Ingyenes, jogtiszta képeket szeretnél webhelyedre? Ezeket a stock fotós oldalakat ajánljuk!
Ingyenes, jogtiszta képeket szeretnél webhelyedre? Ezeket a stock fotós oldalakat ajánljuk!
Neked is gondot jelent, honnan szerezz ingyenes, jogtiszta, de minőségi fotókat blogbejegyzéseidhez, weboldaladhoz, marketing anyagaidhoz? Összeszedtük neked az összes olyan ingyenes stock fotó oldalt, amit mi is ajánlani tudunk!
Biztosan veled is előfordult már, hogy böngészés közben egy olyan fényképpel találtad szemben magad, ami egyszerűen tökéletesen illett volna következő blogbejegyzésedhez, vagy webhelyed valamely oldalára.
Sokan ilyenkor gondolkodás nélkül mentik is le ezeket a fotókat, és már pakolják is fel őket saját tartalmaik kiegészítése céljából. A probléma az, hogy ez úgy ahogy van illegális tevékenységnek számít. Ezek a képek az őket készítő cég vagy személy tulajdonai, és kizárólag nekik van joguk bármilyen formában felhasználni őket.
Mindegy, hogy egy névtelen blogger készítette őket a csütörtöki ebédjéről, vagy a Louis Vuitton rakta ki őket a Facebookra – nincs jogod felhasználni őket.
Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!
Mit kell tudni a szerzői jogokról?
Kezdjük ott, hogy a szerzői jogok szerint pénzügyileg felelősségre vonható vagy, ha jogvédett képeket (vagy bármilyen más grafikai elemet) használsz webhelyeden.
„De…” – nincs „de”. Egyszerűen lehetetlen olyan kifogást találni, ami meghatná az illetékeseket. Senkit sem érdekel, ha…
- …hivatkozol az eredeti képre és megemlíted a fényképészt.
- …webhelyeden nem üzleti jellegű tevékenységet folytatsz, vagy nem keresel pénzt vele.
- …nem ártó szándékkal tetted.
- …a kép a webdesignered egyik saját képe.
- …jogi nyilatkozat van a webhelyeden.
- …a kép nem a szervereden van, hanem csak beágyazott tartalomként szerepel a webhelyen.
- …valamilyen közösségi oldalon találtad.
- …nem teljes felbontású.
- …egy csomó más oldalon is láttad, hogy használják.
Hacsak nincs külön felmutatható engedélyed a kép (vagy grafika) felhasználására, akkor nem használhatod azt.
De akkor honnan szerezzek jó minőségű képeket tartalmaimhoz?
A legbiztonságosabb megoldás egyszerűen saját fényképeket készíteni. Persze ez nem minden vállalkozás számára opció, hiszen időigényes és a megfelelő felszerelés jóval drágább, mint jogokat vásárolni egy-egy képhez. Sok esetben pedig egyszerűen nincs lehetőség olyan fényképet csinálni, amilyenre szükséged lenne.
Szerencsére temérdek olyan webhely létezik, ahol %-ban ingyenes fényképeket kereshetsz, amiket aztán szabadon felhasználhatsz személyes vagy akár üzleti célokra is. Az alábbi lista legtöbbje ilyen stock adatbázis, azonban a felhasználási engedélyek eltérhetnek egy-egy webhely között, ezért ha megtetszik egy, akkor legalább annyit érdemes megvizsgálni, hogy a fénykép módosítható-e, mielőtt felhasználnád azt, illetve hogy kötelező-e megjelölni a fényképészt a felhasználáskor. Jó böngészést!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.