Search Console frissítés: lefedettség jelentések

EN
77 Elektronika Kft

Új frissítés a Google Search Console felületén

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Google még januárban jelentette be hogy jelentős frissítést végzett a Search Console eszköz felületén. A cég szerint az újítások célja, hogy a webmesterek jobban tájékozódhassanak azokról a problémákról, amelyek megakadályozzák, hogy a Google megfelelően indexelje oldalaikat. A frissítés részletesebb leírást kínál a meglévő problémákról, hogy a webmesterek könnyebben orvosolhassák azokat.

Search Console frissítés

A Lefedettség jelentés a Search Console baloldali menüjében található, és webhely oldalainak indexelési állapotát mutatja meg (legalább is azokét, amelyekről a Google tud, és már meglátogatta őket legalább egyszer).

 

Ha pedig a keresőoptimalizálás  számodra is fontos (és miért ne lenne az?) ezekkel a felületekkel tisztában kell lenned. Persze ez még a jéghegy csúcsa a sikerig: ha úgy érzed, a teljes SEO már kifogna rajtad, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

Mi változott a frissítéssel?

A Google szerint az indexelési jelentések részletesebbekké váltak. Ha minden igaz, akkor egyes problémák más megnevezéssel szerepelnek a hibás URL-ek listájában. A Google szerint a frissítés az alábbiakon változtatott:
•    Megszűnt a nem túl beszédes „feltérképezési anomália” kategória, és a korábban ebbe eső problémák sokkal konkrétabb nevet kaptak.
•    Azok az oldalak, amiket korábban beküldtek, de a robots.txt-ben blokkoltak, már az „Indexelve, de blokkolva” címke alatt jelennek meg, nem pedig a „beküldve, de blokkolva” címszó alatt.
•    Létrejött egy új problémacímke: „Tartalom nélkül indexelve”.
•    A „puha” 404-es hibák jelentései innentől pontosabbak lesznek.

 

A Google Search Console frissítésének köszönhetően a webmesterek részletesebb képet kaphatnak arról, hogy a Google milyen problémákba ütközött webhelyük feltérképezése és indexelése közben. Ez gyorsabb és hatékonyabb problémamegoldást tesz majd lehetővé, ami összességében javítja majd a webhelyek teljesítményét.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!