Közösségi tartalmak optimalizálása: ezekre ügyelj, ha közösségi média marketinget folytatsz!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így optimalizáld közösségi tartalmaidat (bármilyen platformon)

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Egy közösségi médiás bejegyzést nem nehéz elkészíteni. Legyen szó egy értékesítési kampányról vagy egy új szolgáltatás bejelentéséről, bárki képes néhány sort írni a szövegdobozba és csatolni hozzá egy képet. Na persze, ez még egyáltalán nem garantálja, hogy a bejegyzések sikereket is hoznak majd, és ami számodra egy érdekes, eszes posztnak tűnik, azon lehet, hogy a legtöbb követőd szó nélkül átgörget majd.

közösségi tartalmak optimalizálása

Egy közösségi médiás kampány sokkal több ennél. Fontolóra kell venned a tartalomtípusokat, a kommunikáció stílusát és a felhasznált képeket. Ismerned kell célközönségedet, hogy tudd, mivel keltheted fel az érdeklődésüket és mivel ösztönözheted őket valamilyen konverziós lépésre.


Az alábbiakban ehhez olvashatsz néhány általános tippet, amikkel bármilyen közösségi platformon sikeresebb tartalmakat oszthatsz majd meg.

 

1. Készíts rövid videókat

A közösségi felhasználók kedvenc tartalomtípusa már évek óta a videó, és ezzel a legtöbb márka tisztában is van. Fontos azonban észben tartani, hogy a rövidebb videókat sokkal valószínűbb, hogy meg is nézik a felhasználók a közösségi platformok gyors átböngészése közben, ráadásul elkészítésük is sokkal egyszerűbb és olcsóbb folyamat.


A Facebook, a Twitter, az Instagram, a TikTok és a YouTube mind ideális platformok a videók megosztására, ráadásul többségük különféle formátumú (reelek, történetek stb.) videók feltöltését is támogatja. A rövid videók nagyszerűek az aktivitás fellendítésére márkád körül.

 

2. Készíts interaktív közösségi tartalmakat

A közösségi médiát feltérképező robotok komoly figyelmet fordítanak a felhasználói interakciókra. Minél több kedvelést, megosztást és hozzászólást kap egy bejegyzés, annál sikeresebb lesz az algoritmus szemében, és annál több további felhasználónak jelenik majd meg.
Ha szeretnél megfelelni az algoritmus elvárásainak, akkor olyan tartalmakat kell megosztanod követőiddel, amik aktivitásra ösztönzik őket, és amelyek egyben megerősítik a márkád iránti hűségüket. Ilyen tartalmak például:
•    Kérdezz/felelek
•    Élő közvetítések (pl. interjúk)
•    Szavazások, kvízkérdések
•    Kalkulátorok, tesztek
•    Nyereményjátékok, amikre kedvelésekkel, hozzászólásokkal és megosztásokkal lehet nevezni
•    Interaktív térképek
•    „A legjobb képfelirat nyer” jellegű versenyek
 

3. Hass a humorérzékre és az érzelmekre

Akár mosolyt, akár könnyeket (akár mindkettőt) csalsz követőid arcára, az érzelmeket kiváltó tartalmak emberibbé teszik márkádat az emberek szemében. Ez manapság különösen fontos, amikor az emberek többek között a közösségi médián várják el, hogy a márkák álláspontot foglaljanak a kulcsfontosságú társadalmi és környezetvédelmi ügyekkel kapcsolatban.


A humorosabb tartalmak segítenek megmutatni márkád emberi oldalát. Még ha csak egy poénos képet osztasz meg néha követőiddel, ne félj néha lazábban hozzáállni a dolgokhoz (persze csak ahol ez indokolt).

 

4. Hasznosítsd a felhasználói tartalmakat

A felhasználói tartalmak olyan képek, videók és egyéb megosztható tartalmak, amelyeket a felhasználók készítettek és valamilyen módon kapcsolódnak márkádhoz. Ezek a tartalmak több ízben is hasznosak, például mert valaki már egyszer elkészítette őket, így neked csak annyi a dolgod, hogy újra megoszd ezeket céged közösségi profilján.


