notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Közösségi média marketing ekereskedelmi webhelyek számára: tippek és trükkök

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Közösségi média marketing tippek e-kereskedelmi webhelyeknek

Közösségi média marketing tippek e-kereskedelmi webhelyeknek


2020/09/22
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A közösségi média nagyobb hatást gyakorolt életünkre, mint bármi más az interneten az elmúlt 20 évben. Mivel az emberek egyre több információt és adatok osztanak meg magukról és érdeklődési köreikről, rengeteg új ügyfélre tehetsz szert azzal, ha ráveszed őket, hogy a te termékeidet is megosszák ismerőseikkel.

Közösségi média marketing
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Na persze egy e-kereskedelmi webhelynek nem az a dolga, hogy megosztásokra ösztönözze a látogatóid, hanem arra, hogy eladjon nekik valamit… Vagyis, tulajdonképpen a jó cél érdekében mindkettő! Ha úgy érzed, hogy nem tudod még ezt a feladatot is a nyakadba venni, és szívesen kiszerveznéd, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

Hogyan használhatod ki tehát a közösségi média nyújtotta eszközöket és lehetőségeket, hogy népszerűbbé tehesd e-kereskedelmi webhelyedet lehetséges ügyfeleid számára? A következőkben erről lesz szó!

 


1. Szerezz minél több adatot

Mindenek előtt ki kell derítened, hogy webhelyed látogatói hol osztogatják meg termékeidet. E nélkül nem fogod tudni, hogy mely közösségi területekre összpontosítsd idődet és erőforrásaidat.

 

Ehhez többféle eszközt is használhatsz, és muszáj is leszel saját magad begyűjteni ezeket az adatokat, hiszen az általános, online közölt statisztikák nem közvetlenül a te e-kereskedelmi webhelyedről származnak.

 

A Google Analytics egy remek ingyenes megoldás lehet, aminek segítségével külön célteljesülésekként állíthatod be a különböző megosztási kattintásokat. Egy másik opció közösségi megosztó gombokat elhelyezni termékeid adatlapjain, és megnézni, hogy melyiket használták a legtöbbször webhelyed látogatói.
 

 

2. Regisztráld márkádat a Facebookra

A megosztási adatok segítenek majd eldönteni, hogy mely közösségi platformokon lehet a legnagyobb érdeklődés márkád iránt. Ha azonban nem vagy benne biztos, hogy hol is érhetnéd el legtöbb ideális ügyfeledet, akkor a Facebook lesz a legjobb választás márkád számára.

 

3. Találd meg a legjobb helyeket közösségi megosztó gombjaid számára

Ahelyett, hogy közönséges, sablonos helyekre tennéd őket, szórd szét közösségi megosztó gombjaidat webhelyed desingjának legfontosabb részein.

 

Ha például a felhasználó egy véleményt ír egy termékedről, akkor rögtön biztosíts neki kényelmes lehetőséget, hogy tovább adhassa ezt az, erre alkalmas platformokon. Ha már vette a fáradtságot, hogy megossza véleményét, akkor jó eséllyel hajlandó lenne magát a terméket is megosztani ismerőseivel.

 

A megosztási gombokat elhelyezheted például a „Köszönjük” oldalon, ami a vásárlás után jelenik meg; vagy akár a rendelést visszaigazoló emailben is. Egy webhelynek temérdek olyan pontja van, ahol elfér (és indokolt) egy-egy megosztási gomb – nézz szét saját oldalidon, és fedezd fel ezeket az egyéni helyeket desingodban!

 

4. Használj termékvideókat

A videók rengeteget segíthetnek termékeid eladásában. Az emberek szívesen látják a különböző eszközöket és más termékeket használat közben, mielőtt megvennék őket, így nem csoda, hogy rengeteg márka használja ezeket e-kereskedelmi webhelyükön.

 

Ezeket a videókat érdemes a YouTube-ra feltölteni, majd onnan beágyazni webhelyedre, ugyanis az emberek így könnyedén meg tudják osztani őket ismerőseikkel, és még hozzászólásokat is írhatnak alájuk, ami lehetőséget ad némi ügyfélszolgálat lebonyolítására.


 

5. Foglalkozz az ügyfeleiddel

Önmagában persze nem elég, ha van egy Facebook, Instagram, Twitter vagy YouTube fiókja márkádnak, hiszen fontos az is, hogy ezeken keresztül kommunikálj ügyfeleiddel és követőiddel. Egy közösségi médiás fiók futtatása nem kis munka, hiszen napi szinten kell foglalkoznod követőiddel, hogy sikereket érhess el.

