KKV SEO: így szállj harcba a nagyválallatokkal a marketingben

EN
77 Elektronika Kft

KKV SEO: így szállj harcba a nagyválallatokkal a marketingben

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A SEO lehetőséget ad a legkisebb cégnek is arra, hogy eredményesen és költséghatékonyan versenybe szálljon a nagyvállalatokkal szemben a marketing terén. 

KKV SEO: így szállj harcba a nagyválallatokkal a marketingben

A kis- és középvállalkozások sokáig kényszerültek a nemzetközi és más nagyobb cégek árnyékába, hiszen nem engedhették meg maguknak azokat a drága, többcsatornás kampányokat, amikkel a multik taroltak.

Az internet elterjedésével azonban némileg kiegyenlítődtek az esélyek, hiszen manapság (kellő tudással) mindenkinek lehetősége nyílik bekerülni a Google első találatai közé. Ebben segít a KKV SEO – íme néhány hasznos tipp hozzá.

 

1. Válj piaci résed szakértőjévé

Egy KKV-ként lehetőséged nyílik szakértelmed köré kiépítened stratégiádat, amiben persze munkatársaid is sokat segíthetnek. Az interneten keresztül egy hiteles, megbízható, valódi arcot helyezhetsz online marketinged elé, ami hiányzik a legtöbb óriáscég stratégiájából.

 

A kis- és középvállalkozások általában jellegükből adódóan is közelebb állnak közönségükhöz, éppen ezért ha egy kisebb cégként képes vagy online közegbe átültetned eddig sikeres offline stratégiádat, akkor további sikerekre számíthatsz majd.

 

Egy KKV valójában több előnyt is élvez a nagyobb cégekkel szemben, úgymint:

  • A kisebb méret miatt gördülékenyebben zajlik a belső kommunikáció.
  • A kisebb vállalkozások sikereihez gyakran ügyfélorientált hozzáállásra van szükség.
  • Egy közösségben szerzett offline tapasztalat az online közegbe is átültethető.
  • Egyszerűbb közvetlen visszajelzéseket szerezni a célközönségtől
  • Elegendő mozgékonyság ahhoz, hogy a cég képes legyen gyorsan reagálni a váratlan változásokra, illetve kockáztatni a megszerzett adatok alapján.

 

Egy nagyobb cégnek valójában óriási kihívást jelent hitelesen prezentálnia magát az online közösségben, ami komoly előnyt jelent a KKV-k számára.

2. Ügyelj az alapokra

Még ha egy kisebb cég vezetéséről is van szó, az „alapok” egy igazán tág fogalom lehet. Szóval melyek azok a tényezők, amikre elengedhetetlen szükséged lesz a sikerekhez?

 

A rendelkezésedre álló idő, erőforrások és költségkeret határokat szabhat a kísérletezésnek, ezért érdemes azokra a tényezőkre fókuszálnod, amikről biztosan tudod, hogy pozitívan hatnak a KKV SEO-ra. Ne pazarold a figyelmedet a „hiúsági mutatókra”.

 

Mint olvashattad, az „alapok” tág fogalom, ráadásul mindenkinek mást jelentenek attól függően, hogy honnan indul SEO terén. Íme néhány dolog, amire minden esetben érdemes odafigyelned:

  • A legfontosabb tartalmak elérhetősége: Ügyelj rá, hogy látogatóid könnyedén rátalálhassanak azokra a tartalmakra webhelyeden, amelyek a legjobb eséllyel konvertálnak.
  • Felhasználói élmény: Ez önmagában egy külön témakor, de főleg az oldal sebességét és reszponzív jellegét foglalja magába.
  • Technikai háttér: Fontos, hogy a keresőmotorok gond nélkül átvizsgálhassák, indexelhessék és rangsorolhassák tartalmaidat.
  • Az oldalak optimalizálása: A keresőmotoroknak többféle módon is jelezheted tartalmaid témáját, úgymint a főcímmel, a címsorokkal, az URL-el és a belső hivatkozásokkal.
  • A webhely navigációja: Ügyelj rá, hogy webhelyed tartalmai logikus hierarchiába kerüljenek, és hogy minden fontosabb oldalt néhány kattintással meg lehessen találni közöttük.
  • Különböző tartalomtípusok: Minél több tartalomtípust használsz webhelyeden, annál több keresésre jelenhet majd meg (képek, videók stb.)
  • Átfogó tartalmak: Törekedj arra, hogy szakterületed legjobb forrásává válj célközönséged számára. Olyan tartalomkönyvtárt kell biztosítanod webhelyeden, amelyből az érdeklődők mélyebben is megismerkedhetnek az adott területtel.
  • Helyi KKV SEO: Gondolkodj el rajta, hogy vállalatod a helyi SEO-val is érdemes-e foglalkoznia, hiszen ez is egy olyan terület, ahol komoly előnyt szerezhetsz a nagyobb cégekkel szemben.

 

3. Szerezz hitelességet tartalmaidon keresztül

A kisebb cégek gyakran alaposabban ismerik célközönségüket, mint a nemzetközi óriások. Ha mindez szakszerű SEO-val és bizonyíték-vezérelte tartalomkészítéssel párosul, akkor a marketingsikerek lényegében garantáltak.

