Hogyan lesz több vendég és rendezvény éttermemben? Mutatjuk!

Több tucat étterem online marketing tanácsadójaként tudjuk, mi kell a sikerhez ha éttermed van, és most el is áruljuk minden titkunkat következő cikkünkben! 

Hogyan lesz több vendég és rendezvény éttermemben? Mutatjuk!

Akár egy neves étterem büszke tulajdonosa vagy, akár egy sarki gyorsétkezdéért felelsz, a célod nem változik: vendégeket szeretnél vonzani éttermedbe. Ehhez 2019-ben egy friss marketingstratégiára lesz szükséged, amit digitális lábakra kell, hogy állíts. Az ajtó elé kiálló pincérek kora lejárt, minden az online világban dől el, ha hiszed, ha nem. Mi tudjuk, hiszen konkrét adatokkal rendelkezünk arról, mi vezet az asztalfoglalások számának drasztikus növekedéséhez. Ha szeretnéd tudni, mire alapozzuk ezt, kattints IDE, mutatjuk referenciáinkat! 

 

Akár tetszik, akár nem, ha szeretnéd elérni okostelefonhoz tapadt közönségedet, akkor oda kell követned őket, ahol a legszívesebben töltik idejüket – az internetre. Akár rendelkezel digitális stratégiával, akár nem, a következő útmutatóból megtudhatod, hogy étteremtulajdonosként mire lesz szükséged az online sikerekhez 2019-ben!

 

Minden a kutatással kezdődik

Több egyetemen is tanítok, és doktorimat is a vendéglátás és turizmus marketing online eszközeinek (facebook, Google, instagram, hirdetések, stb.) asztalfoglalásra kifejtett hatásáról írom. Gondolhatnád, itt egyetemi kutatásokról van szó, de NEM! Olyan kutatásról, melyet te végezhetsz egyszerűen saját éttermedben. Ahhoz, hogy jól dönts egy-egy marketing eszköz eredményességéről, mindenek előtt szükséged lesz a jelen és a közelmúlt részletes értékelésére. Tisztában kell lenned azzal, hogy az elmúlt esztendőben hogyan teljesítettetek. Ha tudod, hogy mely taktikák működtek tavaly, és melyek voltak kevésbé hatékonyak, akkor az egyrészt segít megállapítani éttermed jelenlegi helyzetét, illetve némi alapot biztosít idei stratégiádhoz.

 

Ezen kívül két komolyabb analízist kell elvégezned:

 

Versenytárs-analízis

Fontos képben lenned a versenyhelyzetet illetően is, vagyis hogy mit csinálnak versenytársaid, és hogy milyen sikereket érnek el vele. Milyen taktikákkal próbálnak több vendéget bevonzani, több helyen láthatóvá válni, és így tovább? Nézd meg, hogy miket tanulhatsz el tőlük, és hogy milyen réseket hagynak kitöltetlenül, amelyeket helyettük megcélozhatsz. Szerencsére az étterem tulajdonosok közül Magyarországon még kevesen ismerik az online marketing technikák hatékonyságát, így tudsz mit tenni, hogy megelőzd őket! 

 

Közönséganalízis

Tudnod kell azt is, hogy kiknek próbálod „marketingezni” éttermedet. Fiatal közönségről van szó, esetleg üzletemberekről, párokról, családokról? Van igényük arra, hogy lefoglalhassák éttermedet, vagy egyik termedet zártkörű rendezvényekre, vagy üzleti megbeszélésekre? Az éttermedbe betérő vendégektől is rengeteget tanulhatsz, ha például kitöltetsz velük egy rövid, névtelen kérdőívet. A lényeg, hogy minél több információt gyűjts össze, és használd is azt!

 

Egy jó webhely: Online főhadiszállásod és marketinged mozgatórugója

Sok étterem elhanyagolja a webhelyét, hiszen a legtöbben azt feltételezik, hogy mivel úgyis ez az utolsó interakciója a vendégnek asztalfoglalás előtt, nem érdemes vele annyit foglalkozni. Ez félig igaz (az utolsó interakció rész), de webhelyed valójában legértékesebb digitális eszközöd, ami fontos szerepet játszik az új vendégek megnyerésében.

 

Először is fontos tisztázni, hogy webhelyed saját tulajdonod. Nem szólhatsz bele, hogy a TripAdvisoron hogyan jelenik meg éttermed (legalább is nem teljesen), és a facebook is csak limitált opciókat kínál, de saját webhelyeden mindent te szabsz meg.

 

Vegyük két részre a webhelyeddel kapcsolatos teendőket. 

