmazásához, hiszen biztos lehetsz benne, hogy vannak olyan felhasználók, akiket érdekel is a kiemelt tartalom, mégsem kell egy egész kampányt összeállítanod a sikerek érdekében.
Az összes közösségi platform kínál hasznos statisztikákat az organikus bejegyzések teljesítményéről, így könnyedén kiválaszthatod a legígéretesebb posztokat.

Kombináld az organikus és fizetett KPI-ket

A KPI-ket, azaz a legfontosabb teljesítménymutatókat mind az organikus, mind a fizetett bejegyzések kapcsán fontos figyelemmel követned. Amikor a kampányok és organikus bejegyzések adatait vizsgálod – például a megjelenések és megtekintések számát, az aktivitást, a kattintásokat, az értékesítéseket és egyéb konverziókat stb. – akkor részletes betekintést nyerhetsz márkád teljesítményébe.
Az organikus és fizetett stratégiák együttes használata határozza majd meg közösségi sikereidet.
Gyakori hiba teljesen külön elemezni ezt a két kategóriát, hiszen ezzel nem kapsz teljes képet márkádról. Tudnod kell, hogy hogyan működnek együtt, és hogy hogyan javíthatod őket a még jobb eredmények érdekében.

Használd a fizetett adatokat az organikus tartalmak optimalizálásához…

…és fordítva! Ez a módszer mindkét irányban működik. Ha például valami jól teljesít egy organikus bejegyzésben, akkor jó eséllyel fizetett hirdetésként is sikere lesz majd, főleg, ha a megfelelő közönséget célzod meg vele.
A lényeg tehát az, hogy minden bejegyzésed összes adatát figyelembe vedd az új tartalmak elkészítésekor, függetlenül attól, hogy organikus vagy fizetett tartalmakról van éppen szó. Az oldalmegtekintések, az aktivitás és demográfiai adatok nyomon követésével tudni fogod, hogy kik, hol és milyen bejegyzéseket szeretnének szívesen látni márkádtól.
 

Gyakori kérdések

Megéri még manapság a közösségi média marketingbe fektetni?

Habár a közösségi médiában való kitűnés egyre nehezebbé válik a folyamatos algoritmus változások miatt, ez az online marketing eszköz sem elhanyagolható céged szempontjából. A közösségi média remek lehetőségeket nyújt komplex marketing stratégiád érvényesítéséhez. Fontos, hogy stratégia szinten gondolj a közösségi média oldalaidra is, hogy kihozhasd belőlük a legtöbbet.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!