 

A közösségi média egy nagyszerű eszköz, amivel e-kereksedelmi webhelyeden kívül is népszerűsítheted termékeidet, de ügyelj rá, hogy bejegyzéseid nagy része ne az önreklámról szóljon.
 

 

6. Kínálj exkluzív tartalmakat

Tudasd e-kereskedelmi webhelyed látogatóival, hogy miért érdemes követniük márkádat a különböző közösségi platformokon. Hívd fel a figyelmüket a csak ott elérhető, exkluzív ajánlatokra, tippekre és egyéb hasznos tartalmakra, amik miatt megéri bekövetniük márkádat más helyeken is.

 

7. Ne az önreklámra összpontosíts

Számos cég beleszalad abba a hibába, hogy kizárólag saját termékei vagy szolgáltatásai reklámozására használja közösségi fiókjait. Ez nem igen számít hasznos tartalomnak a felhasználók szempontjából, hiszen az emberek nem azért követik be kedvenc márkáikat, mert még több reklámot szeretnének látni, mint amennyit a platformok így is rájuk erőltetnek.

 

E-kereskedelmi webhelyed közösségi médiás stratégiája nem erről kell, hogy szóljon. Ossz meg inkább követőiddel érdekességeket, tippeket, trükköket, híreket és gondolatokat, és csak elvétve említsd meg saját kínálatodat. Nem mindegy, hogy mivel jelensz meg napi szinten követőid előtt!

 

8. Kínálj ügyfélszolgálatot a közösségi médián

Az emberek szinte minden márkáról beszélgetnek a közösségi médián, és gyakori, hogy ezeken a platformokon osztják meg pozitív vagy éppen negatív véleményüket egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban. Ragadd meg ezt az alkalmat, és csatlakozz az ilyen beszélgetésekhez márkád fiókjával. Ezzel megmutatod, hogy odafigyelsz ügyfeleid véleményeire ahelyett, hogy arra várnál, hogy közvetlenül felkeressenek panaszaikkal.

 

Ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni a fiók bejövő üzeneteit, hiszen ott is egyre több privát panasz és visszajelzés gyűlik majd össze.

 

9. Tartsd számon a közösségi platformokon kattintott hivatkozásokat

A különböző URL rövidítők, vagy éppen a Google kampány URL-készítője segítségével speciális hivatkozásokat készíthetsz, és nyomon is követheted azok kattintási statisztikáit.

 

Ezek segítenek felmérni, hogy mely felületeken kattintanak a legtöbbször hivatkozásaidra az emberek, vagy, hogy mi érdekli őket. Kiderítheted például, hogy az emberek gyakrabban kattintanak a kuponokat ígérő hivatkozásokra, mint azokra, amik a termékhíreket közlik.

 

Ellenőrizheted azt is, hogy a különböző ajánlatok mennyire érdeklik a különböző platformok felhasználói. Talán a Facebookon nagyobb sikere van egy bizonyos terméknek, mint egy másikon, és így tovább.

 

10. Viszonozd követőid kedvességét

A viszonzás bizalmat teremt, ami természetesen elengedhetetlen egy márka számára, különösen, ha online szeretné értékesíteni kínálatát. Próbálj minél több hasznos tartalmat megosztani követőiddel. Ezek lehetnek tippek, trükkök, útmutatók, segédletek és sok más is. Még a véleményüket is kikérheted, hogy milyen tartalmakból szeretnének többet látni az adott platformon. Kínálj exkluzív kuponokat nekik, foglalkozz velük.

 

Minél hasznosabb az adott közösségi fiók követőid számára, annál jobban bíznak majd márkádban, és annál valószínűbb, hogy tőled vásárolnak majd, ha szükségük van valamire.
 

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 128 271
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Forgalom

Mi az a forgalom? Online környezetben forgalom alatt általában egy webhelyre...

Kulcsszó kutatás

A kulcsszó kutatás célja megkeresni és azonosítani azokat a...

SPF

Mi is az a SPF? Az SPF az angol sender policy framework (vagyis kiküldői...

ALT tag

Az ALT tag fogalmának meghatározása HTML tagek, melyeket weboldalakon...

Megnyitott kattintási arány

Mi is az a megnyitott kattintási arány?   A megnyitott kattintási...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.