A hashtag-ek szerepe a közösségi mádiábak

EN
77 Elektronika Kft

Hashtagek a közösségi médián I. – A hashtagek szerepe

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A hashtagek fontos szerepet játszanak a közösségi médián: rengeteg új megtekintést, kedvelést és egyéb interakciót lehet szerezni velük, és általánosságban felfedezhetőbbé teszik tartalmaidat (és márkádat) az érdeklődő felhasználók számára.

hashtagek szerepe

A hashtageket (a # jellel megjelölt szavakat) először a Twitteren kezdték el széles körökben alkalmazni, de manapság már minden valamirevaló közösségi platformon találkozhatsz velük, beleértve a Facebookot, az Instagramot, a TikTokot és a YouTube-ot is. Ezeket a kattintható címkéket te is hatékonyan alkalmazhatod közösségi stratégiáidban, ha tisztában vagy az aktuális trendekkel.


Szóval hogyan szerezhetsz több aktivitást, követőket és akár új ügyfeleket is a #hashtagekkel? Az alábbiakban erről lesz szó!
 

Mi az a hashtag?

A hashtag egy olyan szó vagy kifejezés, amely egy # jellel (számjel) kezdődik. A közösségi platformokon arra szokás használni őket, hogy egy-egy bejegyzést könnyebben felfedezhessenek azok, akiket érdekelhet az adott téma. A hashtagek továbbá interakciókra (kattintások, megosztások stb.) segítenek ösztönözni a felhasználókat.

 

A hashtagek működése

Egy hashtag létrehozásához nincs más dolgod, mint egy #-t írni egy szó elé, például #instagram. Ilyenkor a szó egy linkké alakul át, amire rákattintva a felhasználók az összes többi nyilvános tartalmat is megtekinthetik, amelyek tartalmazzák ezt a hashtaget. Ez lehetővé teszi, hogy olyan felhasználók is rátaláljanak tartalmaidra, akik nem követik profilodat az adott platformon.


Amikor egy hashtag több, mint egy szóból áll, akkor szóközök nélkül kell leírni azt, például #mirejokahashtagek. A hashtagekben szerepelhetnek számok, illetve az angol ábécé kis- és nagybetűi, de a szóközök és speciális karakterek nem támogatottak.


A hashtagek a bejegyzés szövegében bárhol elhelyezkedhetnek. Egyesek belefogalmazzák őket a szövegbe, míg mások a szöveg legvégén sorolják fel őket. A közösségi platformok algoritmusának mindegy, hogy melyik opciót választod, habár a külön felsorolás olvashatóbb lehet a felhasználók számára.

 

Hashtagek a közösségi médián

A hashtagek csak akkor lesznek hasznosak közösségi stratégiádban, ha megfelelően használod őket. Éppen ezért, még ha könnyű is létrehozni egy új hashtaget (csak egy #-t kell írnod egy szó elé), jó, ha tisztában vagy néhány alapvető tudnivalóval:
•    Ne legyen minden második, harmadik szó hashtag a szövegedben. Habár minden platformnak megvan a saját hashtag limitje, egyáltalán nem érdemes ezt kihasználni, és telerakni őket ilyen kattintható címkékkel. A legtöbb esetben 1-5 hashtag is bőven elegendő, és még hatékonyabb is lehet, mint 10-20.
•    Használj rövid, emlékezetes szóösszetételeket, ha hashtaged több, mint egy szóból áll.
•    Ne használj túl „rafinált” hashtageket, amikre keveseknek juta eszébe rákeresni, hiszen ezek nem sokat fognak segíteni kampányodon.
•    Használj konkrét, célzott hashtageket, mert ezek jobb eredményeket hoznak, mint a szélesebb célzású, általános kifejezések.
•    Csak indokolt esetben használj hashtageket, amikor esélyes, hogy beszélgetéseket indítanak majd be a bejegyzés alatt.
•    A hashtageket továbbá a versenytársak felkutatására is használhatod. Keress rá a számodra fontos hashtagekre az adott platformon, és nézd meg, hogy milyen tartalmakban használják őket mások.

 

Miért olyan fontosak a hashtagek?

A hashtagek a közösségi média fontos eszközei, mert megkönnyítik, hogy a felhasználók rátaláljanak tartalmaidra. Ez több forgalmat jelent számodra, az így szerzett megtekintéseket, kedveléseket és megosztásokat pedig a platform algoritmusa is értékelni fogja. Mindehhez persze azokat a hashtageket kell kiválasztanod, amelyek passzolnak tartalmadhoz és relevánsak a felhasználók számára.

 

Hogyan találj hatékony hashtageket

A kellően általános és alig ismert hashtageket nem mindig egyszerű megkülönböztetni egymástól, a szakterületeden aktív influencerek azonban sokat segíthetnek ebben.


Ha nem most kezdtél el a marketinggel foglalkozni, akkor bizonyára tudod, hogy kik azok az influencerek, akikre célközönséged odafigyel. Ők azok a személyek, akikre követőik felnéznek, és akiknek adnak a véleményére – például bloggerek, Instagram influencerek vagy épp YouTuberek. Ezek az influencerek a B2C és a B2B marketingben is jelen vannak.


Nézz utána tehát, hogy milyen hashtageket használnak ezek a személyek saját tartalmaikban, és vedd át azokat, amik számodra és közönséged számára is relevánsok.


Az interneten továbbá számos fizetős eszköz közül is válogathatsz, amelyek segítenek rátalálni iparágad legjobb hashtagjeire. Nem muszáj persze ezeket használnod – már azzal is sok mindent kideríthetsz, ha a számodra releváns kifejezésekre keresel rá az adott platformon, és megnézed, hogy mik jelennek meg.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!