 

Hogyan legyen látogatott éttermem weboldala?

Sok lehetőség van arra, hogy látogatókat vonz weboldaladra (pl. Facebook, hirdetések stb.), de amit a weboldal tenni tud ezért az a keresőbarát felépítés. Mit jelent ez? Készíts olyan weboldalt, ami barátja a Google-nek, azaz megfelel minden olyan paraméternek, amit a nagy kereső támaszt a weboldalalakkal szemben. Rengeteg ilyen van, nincs most idő arra, hogy ezt itt kifejtsük, de ha szeretnél egy keresőbarát weboldalt, segítünk, csak kattints IDE és vedd fel velünk a kapcsolatot most! 

 

Miért fontos a google-ben jó helyezést elérni? Csak egy példát említek neked. Ha a te éttermed is alkalmas rendezvények megtartására, akkor szívesen kiadod te is az egyik rendezvénytermedet céges rendezvényeknek, mondjuk hétköznap délelőtt, igaz? Sokféleképpen beírhatják a potenciális bérlők a Googlebe, ha termet akarnak bérelni, de legyen mondjuk a keresési kifejezés, amit begépelnek  terembérlés Budapest. Erre a kifejezésre az elmúlt egy hónapban 800-an kerestek. 800 potenciális megrendelő, nagy volumenű megrendeléssel. Jó, legyen csak a fele jó neked. Vagy csak a nyolcada. 100 nap, hétközben, teltház. Téged keres. De nem talál.

 

Ahogy nem találja azt az éttermet sem, akinek a honlapját lecseréltek egy nem keresőbarát weboldalra ősszel. Az alábbi ábra mutatja a kereső pozíciókat, illetve annak visszaesését a weboldalcsere után.

 

Hogyan lesz több vendég és rendezvény éttermemben? Mutatjuk!

 

Gondold el, mennyi ajánlatkérőt bukott az étterem, és bukik ma is, mert hozzá nem értő kezekbe került weboldala. Pedig nem történt vele semmi különös, egyszerűen csak lecserélték a keresőbarát honlapját egy rossz honlapra….

 

A második felvonás: nyerd meg a weboldaladra érkezőket magadnak

Szóval, hogyan nyerheted meg a webhelyedre térő érdeklődőket? Először is gondolj bele, amikor egy lehetséges vendég felkeresi egy étterem webhelyét, akkor három dologra kíváncsi első sorban:

  • Az étterem hangulatára
  • A kínálatra
  • Az árakra

 

A hangulat és a kínálat bemutatására a minőségi fényképek a legideálisabbak. Érdemes befektetni egy jó fotósba, aki éttermekre szakosodott, és mutatós képeket kérni tőle mind a helyről, mind a kínálatról. Ezen nem szabad spórolni! Ismerek több ilyet is, és láttam, munkájuk után hogyan lendült fel az étterem forgalma. 

 

A fényképek mellett egy másik fontos elem az online menü, ami a kínálatról és az árakról informálja a látogatókat. Vannak olyan éttermek, akik azzal érvelnek a menü feltöltése ellen, hogy az árak bármikor változhatnak, és akár el is tántoríthatják a lehetséges vendégeket a foglalástól, de mit veszítenél el inkább? Néhány majdnem vendéget, akiknek nem tetszenek az árak, vagy szinte az összes vendéget, aki nem tudja, hogy mit kaphat éttermedben? Te foglalnál egy ilyen helyre asztalt?

 

Ezen kívül arra is oda kell figyelned, hogy minél egyszerűbb, akadálymentesebb legyen a foglalás folyamata webhelyeden. Ez webhelyed legfőbb célja, ez a CTA-d (cselekvésre való felhívás) lényege. Minél egyszerűbb a foglalási folyamat, annál többen lesznek hajlandók végigcsinálni azt. Nincs is rosszabb annál, mint amikor valaki hajlandó foglalni, de egy komplikált folyamat, egy lassú webhely, vagy egy átláthatatlan felhasználói felület miatt hagyják el mégis a webhelyedet.

 

Webhelyeden továbbá minden fontos információt elhelyezhetsz (és el is kell helyezned) éttermedről, úgymint a nyitva tartási információkat, az elérhetőségeket, a címet, és a fontosabb híreket is.


Az első résznek mára vége, holnap folytatjuk a közösségi média használatával, a hűségprogramokkal, a hírnévkezeléssel, és ami a legfontosabb, annak mérésével, mi hogyan teljesít! Iratkozz fel hírlevelünkre itt, hogy megkapd a következő részeket! 

 

Olvasd el a második részt is, kattints IDE!
 

Kiemelt területeink