A title átírása a Google keresési találatokban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Hogyan javíthatók a Google átírt címei?

Hogyan javíthatók a Google átírt címei?


2021/11/17
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

John Mueller ismét hasznos tudnivalókat osztott meg egy Office-Hours Hangout során  a Google által átírt címlinkekkel kapcsolatban. Az utóbbi időben többször is szó esett erről a témáról a Google oldalcím-frissítése kapcsán. Mueller most néhány javaslatot is megosztott azok számára, akik szeretnék ismét saját kezükbe venni átírt címlinkjeiket (azaz a kattintható link szövegét, ami a Google találatai között megjelenik).

google title átírás
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Milyen tényezők befolyásolják az oldalcím-algoritmust?

A kérdező arra volt kíváncsi, hogy milyen szempontok alapján dönti el a Google algoritmusa, hogy átírja-e a megjelenített címeket, vagy sem:


„A Google nyáron kiadott egy frissítést a weboldalcímek létrehozására. Meg tudnád mondani, hogy milyen tényezők alapján állapítja meg ez az új algoritmus, hogy mely címeket kellene megváltoztatni?
Megpróbáltuk használni hozzá az új dokumentációt erről, de úgy tűnik, hogy semmi sem működik.
A frissítés kihatott néhány oldalunkra, leggyakrabban valamelyik kategóriaoldalra – a cím eltűnt és a márka domain neve került a helyére.
Észrevettük, hogy a találatok között más webhelyeknél is fennáll ez a probléma.
Azt látjuk, hogy a keresőtalálatok között a fő versenytársunk ugyan azokkal a címekkel jelenik meg, mint a frissítés előtt.”

 

Ahogy a kérdező is megemlítette, a Google már korábban is megosztott egy dokumentációt az oldalcímeket átíró algoritmus működéséről. Ezt mindenképpen érdemes elolvasni, azonban azok, akik még így sem tudják elérni a kívánt eredményeket, további tippeket kaptak a Google munkatársától.


A kérdező megemlítette továbbá, hogy a módosítások a kategóriaoldalakt érintik, amiket a Google „Mikrosablon-szövegeknek” nevez. A sablon itt az ismétlődő oldalcímekre utal, ami gyakran előfordulhat a kategóriaoldalak létrehozásakor. Ezek az oldalcímek nem mindig elég beszédesek, és nem feltétlenül írják le elég érthetően, hogy mit tartalmaz az adott oldal.


Előfordulhat az is, hogy az oldalcím nem egy értelmes szöveg, hanem csak egy sor kulcsszó, amire a tartalom szerzője rangsorolni szeretne. A kulcsszóhalmozás a mai napig egy gyakori probléma a címekben.

 

Mueller válasza tehát így hangzott a fenti kérdésre:
„Azt hiszem van némi információnk erről a legutóbbi blogbejegyzésben, amit ezekről a címváltozásokról írtunk. Azt mindenképpen megnézném.”
 

 

A cím címkék már nem tartoznak egy-egy lekérdezéshez

Mueller magyarázata arra is kitért, hogy a megjelenő címeknek nincs közük a beírt keresésekhez:


„Az egyik nagyobb változtatás, ami eszembe jut, hogy a címek más nem kötődnek egy-egy lekérdezésekhez.”

 

Mueller sajnos nem fejtette ki, hogy ez pontosan mit is jelent, de remélhetőleg ezt is megtudhatjuk majd az egyik következő beszélgetés során.
 

 

Hogyan lehet tehát kijavítani az átírt címlinkeket?

Mueller azzal kapcsolatban is kínált némi tanácsadást, hogy hogyan lehet rátalálni a legjobb címekre:


„Szóval ez olyasmi, ami valójában oldalanként változhat.
Egy részről ez azt jelenti, hogy nem alkalmazkodik dinamikusan. Szóval így valamivel egyszerűbb letesztelni.


Más részről azt is jelenti, hogy könnyebb különböző dolgokat kipróbálni olyan értelemben, hogy megváltoztathatsz dolgokat az oldaladon, aztán beküldheted őket az indexelő eszközbe és megnézheted, hogy mi történik a Google keresőtalálatai között, hogy hogy néznek ki ez után.


Emiatt ha különös címeket látsz az oldalaidon, akkor azt javasolnám, hogy próbálj ki többféle módszert és derítsd ki, hogy mi működik, hogy mi válik be legjobban a webhelyednek, a saját tartalomtípusodnak, és ez alapján kiterjeszteni azt a webhely többi részére is.


Szóval ez az egyik útvonal, amin elindulnék, hogy lényegében többféle megközelítést is kipróbáljak.


És mivel az egész statikus minden oldalon, ez olyasmi, amivel sokkal egyszerűbb kísérletezni egy kicsit és megnézni, hogy milyen opcióim vannak, hogyan tudom megjeleníteni a cégem nevét vagy a webhelyem nevét, hogyan tudok megjeleníteni egy releváns címet és így tovább.


Ilyen tekintetben tehát csak próbálgatni kell.”
 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Inbound marketing

Az inbound marketing definíciója Az inbound marketing olyan marketing...

Felhasználói tartalom

A felhasználói tartalom definíciója Egy elszánt...

Teljesítményterv

Mi is az a teljesítményterv? Teljesítményterv akkor...

Google

A Google definíciója A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja,...

Kézbesített kattintási arány

A kézbesített kattintási arány definíciója A...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.