Instagram és TikTok videók a Google-ben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Az Instagram és a TikTok videókat is indexeli majd a Google

Az Instagram és a TikTok videókat is indexeli majd a Google


2021/10/27
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Google jelenleg az Instagrammal és a TikTokkal is igyekszik megegyezni, hogy keresőtalálatai között a két népszerű platform tartalmai is megjelenhessenek. A Google jelenleg a ByteDance-szel (TikTok) és a Facebookkal (Instagram) is egyezkedni próbál a platformok tartalmainak indexelése ügyében.

Az Instagram és a TikTok videókat is indexeli majd a Google
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A hírt a The Information közölte, amely szerint „Három embert tájékoztattak a megbeszélésekről”


A megegyezés hasonló jellegű lehet, mint az, amelyet a Google és a Twitter kötöttek meg 2015-ben, amikor is a Google lehetőséget kapott a tweetek azonnali indexelésére. Mielőtt összeált a Twitterrel, a Google nem volt képes indexelni a tweeteket, és megjeleníteni azokat a keresőtalálatok között.


Ha tehát a Google-nak az Instagrammal és/vagy a TikTokkal is sikerül megállapodnia, a videós tartalmak is bekerülhetnek majd a találatok közé, akárcsak a tweetek.
A Google egyik szóvivője annyit árult csak el a megállapodás kapcsán a The Informationnek, hogy „segítenek felfedezhetőbbé tenni” a webhelyek tartalmait, és igyekeznek előnyössé tenni számukra, hogy a Google-on is rájuk lehet találni. Mindemellett lehetőséget biztosítanak arra is, hogy a webhelyek meghatározzák, milyen tartalmak és hogyan jelenjenek meg tőlük a keresőtalálatok között.
Mindebből azt szűrhetjük le, hogy a Google-on való megjelenés egy választási lehetőség a tartalmakat publikáló webhelyek számára. A legtöbb esetben persze egyértelmű, hogy élnek ezzel a lehetőséggel, hiszen a Google a világ első számú keresőmotorja, és nehéz hátrányt találni abban, ha valaki felfedezhető rajta.

 

Azonban az Instagram és a TikTok esetében van néhány oka annak, amiért ez a két platform nem szívesen adná át a Google-nak az indexeléshez szükséges adatokat. A YouTube a Google tulajdona, ami korábban elkészítette saját rövid videós formátumát, így mind az Instagram, mind pedig a TikTok közvetlen versenytársa lett. Nem feltétlenül előnyös tehát a két platform számára, hogy ilyen adatokkal támogassák riválisukat – legalább is nem ingyen.


A Google például úgy egyezett meg a Twitterrel, hogy minden évben licencdíjat fizet a tweetekért, hogy indexelhesse és megjeleníthesse azokat, rögtön az után, hogy publikálják őket a platformon.
Elképzelhető tehát, hogy az Instagram és a TikTok is hasonló kompenzációt vár majd el az adatokért cserébe, a mellett, hogy linkjeik gyakrabban jelenhetnek majd meg a Google találatai között.
A Google-on jelenleg nem lehet konkrét Instagram vagy TikTok videókra rátalálni (legfeljebb csak profilokra), ami egy egészen új nézőközönséget terelhetne erre a két platformra. A Google számára is nagy előnyt kínálna ez, hiszen még inkább megszilárdíthatná pozícióját a világ első számú „minden egy helyen” jellegű keresőmotorjaként.


Ez még nagyobb közönséget vonzana a Google-ra, ami több keresést jelent majd, ez pedig az egyéb tartalmakat publikálók számára is előnyös lesz, hiszen a találatok között nem csak videók, hanem más tartalomtípusok is megjelenhetnek.


Nem tudni, hogy mikor születhet meg a döntés, annyi azonban biztos, hogy értesülni fogunk róla, és az eredmények is észrevehetők lesznek a Google találati oldalain.
 

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Tartalomfüggő hirdetés

A tartalomfüggő hirdetés definíciója A tartalomfüggő...

Hirdetésbővítmény

A hirdetésbővítmény definíciója A...

Ezine hirdetés

Az ezine hirdetés definíciója Ezine hirdetéseknek nevezzük az...

SPF

Mi is az a SPF? Az SPF az angol sender policy framework (vagyis kiküldői...

Mi az az általános egyezés (Broad Match)?

Mi az az általános egyezés (Broad Match)? Ez az alapvető egyezési...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.