Miért a SEO a legfontosabb eszköz a koronavírus alatt? Mutatjuk!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Egy felmérés szerint a SEO-ra helyeződik át a hangsúly a koronavírus alatt

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A koronavírus világszinten cégek és vállalkozások ezreinek működését befolyásolja, ami többek között a marketingmix változásában is megmutatkozik.

SEO a koronavírus idején

Rengeteg márka drasztikusan csökkentette például hirdetési kiadásait, míg más csatornák szerepe még fontosabbá vált az online marketing stratégiákban. Saját tapaszalataink és a kutatások is azt igazolják, hogy a jelenlegi bizonytalan helyzetben a legtöbb vállalkozás számára a SEO az egyik legfontosabb eszköz! Ha a Te vállalkozásod még nem tudott alkalmazkodni a változásokhoz, kattints IDE, és kezdjük meg a tervezést, a közös munkát mihamarabb! 

 

A Conductor egyik friss felmérésének eredményei arra engednek következtetni, hogy a SEO a járványnak köszönhetően fokozottan felértékelődött a márkák szemében. A felmérésben 317 válaszadó vett részt, akiket a Conductor saját hálózatából szedett össze, különböző szektorokból és iparágakból (B2B – 24%, kiskereskedelem – 12%, egészségügy – 11%, média – 10% és egyebek, úgymint utazás és vendéglátás, fogyasztói technológia, pénzügyi szolgáltatások, biztosítás, autógyártás, e-kereskedelem és gyártás).
 

 

A vírus nem kíméli a költségvetéseket

Valójában bármelyik mostanában készült felmérést megvizsgálhatnánk, és ugyan azt az eredményt kapnánk, amit a Conductor is: a koronavírus hatására jelentősen visszaestek a marketing-költségvetések.

 

Érdekes mód, a válaszadók nagy része – akik többnyire praktizáló egészségügyi szakemberek – azt állították, hogy költségkereteik csak enyhén csökkentek (45%), vagy lényegében változatlanok maradtak (27%). Mindössze 20%-uk állította, hogy „jelentősen” csökkent költségvetésük a vírus hatására. Továbbá 2%-é jelentősen, 7%-é pedig enyhén nőtt is az elmúlt időszakban.

 

Mindezek ellenére a válaszadók 68%-a állította, hogy marketingcéljaik változatlanok maradtak (32%), vagy nőttek (36%). 86% véli úgy, hogy marketingcéljaik elérése idén nehezebb feladatnak bizonyul majd, ami a szigorúbb költségkereteknek és más tényezőknek köszönhető.

 

A SEO helyzete

A felmérés egyik kérdése a felől érdeklődött, hogy a válaszadók szerint fontosabb lesz-e a SEO szerepe ebben az időszakban. 63% állította, hogy a SEO valamivel (34%), vagy sokkal (29%) fontosabb lesz, és csupán 5% szerint csökken majd a fontossága a koronavírus alatt.

 

A marketingcsatornák megoszlása

Amikor azt kérdezték a válaszadóktól, hogy melyek voltak legjobban teljesítő marketingcsatornáik 2019-ben, az organikus keresés 66%-kal az első helyre került a listán, amit 50-50%-kal követtek a fizetett keresési hirdetések és az email marketing. A teljes lista a következő:
1.    Organikus keresés: 66%
2.    Fizetett keresési hirdetések: 50%
3.    Email marketing: 50%
4.    Tartalommarketing: 36%
5.    Digitális hirdetések: 26%
6.    Fizetett média: 18%
7.    Organikus közösségi média: 14%
8.    Webináriumok: 11%
9.    Partnerek: 8%
10.    Influencer marketing: 4%
11.    Tartalomátvétel: 3%
12.    SMS: 3%
13.    Leküldéses (push) értesítések: 2%
14.    Alkalmazáson belüli üzenetküldés: 1%
 

 

Mit tenne a cégeddel egy gazdasági világválság?

A megkérdezetteknek erre a kérdésre azzal kellett válaszolnia, hogy hogyan reagálna cégük egy gazdasági válsághelyzetben. A válaszadók többsége (58%) a költségvetéséből venne vissza, míg durván egyharmaduk (34%) az olyan olcsóbb csatornákra terelné át kiadásait, mint például a SEO.

 

Szintén nagyjából egyharmad (29%) növelné az elvárt ROI értékét, 28% pedig kifejezetten a drágább csatornák (mint pl. a fizetett média) költségkereteit csökkentené. A válaszadók egynegyede (25%) létszámleépítésben gondolkodik, míg 23%-uk többet fektetne a digitális marketingbe.

 

Összegezve

Habár egyesek jogosan támadhatják a felmérést, amiért csupán egyetlen cég hálózatának tagjait vonta be, számos más forrás is megerősítette, hogy igenis megéri befektetni a SEO-ba, mint leghatékonyabb marketingcsatornába (ha az ember hosszútávú pozitív eredményekre vágyik).

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!