Instagram marketing: Fogorvosként mire ügyelj?

EN
77 Elektronika Kft

Instagram marketing fogorvosoknak – Így lehet sikeres magánpraxisod

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A világ egyik legnagyobb közösségi platformjaként az Instagramot senkinek nem kell bemutatni. Habár valaha csak a fiatalabb korosztályt foglalkoztatta, mára ez a generáció is felnőtt, és az Instagram felhasználói köre változatosabb, mint valaha. Ez teszi olyan kiváló marketingplatformmá többek között magánfogorvosok számára is.
Ha szeretnéd tudni, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet az Instagramból magánpraxisként, akkor az alábbi útmutató neked készült!

Instagram marketing: Fogorvosként mire ügyelj?

1. Legyen egy jó tartalomstratégiád fogászati Instagram marketingedhez

Az Instagram marketingcélú használatának fő célja szorosabb kapcsolatot teremteni közönségeddel. Ehhez természetesen először tudnod kell, hogy kik alkotják ezt a közönséget. Sok cég különféle demográfiai jellemzők (kor, nem stb.) alapján jelöli ki és célozza meg ideális közönségét.
Akár oktató jellegű tartalmakat szeretnél megosztani, akár az új kezelésekről osztanál meg tudnivalókat közönségeddel, fontos, hogy ezek a tartalmak mindig párhuzamban álljanak praxisod fő céljával. Más szavakkal: mutasd meg közönségednek a tartalmaiddal, hogy mit is képvisel praxisod.
Ha tudod, hogy kiket szeretnél megszólítani a platformon, akkor tudni fogod, hogy milyen témák és tartalmak (képek, videók, történetek) lesznek a legideálisabbak erre a célra.
Mindezek mellett el kell döntened, hogy melyik Instagram bejegyzésednek mi a célja. Tartalmaid például lehetnek oktató jellegűek, szórakoztatók, vagy egyszerre mindkettő is.
A bejegyzések tartalmazhatnak idézeteket, fogápolási tippeket, bejelentéseket, érdekességeket, vagy akár a rendelőről vagy a páciensekről (előtte/utána) készült képeket is, persze ez utóbbiakat csak a beleegyezésükkel.

 

2. Mutasd be új termékeidet és szolgáltatásaidat

Az Instagram többféle remek funkciót is kínál, amik segíthetnek személyesebb kapcsolatot kiépíteni pácienseiddel. A történeteken és összefoglalóikon keresztül az emberek megismerkedhetnek praxisoddal és az általad kínált szolgáltatásokkal, illetve termékekkel is.
Ezek a funkciók az új kínálat bemutatására is ideálisok, illetve arra ösztönözheted velük közönségedet, hogy figyeljenek és vigyázzanak jobban fogaik egészségére. Mindez segít, hogy egy lelkiismeretes szaktekintélyként tekintsenek praxisodra.
Az élő közvetítések során szintén bemutathatod ezeket a termékeket, illetve szolgáltatásokat, ráadásul ilyenkor valós időben kommunikálhatsz nézőiddel, és megválaszolhatod a hozzászólásokban feltett kérdéseiket.
A történetekben továbbá interaktív szavazásokat is indíthatsz, amelyek segítenek további visszajelzést gyűjteni követőidtől.

 

3. Időzítsd bejegyzéseidet a követőid igényei szerint

Ha teheted, próbálj akkor aktív lenni az Instagramon, amikor követőid is a platformot használják. Ha azokban az időszakokban publikálod a tartalmakat (képek, videók, történetek), amikor követőid is aktívak, akkor sokkal nagyobb eséllyel veszik majd észre ezeket és reagálnak rájuk.
Ha ideális célközönségedről van szó, az Instagramon a 18-24 és a 25-34 éves korosztályok a legaktívabbak, és szabadidejük egy jó részét a platformon töltik.
Hogy a te saját célközönséged mely napokon és napszakokban használja legtöbbet az Instagramot, azt saját magadnak kell majd kiderítened, ebben pedig a platform beépített statisztikái segítenek majd. Figyeld meg, hogy mely bejegyzéseidre mely napszakokban hány reakció érkezik, és próbáld ehhez igazítani a későbbi tartalmak időzítését.
Ha például az idősebb korosztály iránt érdeklődsz, akkor valószínűleg reggel és a munkaórák után számíthatsz a legnagyobb aktivitásra, míg a fiatalabbak hajlamosak egész nap (az iskolaidőben is) az Instagramot pörgetni.
Akárhogy is, ki kell derítened, hogy mikor a legaktívabbak közönséged tagjai, és ehhez kell igazítanod tartalmaid publikálását. A cél az, hogy minél többen lássák „friss” állapotukban ezeket a tartalmakat.
Ügyelj továbbá a rendszerességre. Miután kiderítetted, hogy melyek a legaktívabb napok és napszakok, igyekezz rendszeresen posztolni, hogy minél nagyobb eséllyel találjanak rád új követők is a platformon.

