A Google rossz oldalt rangsorol a webhelyről - mi a teendő?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Miért rossz oldalt rangsorol a Google (és mit tehetsz ellene)?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Bejegyzéseid optimalizálva, a beépülő moduljaid szerint minden rendben, azonban mégsem az a tartalmad rangsorol a kívánt kulcsszóra, amit szeretnél. A Google mégis valamiért egy másik oldalt rangsorol webhelyedről. Szóval miért nem azt a tartalmat emeli ki a keresőóriás, amit kellene? Mit tehetsz ilyenkor? A következőkben e probléma lehetséges okairól olvashatsz, és néhány megoldást is találhatsz ezekre!

A Google rossz oldalt rangsorol a webhelyről - mi a teendő?

Mik okozhatják a helytelen rangsorolást?

Ha nem a megfelelő oldal jelenik meg a keresőtalálati oldalakon, akkor ez azt jelenti, hogy a Google szerint ez az oldal jobban megfelel a keresésnek, mint az, amit rangsorolni szeretnél rá. De miért gondolja ezt a Google? A leggyakoribb ok, amiért a „rossz” oldal jelenik meg a keresőtalálatok között nem más, mint a kulcsszó kannibalizáció. Mielőtt azonban belemennénk ebbe, érdemes szót ejteni egy másik okról is, ami a keresőszándékkal kapcsolatos.

 

Nem passzol a keresőszándék

A keresőszándék eltérése egy másik ok lehet, amiért nem a kívánt oldal jelenik meg a keresőtalálatok között. Könnyen lehet, hogy írtál egy tájékoztató jellegű cikket egy termékről, amit árulsz, de közben ennek a terméknek van egy saját termékoldala is. Ez teljesen normális, hiszen ezek az oldalak általában két egészen más keresőszándékot céloznak meg (az egyik azoknak szól, akik ismerkedni szeretnének márkáddal, a másik pedig azoknak, akik vásárolni szándékoznak). Azonban ha a Google nem képes felismerni a kereső felhasználó szándékát, akkor nem biztos, hogy a megfelelő oldal jelenik majd meg a találatok között.

 

Kulcsszó kannibalizáció

A legtöbb esetben azért nem a megfelelő oldal jelenik meg, mert webhelyeden kulcsszó kannibalizáció történik. Ez azt jelenti, egynél több oldalad is rangsorolhatna egy azonos keresésre. Ha több oldalad és bejegyzésed is van ugyanarról a témáról, és talán még hasonló kulcsszavakra is optimalizáltad őket, akkor a Google könnyedén belezavarodhat ebbe. Nem fogja tudni, hogy mely cikkedet rangsorolja a legmagasabbra, és így ezek egymással versengnek majd a találatok között. Ez elsőre nem hangzik olyan rossz dolognak, de lényegében a saját tartalmaidat kannibalizálod vele. Ez azt jelenti, hogy mindkét (vagy több) oldal alacsonyabb rangsorban helyezkedik majd el.

 

Kulcsszó kannibalizáció

Ha úgy érzed, hogy webhelyed kulcsszó kannibalizációban szenved, akkor fontos, hogy utána járj ennek. Keress rá a Google-ban az adott kulcsszóra csak a saját webhelyed találatai között. Ehhez a „site:” operátort kell használnod, utána pedig a webhely címét, és a kulcsszót – például: site:matebalazs.hu [kulcsszó] (zárójelek nélkül). Helyettesítsd be a saját webhelyed címét, és nézd meg, hogy hány találat verseng ugyan azért a kulcsszóért webhelyedről. Ha számos találat jelenik meg, akkor jó eséllyel kulcsszó kannibalizációval van dolgod.

 

Ahhoz, hogy megfelelően rangsorolhass a keresőtalálati oldalakon, ki kell javítanod a kulcsszó kannibalizációt webhelyeden. Ehhez némi extra munkára lesz ugyan szükséged, de kétségtelenül megéri foglalkozni vele. Alapból tudod, hogy melyik oldallal szeretnél rangsorolni. Tudod, hogy melyik oldal fontos számodra. Most már csak gondoskodnod kell róla, hogy a Google is tudja.