Ezzel mind a készítő, mind a készítő követőinek figyelmét felhívod magadra, így többekhez juthat el márkád neve. Mi több, az emberek általában nagyra értékelik, ha egyik kedvenc márkájuk ily módon elismeri őket, tehát a márkahűséget is megerősíti.
Persze ügyelj rá, hogy hacsak nem nyilvánosan publikált tartalmakat osztasz meg, mindig kérj előzetes engedélyt erre a készítőtől, és minden esetben jelöld meg a tartalom forrását is.
 

 

5. Figyelj és válaszolj a hozzászólásokra

Habár magától értetődőnek hangzik, sok márka elfelejti, hogy mi teszi „közösségi” jellegűvé ezeket a platformokat. Nem foglalkoznak a követők visszajelzéseivel, nem reagálnak a hozzászólásaikra, és lényegében csak egyoldalú kommunikációra használják a különféle platformokat. Ez sosem jó taktika.


A közösségi média egy remek ügyfélszolgálati csatorna, ahol a felhasználók elvárják, hogy a márkák oda-vissza kommunikáljanak velük, és megoldásokat kínáljanak a problémáikra.


A mellett, hogy válaszolsz a saját bejegyzéseidre érkező hozzászólásokra, illetve a privát üzenetekre, légy általánosságban aktív a platformon, és ossz meg néha más forrásokból származó releváns tartalmakat is (persze nem versenytársaidtól).
 

6. Foglalkozz a legújabb fejleményekkel és trendekkel

Ha szeretnél értékes, tekintélyes szakmai forrássá válni az emberek szemében, akkor sokat segíthet, ha mindig képben vagy a legújabb releváns trendekkel és hírekkel kapcsolatban. Ez csak még egy okot ad nekik arra, hogy kövessenek az adott platformon, és hogy hozzád forduljanak, ha valamilyen kapcsolódó problémájuk akadnak.


Ha például a divattal foglalkozol, akkor jó, ha ismered a legújabb trendeket és ezekről rendszeresen tájékoztatod is követőidet a bejegyzéseidben.

 

7. Légy közvetlenebb

A cégek közösségi viselkedése gyakran túl mesterségesnek tűnhet a követők szemében. Egy jó közösségi stratégiának fontos része, hogy közvetlenebbé, barátságosabbá, megközelíthetőbbé tedd márkádat az emberek számára. Éreztetned kell, hogy a logó mögött valódi emberek állnak.
Szóval hogyan érheted ezt el? Lássunk néhány ötletet:
•    „Egy nap a cégnél” jellegű videók.
•    Bejegyzések különböző osztályokat képviselő, más beosztású alkalmazottaktól, hogy a követők a cég több oldalát is megismerhessék.
•    Egy vicces kép vagy mém a munkahelyről.
•    A termékek vagy szolgáltatások bemutatása a cég dolgozói által.
•    Interjúk, bemutatkozások a cég dolgozóitól (ha szeretnének szerepelni).
 

 

8. Néha csak kérni kell

A marketingeseknek nem kell megszakadniuk a közösségi médiás interakciókért – néha elég csak megkéri ezekre a közönséget. A közösségi média nem hiába kapta ezt a megnevezést. A felhasználók azért térnek vissza minden nap ezekre a platformokra, mert szeretnek közösségek tagjai lenni. Ha pedig egy márkával elégedettek, és az jól bánik velük, akkor szívesen csatlakoznak az adott márka közösségéhez is, hogy aktív tagjai lehessenek.


Ne félj tehát megkérni őket, hogy osszák meg bejegyzéseidet, reagáljanak rájuk vagy írják meg véleményüket a hozzászólásokban. Ez olyan egyszerű is lehet, hogy „Ha tetszett ez a bejegyzés, oszd meg barátaiddal is!” vagy valami hasonló. Nem szabad túlbonyolítani.
 

Gyakori kérdések

Milyen interaktív közösségi tartalmakat érdemes készíteni a Facebook-on?

• Kérdezz/felelek • Élő közvetítések (pl. interjúk) • Szavazások, kvízkérdések • Kalkulátorok, tesztek • Nyereményjátékok, amikre kedvelésekkel, hozzászólásokkal és megosztásokkal lehet nevezni • Interaktív térképek • „A legjobb képfelirat nyer” jellegű versenyek

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!