 

4. Írj jó szövegeket a bejegyzésekhez

Minden Instagram bejegyzéshez valamilyen leírást kell mellékelned, ennek megfogalmazásakor pedig több mindenre is érdemes odafigyelni.
Először is, akárcsak maga a kép vagy videó, a leírás is célközönségedhez kell, hogy igazodjon. Fogászati magánpraxisként bizonyára a 18 év feletti korosztályt igyekszel megcélozni. Bizonyára olyan csoportok alkotják majd ideális közönségedet, akik jelenleg vagy a későbbiekben kereshetnek majd maguknak fogorvosi szolgáltatásokat.
Fogalmazz tehát úgy, hogy ideális közönséged tagjai könnyedén tudjanak azonosulni a leírtakkal, és használd az ő nyelvezetüket. Mellőzd a fogászati szakkifejezéseket és kerüld az olyan fogalmazást, ami könnyedén félreérthető lehet. Ne félj továbbá hangulatjeleket használni, persze csak ha ezek indokoltak. Az Instagramon számos márka használ hangulatjeleket, hiszen ezek segítenek a kommunikációban és emberibbé tehetik a márkát az emberek szemében. Csak ne felejtsd el megőrizni a professzionális aurát praxisod körül!
Ha már van egy blogod, ahol egy ideje tartalmakat osztasz meg, és hasonló célközönséged igyekszel megcélozni velük, akkor valószínűleg ugyan ezt a stílust alkalmazhatod az Instagramon is.
Ha az Instagramról van szó, akkor muszáj megemlítenünk a #hashtageket is. Ezek a kattintható címkék segítenek fellelhetőbbé tenni tartalmaidat a felhasználók számára, még akkor is, ha nem követik praxisodat a platformon. A hashtageket általában a szöveges leírás végén szokás felsorolni, mert így a szöveg olvashatóbb marad.
Fontos, hogy a hashtagek mindig kapcsolódjanak az adott bejegyzés tartalmához. Ezen kívül használhatsz saját „márkás” hashtageket is, amik praxisod nevét tartalmazzák. Mindezek mellett néhány általános fogászati kifejezés is szerepeljen közöttük.

 

5. Mesélj praxisodról a bemutatkozás mezőben

A bemutatkozás, vagyis a profil „bio” része a legjobb felület arra, hogy bemutasd praxisodat vagy klinikádat.
Érdemes két mondatnál nem hosszabb bemutatkozást megfogalmazni, de egyáltalán nem muszáj mondatokat használni. Itt nyugodtan légy kreatív és használj akár hangulatjeleket is. Csak azért, mert nem egy személyes profil, még bátran adhatsz neki némi személyiséget.
Sorold fel a legfontosabb elérhetőségeket (cím, telefonszám) és helyezz el egy kattintható hivatkozást is, ami praxisod webhelyére mutat. Sok páciens ezeken keresztül keres majd fel téged, tehát ügyelj rá, hogy az elérhetőségek mindig naprakészek legyenek!
Ne bonyolítsd túl – az emberek nem olvasni járnak az Instagramra. Csak szerepeljen benne minden fontos tudnivaló és nézzen ki igényesen. Ez is az első benyomás része azok számára, akik az Instagramon találkoznak először praxisoddal.