 

A helytelen rangsorolás javítása belső hivatkozásokkal

A kulcsszó kannibalizáció kijavítása segít felmérni, hogy milyen egymáshoz hasonló oldalaid vannak, illetve javítani a megfelelő oldalak rangsorolását. Ez azonban nem minden. Ahhoz, hogy megoldd a helytelen rangsorolásokat, javítanod kell belső hivatkozási szerkezeteden is. A Google, mint tudod, hivatkozásokat követ. Webhelyed felépítése, illetve oldalaid egymáshoz linkelése mind segít eldönteni a Google-nak, hogy mely oldalaid fontosak (és melyek nem). A Google robotjai gyakrabban látogatják azokat az oldalakat, amelyekre több belső hivatkozás mutat. Azokon az oldalakon viszont, amelyekre kevés link mutat, ritkábban fordulnak meg a robotok.

 

Ez olyasmi, amit könnyedén felhasználhatsz a rangsorolások kijavítására. Tégy róla, hogy azokra az oldalidra mutasson a legtöbb belső hivatkozás, amelyekkel rangsorolni szeretnél. Ezzel jelezheted a Google-nak, hogy melyek a legfontosabb tartalmaid.

 

A belső hivatkozások kontextusa

Egy belső hivatkozási szerkezet akkor lehet csak igazán hatékony, ha belső linkjeidet kontextusba helyezed. Ha rangsoroltatni szeretnél egy oldalt, akkor olyan oldalakról kell hivatkoznod rá belsőleg, amelyek témájukban kapcsolódnak hozzá. Ha csak véletlenszerű oldalakról hivatkozol rangsorolni kívánt tartalmadra, az nem fog működni. A Google okosabb ennél, ráadásul a felhasználóknak sem kínál pozitív élményeket webhelyeden. Belső hivatkozásaidnak értelme kell, hogy legyen, hogy az emberek rájuk akarjanak kattintani, és többet akarjanak olvasni az adott vagy egy szorosan kapcsolódó témáról.

 

Példa egy belső hivatkozási szerkezet elkészítésére

Nézzünk meg tehát egy példát arra, hogy hogyan állíts össze egy hatékony belső hivatkozási stratégiát. Természetes dolog, ha több cikket is írsz azokról a témákról, amelyek cégedhez kapcsolódnak. Szóval hogyan biztosíthatod, hogy ne kannibalizáld ezeket egymással? És hogyan jelezheted a Google-nak, hogy melyik a legfontosabb cikk ezek közül?

 

Tegyük fel, hogy a [webhelyszerkezet] kulcszóra szeretnél rangsorolni. Erre a kulcsszóra erős verseny jellemző. Ha még csak most kezdesz el blogolni ebben a témában, akkor nehezen fogsz tudni rangsorolni rá.

 

Egy másik stratégia például különböző cikkeket írni blogodra, amelyek mind a webhelyszerkezet különböző területeit célozzák meg, úgymint [gyakori webhelyszerkezeti kérdések], [belső hivatkozások], [webhelyszerkezet bevált szokások], és így tovább. Ezekre a kifejezésekre enyhébb verseny jellemző, így ezek a cikkek mind forgalmat vonzhatnak webhelyedre. De miből fogja tudni a Google, hogy melyik a legfontosabb közülük?

 

A Google belső hivatkozási szerkezeted alapján tájékozódik. Fontos, hogy minden ilyen, webhelyszerkezettel kapcsolatos cikkben elhelyezz egy linket, ami legfontosabb cikkedre mutat – a webhelyszerkezetről szóló meghatározó útmutatóra. A Google észreveszi majd, hogy ezek a kapcsolódó témájú cikkek mind egy fő tartalomra mutatnak, és tudni fogja majd, hogy ezt a tartalmat rangsorolja a [webhelyszerkezet] kifejezésre.

 

Érdemes továbbá ebből a meghatározó útmutatóból linkelni más, kevésbé fontos tartalmaidra, hogy mind a felhasználók, mind a Google könnyebben tudjanak navigálni köztük, illetve hogy a keresőmotorok még részletesebben megértség a tartalmaid közötti kapcsolatokat.

 

Összefoglalva

Bosszantó lehet, amikor a Google nem a megfelelő oldalt rangsorolja egy adott kulcsszóra. Az esetek többségében ez kiküszöbölhető a belső hivatkozási szerkezet javításával. Győződj meg róla, hogy más (kevésbé fontos) bejegyzések és oldalak is hivatkoznak a legfontosabbakra (ha kapcsolódó tartalmúak). A Google így tudni fogja, hogy melyeket tartod elsődleges tartalmaidnak, és nagyobb eséllyel rangsorolja majd ezeket a többivel szemben.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/google-ranking-wrong-page/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!