 

A digitális tartalmak elkészítésének feladata nem kell, hogy teljes mértékben cégedre háruljon, és nem is muszáj 100%-ban kiszervezni azt egy ügynökségnek. A legsikeresebb megoldás gyakran e két opciót kombinálni egymással, és a lehető legtöbbet kihozni belőlük. Ez segít gazdaságosan felhasználni költségkereteidet, és egyben nagyobb tartalomkönyvtárt kiépíteni webhelyedre. Mi, marketing ügynökségként gyakran írunk akár még orvosi témákban is blogot ügyfeleinknek, de azt szeretjük a legjobban, ha a Megbízónk szakmai alapot, úgynevezett cikkmagot ad, amire a mi újságíróink é SEo szakembereink rádolgozhatnak. 

 

Mindemellett ügyelned kell arra is, hogy ne tartalmaid csak saját üzleti érdekeidet szolgálják, hanem tényleg hasznosak és értékesek legyenek közönséged számára.

 

Szóval melyek a tekintélyes, hiteles tartalmak jellemzői?

  • Ténylegesen érdemlegesek a célközönség számára.
  • Önmagukban is megállják a helyüket értékes tartalmakként, és hasznosabbak, mint a versenytársak által kínál tartalmak az adott témáról.
  • Releváns (a szakterületedhez és célközönséged érdeklődéséhez kötődő) véleményeket, adatokat és egyedi rálátást kínálnak az adott területről.
  • PR és médiaértékkel rendelkeznek.
  • Stabil szakmai tapasztalat áll mögöttük.
  • Jól átalakíthatók más formátumú tartalmakká az újrahasznosítás és szélesebb körű elérések céljából.
  • Többféle buyer persona típusra is képesek hatni.
  • Könnyedén hozzáférhető, értelmezhető fogalmazással rendelkeznek.

 

Kezdésképpen érdemes azokat a területeket feldolgozni tartalmaidban, amikről a leginkább ismertebb vagy üzleti résedben. Készíts tartalmat olyan problémákról, amelyekre céged kínál megoldást, és igyekezz a lehető legalaposabb, legjobb minőséget kínálni ezekben a tartalmakban is. Használd fel azokat a jellemzőidet, amik megkülönböztetnek a versenytársaidtól.

 

4. Alkalmazz helyi KKV SEO-t

 

A helyi KKV SEO-ra fordított befektetések többszörösen is képesek megtérülni. Ez első sorban annak köszönhető, hogy automatikusan előnnyel indulsz a helyi közösségedben, és ez az előny az online láthatóságra is kiterjedhet (vállalatod méretétől függetlenül).

 

A KKV-k többsége komoly hangsúlyt fektet a helyi keresőoptimalizálásra, méghozzá nem véletlenül. Szóval mik segíthetnek ebben?

  • Szerezd meg, töltsd ki és tartsd naprakészen Google Cégem adatlapodat.
  • Készíts helyi landing oldalakat webhelyedre, és töltsd fel őket helyi tartalmakkal.
  • Légy aktív helyi publikációkban és egyéb helyi médiában.
  • Indíts helyi marketingprogramokat és kínálj helyi jellegű ösztönzőket.
  • Szerezz helyi véleményeket, beszámolókat, illetve készíts helyi esettanulmányokat.
  • Légy a helyi közösségi webhelyek, fórumok és kérdezz-felelek felületek aktív tagja.
  • Légy aktív a közösségi médián, különös tekintettel a helyi csoportokra.
  • Használd a LocalBusiness schemát webhelyeden, ahol indokolt.

 

5. Oldd meg az emberek problémáit

 

Ha van valami, ami az összes iparágra jellemző, akkor az az, hogy az emberek folyamatosan válaszokat keresnek kérdéseikre, illetve megoldásokat problémáikra.

 

A problémamegoldó hozzáállás segít, hogy céged akkor bukkanjon fel célközönséged szemei előtt, amikor a legnagyobb szükségük van rá.

Érdemes minden hónapban egyszer-egyszer alaposan átnézned Google Search Console adataidat, és megvizsgálni, hogy az emberek milyen kérdéseken (ki, miért, hogyan, mikor stb.) keresztül találnak rá webhelyedre. Ez után gondolkodj el rajta, hogy milyen problémákba ütközhettek látogatóid, amikre megoldást kínálhatnál nekik.
Érdemes továbbá hasonlóképpen utánajárni a helyi jellegű, árak iránt érdeklődő és egyéb határozott kereséseknek.
E tudás birtokában tudni fogod, hogy milyen témájú tartalmakra kíváncsiak ideális ügyfeleid, hogy aztán el is készíthesd azokat nekik.

 

Az ilyen hasznos tartalmak számos lehetőséget kínálnak majd KKV-d számára, úgymint:

  • Készíthetsz egy új „gyakran ismételt kérdések” oldalt webhelyeden.
  • Ez a „GYIK” oldal kiinduló pontént szolgálhat más, részletesebb tartalmakhoz, amelyek akár konvertálhatják is majd közönségedet.
  • Ezeket a rövid válaszokat (vagy a hosszabb válaszok releváns részleteit) más felületeken is idézheted, majd linkelhetsz saját magadra velük.
  • A tartalmakat más formákban is újrahasznosíthatod, hogy többféle platformon (pl. videókként a YouTube-on) is optimalizálhass velük.
     

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!