 

6. Használd az Instagram analitikáját

Az Instagram többféle elemzési eszközt is kínál, amikkel ellenőrizheted, hogy hogyan teljesítenek fiókod és bejegyzéseid. Ehhez egy üzleti fiókra lesz szükséged, de ezt szerencsére ingyenesen elkészítheted és használhatod praxisod nevében.
A két legfőbb mutató az Instagramon az elérések és a megjelenések.
Az elérések azt mutatják meg, hogy hány felhasználó látta egy-egy tartalmadat. Ez segít megítélni, hogy mennyire hatékonyak az elérési technikáid, amiket használsz, például a hashtagek és a szövegben használt kulcsszavak.
A megjelenések azt mutatják meg, hogy hányszor látták összesen a felhasználók egy adott tartalmadat. Ha például egy történetednek alacsony az elérési száma, de ehhez képest magas a megjelenéseké, akkor lehet, hogy nem sokak érdeklődnek iránta, de az a szűk közönség vissza-visszatért újra megtekinteni történetedet.
E két mutató alapján tehát ki tudsz következtetni bizonyos dolgokat tartalmaidról.
Az Instagram elemzési felülete az üzleti fiókok beépített része, tehát nem kell hozzá semmilyen extra eszköz – megtalálod az alkalmazásban.

 

7. Ügyelj a követőid számára

Az Instagramon többféleképpen is lehet új követőket szerezni. Sok márka véli úgy, hogy az emberek szívesebben követnek olyan fiókokat, amik alapból több követővel rendelkeznek.
Egy sokak által alkalmazott taktika minél több fiókot „bekövetni”, abban reménykedve, hogy azok viszonozzák majd a követést. Ez a módszer működhet ugyan, de csak a bekövetett fiókok egy töredéke reagál majd a követésre.
A második taktikát sok márka preferálja – ez a követők vásárlása. Ez a módszer kikerüli azt a problémát, hogy a kevesebb követővel rendelkező fiókok kevésbé vonzók a felhasználók szemében. Természetesen ez egyetlen becsületes fiók számára sem ajánlott, hiszen egyrészt nem őszinte a páciensekkel szemben.
A vásárolt fiókoknak van továbbá egy ritkábban emlegetett hátránya is. Amikor egy felhasználó látja, hogy egy praxis több tízezer követővel rendelkezik, de a bejegyzéseire csak néhányan reagálnak és szólnak hozzájuk, akkor egyértelmű lesz, hogy a követők nagy része csak inaktív, fizetett fiók.
A legjobb hosszútávú módszer tehát egy olyan követőtábort gyűjteni, akiket ténylegesen érdekel praxisod, és rendszeresen reagálnak az általad megosztott tartalmakra. Ne az legyen tehát a cél, hogy minél több követőt szerezz, hanem hogy ezek a követők szívesen foglalkozzanak az általad megosztott tartalmakkal. Egy szűk, de hűséges követőtábor sokkal többet ér, mint egy vásárolt, „üres” közönség.
Az aktivitási arányokat továbbá az Instagram algoritmusa is figyelembe veszi. Ha követőid nem foglalkoznak a bejegyzéseiddel, akkor a platform sem jeleníti majd meg azokat gyakran a felhasználóknak.

 

8. Ügyelj a vizualitásra

Egy kép többet mond ezer szónál, és sehol sem igazabb ez az állítás, mint az Instagramon. Mint az fentebb szóba került, az Instagramra nem olvasni járnak az emberek, hanem hogy képeket és videókat nézzenek kedvenc fiókjaiktól.
Habár a szöveges leírásoknak is megvan a maguk fontos szerepe, itt első sorban mindig a bejegyzések vizuális jellege lesz az, ami megállítja majd a felhasználók hüvelykujját a hírfolyam görgetése közben.
Fogászati praxisod Instagram stratégiájának tervezése során döntsd el, hogy milyen vizuális stílussal szeretnéd majd prezentálni képes tartalmaidat. Érdemes egy összefüggő látványvilágot teremteni, ami a fényképekre és a grafikákra tartalmakra is vonatkozik. Ha illusztrációkat is megosztasz, ne felejtsd el praxisod színeit és betűtípusát használni ezeken.
Ha praxisodnak van már egy vizuális stílusa webhelyeden, akkor érdemes az Instagramon is ezt alkalmazni az összeszedettség érdekében.
Ne feledd – az Instagramon a képek és a videók ragadják meg az emberek figyelmét, ezért, ha ezek nem elég megnyerők, akkor eszükbe sem jut majd elolvasni a hozzájuk írt kísérőszöveget.
Tartalmaid termékeidről, szolgáltatásaidról, illetve pácienseidről is szólhatnak (pl. előtte/utána képek formájában), persze csak a szükséges engedélyek megszerzése után. A cél az, hogy a tartalmak mindig kapcsolódjanak praxisodhoz, és mindig relevánsak legyenek pácienseid számára i.s
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!