notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az influencer marketing ára (és amire ezért cserébe számíthatsz)

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Az influencer marketing ára (és amire ezért cserébe számíthatsz)

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az influencer marketing ára (és amire ezért cserébe számíthatsz)


2019/06/27
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mennyibe kerül egy influencer marketing kampány? Mi kell ahhoz, hogy megtérüljön? Milyen influencert válasszak kampányomhoz? Ezekre a kérdésekre kapsz választ.

Az influencer marketing ára (és amire ezért cserébe számíthatsz)

Az influencer marketing méltán vált az elmúlt évek egyik legfelkapottabb marketing trendjévé. Ennek egy nagyon egyszerű oka van: ha megfelelően csinálja az ember, akkor viszonylag költséghatékony, és elképesztően hatékony lehet. Csak az Instagramon 2018-ban több mint másfél milliárd dollárt költöttek erre a márkák.

 

Ha ennyire népszerű valami, akkor kétségtelen, hogy a ráfordított erőforrások pozitívan térülnek meg, nem igaz? Nos, vessünk most egy pillantást arra, hogy pontosan mit is kell befektetned az influencer marketingbe, és hogy mit várhatsz ezért cserébe!

 

Az influencer marketing „ára”

A marketingben semmi sincs ingyen – mindenbe minimum időt és erőfeszítést kell befektetni, hogy megtérüljön, és ez az influencer marketinggel sincs másképp.

 

Az influencerek (különösen a népszerűbbek) általában valamilyen pénzügyi kompenzációt várnak (erről itt olvashatsz részletesebben )  majd el szolgáltatásaikért, de az összeg természetesen mindenkinél más. Fontos tehát, hogy az influencer marketinget is figyelembe vedd marketing költségvetésed összeállításakor.

 

Vannak olyan influencerek is, akiket valamilyen termékkel, vagy szolgáltatással fizethetsz ki. Néhány cég megad egy fix költségkeretet az influencereinek, akik abban az adott értékben választhatnak maguknak a termékek vagy szolgáltatások közül.

 

Egy másik opció a közvetítői tevékenység után fizetni. Ez azt jelenti, hogy nem a szerződés megkötésekor vagy teljesítésekor fizetsz a partnernek, hanem minden olyan megkötött üzlet után, amihez ő is hozzásegített egy partnerhivatkozáson, vagy egy egyéni promóciós kódon keresztül.

 

Bármilyen fizetési módban is egyezel meg a kiszemelt partnerrel, mindenképpen időt kell majd fordítanod az együttműködésre. Idő lesz a kommunikáció lebonyolítása, a kampány kidolgozása (és egyeztetése az influencerrel), a folyamatos egyeztetések, a kampány teljesítményének ellenőrzése, és így tovább.

 

Miben térül meg az influencer marketing?

Pihengetünk?

A Celebrity Intellgience felmérése szerint egy márka 1 angol font (kb. 360 Ft) befektetésével 8,81 font (3190 Ft) megtérülésre számíthat, ha egy szépségápolással foglalkozó influencerrel működik együtt. Ez a megtérülési arány 11-szer akkora, mint a bannerhirdetéseké.

 

Amikor egy márka összeáll egy influencerrel, akkor abban a pillanatban szert tesz annak közönségére. Ez egy aktív csoport, releváns érdeklődéssel, ami nagyon fogékony az influencer ajánlataira, véleményeire. Amikor eléréseidet ily módon bővíted, úgy arányosan nő a célközönség márkatudatossága is.

 

Természetesen a bevétel nem minden – egy márka hosszútávú túléléséhez és sikereihez az is fontos, hogy az emberek halljanak róla és sokáig a tudatukban maradjon. Az influencer marketing ebben is segíthet – egy jelentés szerint az influencerek készítette videók 55%-os ügyfélmegtartási arányt értek el a Facebookon, és 59%-ot a YouTube-on az Iceland Foods kampányában.

 

Óriási értéke van még a felhasználói, pontosabban az influencerek készítette tartalmaknak. Az influencerekkel való együttműködés során ezek a tartalmak felkerülhetnek az ő profiljaikra, vagy – ha a szerződésben megegyeztetek – te magad is felhasználhatod őket márkád blogján, Facebookján, és egyéb csatornáin. Ezen kívül az influencerek arra buzdíthatják közönségüket, hogy készítsenek tartalmakat márkád számára (általában képek, videók formájában), amelyek szintén értékes erőforrásokként szolgálhatnak kampányaidhoz és a társadalmi bizonyíték megerősítéséhez.

 

Mi a magyarországi tapasztalat az infleuncer marketing áráról?

Saját tapasztalatunk szerint a KKV szektornak inkább a nano és mikro influencerekkel érdemes együttműködni, míg a multinacionális cégek egy vegyes portfolióban kell gondolkodjanak. A nano és mikro influencerek gyakran termékért, szolgáltatásért is hajlandók adni magukat, és ami a legfontosabb, nem is a követőszám az igazán fontos. 

 

Az influencer marketing megtérülése nagyban függ az adott influencer követőbázisának megoszlásától, azaz attól, kiket is ér el posztjaival. Ennek megfelelően mindenképpen kérjünk ilyen statisztikát az influencertől vagy az ügynökségtől a kiválasztás előtt. 

 

A másik fontos paraméter a követőtábor aktivitása. Vizsgáljuk meg azt, mennyire tudja megmozgatni követőt egy adott influencer. Mennyi komment, lájk érkezik egy-egy poszthoz, kérjünk tőle adatokat arról, mennyien nézik meg storyjait. 

 

Dolgozzunk együtt egyszerre több, kisebb influencerrel, melyeket gondosan, a fenti paraméterek alapján válogattunk ki. 

 

Amennyiben szeretnéd, hogy tapasztalatunkkal, kapcsolatainkkal segítsük infleuncer marketing kampányodat, kérd ajánlatunkat ITT!

 

Amennyiben influencer vagy, és ügynökséget keresel, vedd fel velünk a kapcsolatot ITT! 
 

Facebook influencer marketing SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
518 608
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Szöveges hirdetés

Mit jelent pontosan a szöveges hirdetés, azaz a Text Ad? Olyan online...

Rossz lead

Mi is az a rossz lead?   Azok az érdeklődő személyek a rossz lead...

Blog

Mi az a blog? A blog egy internetes napló, vagy újság, ami...

Leküldéses értesítés

Azok a mobilkészülékeken felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból vagy egy...

Long tail kulcsszó

Mi az a long tail kulcsszó? A long tail (vagy long-tail) azaz „hosszú...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.