Keresőoptimalizálás: a fontos aloldalak jelölése a Google számára

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Keresőoptimalizálás stratégia profin: így jelöld fontosabb oldalaid a Google számára

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Habár mindenki az szeretné, hogy webhelye összes oldalát az elsők közé rangsorolja a Google, sokkal realisztikusabb arra törekedni, hogy a legfontosabb oldalak kapjanak kiemelt figyelmet a keresőmotortól. De mégis hogyan adhatod a Google tudtára egy-egy aloldaladról, landing oldaladról, hogy azok fontosak számodra?

SEO-ban fontos oldalak jelölése

A Google „szóvivőjeként” gyakran megszólaló John Mueller egy ezzel kapcsolatos kérdést kapott és válaszolt meg egy nemrégiben megtartott Google Webmaster Hangout során. Azonban mielőtt rátérnénk a válaszra, érdemes konkrét kontextusba helyezni ezt a témát.

 

A sikeres keresőoptimalizálás a részletekben rejlik! Ha úgy érzed, nem tudsz még ezzel is Te foglalkozni, keress minket bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

A webhelyszerkezet

A webhely szerkezete a webhely oldalainak logikus elrendezésére utal, célja pedig az, hogy a látogatók egyszerűen és gyorsan megtalálják rajta a keresett információkat. Ezt információ-architektúrának, webhely-architektúrának, vagy navigációs szerkezetnek is szokás nevezni.

 

Kétféle webhelyszerkezetet különböztetünk meg: laposat illetve taxonómiait.

 

Lapos webhelyszerkezet

Gyakori megoldás olyan webhelyszerkezetet kialakítani, amely mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok számára egyszerűvé teszi szinte az összes publikált oldal felkutatását. Ez a módszer azonban pont, hogy egyre inkább megnehezíti a felhasználók dolgát, ahogy a webhely mérete (az oldalak száma) növekedni kezd.

 

Ezt nevezzük lapos webhelyszerkezetnek – ezek azok a webhelyek, amelyeken minden oldal egy-két kattintásnyira van csupán a főoldaltól.

 

Ilyenkor a keresőmotorok minden oldalt közel azonos fontosságúnak ítélnek meg, mert lényegében mindegyik oldal tartalmaz egy-egy webhelytérképet. A keresőmotorok ilyen esetben nem igazán tudják értelmezni, hogy mely oldalak tartoznak egy-egy témakörhöz, illetve milyen logikai kapcsolatok állnak fenn közöttük. Így nehezebben azonosítják az oldal témáját és nehezebben is rangsorolják annak oldalait.

 

A lapos webhelyszerkezet tehát valójában sem a felhasználók, sem pedig a keresőmotorok szemszögéből nem ideális szerkezeti megoldás.

 

Taxonómiai webhelyszerkezet

A másik lehetőség egy taxonómiai webhelyszerkezetet kialakítani. A taxonómia jelen esetben az információk rendszerezését jelenti.

 

Egy taxonómiai webhelyszerkezet témakörök szerint osztja kategóriákra a webhely oldalait, illetve szükség szerint alkategóriákra is a még konkrétabb osztályozás érdekében. Mindez egy olyan webhelyet eredményez, amit nem csak a felhasználók navigálhatnak könnyedén és logikusan, de a keresőmotorok számára is érthetőbb, hogy mely oldalak miről szólnak benne.

 

Az előző, lapos webhelyszerkezet célja annyi linkértéket (vagy PageRanket) szétosztani a webhely oldalai között, amennyit csak lehetséges, hogy azok mind jobban rangsoroljanak. Azonban a keresőmotorok már jó ideje nem így rangsorolják egy webhely oldalait – sokkal fontosabbak számukra a más webhelyekről mutató visszahivatkozások.

 

Persze ez alól is vannak kivételek – bizonyos népszerű kulcsszavaknak szükségük van belső hivatkozásokra is, hogy bizonyítsák a keresőmotoroknak, hogy egy adott témához kapcsolódnak. Ez a lapos és a taxonómiailag kialakított webhelyszerkezetekre is vonatkozik.

 

A Webmaster Hangout során elhangzott kérdés és válasz értelmezéséhez mindenképpen tisztázni kellett ezt a két fogalmat – lássuk most, hogy mi is a Google álláspontja!

 

Fontos a rangsoroláshoz, hogy egy oldal „közel” legyen a főoldalhoz?

John Mueller a következő kérdést kapta a Webmaster Hangout során:


„Fontos, hogy minden oldal elérhető legyen a főoldalról? Például ha néhány 2015-ös hír több mint 10 lépéssel érhető el, az rendben van?”

 

A válasz így hangzott:
„Ez teljesen rendben van. Általában az a helyzet (vagy ahonnan az jött), hogy sok webhelyen a főoldal a webhely legfontosabb része. Szóval ezt elég gyakran újratérképezzük, és ez után megpróbálunk új és frissített oldalakat, vagy más fontos oldalakat keresni.”

 

Sok webhelyen több hivatkozás mutat a főoldalra, mint bármely más oldalra, a Google pedig linkről linkre térképezi fel a webhelyet. Azt nem tudjuk, hogy a Google miért a főoldalról indítja a feltérképezést (vagy a feltérképezés frissítését), de jó eséllyel az lehet az ok, hogy erre az oldalra mutat a legtöbb hivatkozás a webhelyen belül.

 

A válasz így folytatódott:
„Szóval az történik, hogy látjuk, hogy a főoldal nagyon fontos, és hogy a főoldalról hivatkozott dolgok is általában nagyon fontosak. Aztán ahogy távolodunk a főoldaltól, úgy tekintünk majd rájuk, hogy kevésbé fontosak. Köztudott, hogy a főoldalról hivatkozott oldalak fontosak, de érdemes elismételni. Egy jól rendezett webhelyen a fő kategóriaoldalakra és minden más fontos oldalra is hivatkozás mutat a főoldalról.”

 


A fontos tartalmak jelölése a keresőmotoroknak a webhelyen

„Szóval ilyenkor van az, hogy olyasmiket látsz, hogy valaki azt mondja, hogy „hát egy bizonyos számú lépés a minimum lépésszám a főoldalról. Részünkről ez kevésbé a SEO-ról szól, és mindinkább arról, hogy, nos, előbb fel kell fedeznünk valahogy ezeket az oldalakat.

Szóval ha ezek a 2015-ös hírcikkek valamilyen archívumban vannak, amit meg kell találni, majd megtalálni az évet és a hónapot és talán egy kategóriát és aztán a hírcikket, akkor az általában teljesen rendben van.

Viszont ha van valami, ami nagyon-nagyon fontos számodra és így eldugod, akkor valószínűleg úgy vesszük majd, hogy annyira nem is fontos.

Szóval ha valami nagyon fontos, akkor győződj meg róla, hogy könnyű rátalálni a webhelyeden.”

 

Mindezt összefoglalva tehát, ha szeretnéd azt jelezni egy oldalról a Google-nak, hogy fontos, akkor érdemes rögtön a főoldalról hivatkozni rá. Persze egy webhely nem minden oldala azonos fontosságú, ezért is érdemes kerülni a fent tárgyalt lapos webhelyszerkezeteket, hiszen ezek pontosan ezt jelzik a Google-nak. Ezek helyett inkább igyekezz kategóriákra és alkategóriákra osztani webhelyed tartalmait egy taxonómiai szerkezettel.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!