A Google elkezdte lecserélni az oldalcímeket

A Google új információkat osztott meg az augusztusban bevezetett oldalcím-frissítésről. A frissítés a keresőtalálati oldalakon megjelenő találatok címeinek közel 20%-át cseréli le olyan alternatívákra, amelyek a Google szerint jobban passzolnak a felhasználók lekérdezéseihez.

Google oldalcímek

A frissítés bevezetése óta a google tovább finomította az oldalcímeket lecserélő algoritmust, és új javaslatokat is megosztott a webmesterek számára.

 

Amit az új oldalcím-frissítésről tudni kell

A frissítés legújabb verziójának köszönhetően az eredeti oldalcímek gyakrabban tűnnek majd fel. Amikor a google először bevezette a frissítést, az eredeti oldalcímek csupán az esetek 80%-ában jelentek meg. Ez az arány most már 87%.

 

Egyáltalán miért nem használja a Google mindig az eredeti oldalcímeket?

A Google akkor cseréli le az eredetileg megadott oldalcímeket a találati oldalakon, amikor úgy véli, hogy azok nem írják le olyan jól az oldalak tartalmát, mint amennyire lehetne.
Ez valójában már 2012 óta így megy, a keresőmotor most egyszerűen csak tovább bővítette algoritmusát. Íme néhány példa arra, hogy milyen címekre figyel oda az új frissítés:
•    Félig üres címek: A Google új rendszere a félkész címeket is észleli, például, ha a meta cím csak a webhely nevét tartalmazza. Ilyenkor az adott oldalon talált információkból egészíti ki a megjelenített címet.
•    Elavult címek: Egy cím akkor válhat elavulttá, ha ugyan azt az oldalt minden évben rendszeres információk publikálására használják fel, de a cím változatlan marad. Ilyenkor gyakran elég csak az évszámot frissíteni a címben, ha minden más továbbra is releváns benne.
•    Pontatlan címek: A címek néha nem írják le elég pontosan, hogy miről is szól a hozzájuk tartozó oldal. A Google erre a következő példát hozta fel: „Hatalmas plüssállatok, mackók, jegesmackók – Webhely neve”. Ez egy statikus cím egy olyan oldalhoz, aminek a tartalma dinamikusan változhat. Néhány termék talán megjelenik az oldalon, míg mások talán nem. A Google tehát módosíthatja ezt a címet, hogy az pontosabban jelezze az oldal tartalmát.
•    Mikrosablon címek: A mikrosablon címek olyan címelemekre utalnak, amelyek egy webhely aloldal-csoportjában jelennek meg. A Google ezen címeket is igyekszik észlelni és átalakítani. Például, ha egy oldal egy sorozat valamelyik évadjáról beszél, akkor a Google az évad számát is odaírhatja a címbe, ha az csak a sorozat nevét tartalmazza.

 

Tanácsok a Google-tól

A Google webmestereknek szánt javaslatai továbbra is azok a frissítéssel kapcsolatban, mint eddig: törekedj arra, hogy minél jobb címeket írj, és ne azzal foglalkozz, hogy miket cserél le a Google. A keresőmotor továbbá hozzátette:
„Mindemellett, nézz rá az ebben a bejegyzésben látható példákra és próbáld felismerni, hogy használsz-e hasonló mintákat, amik arra késztetik rendszereinket, hogy a címelemeken kívül másokat is megvizsgáljon oldaladon.
A legutóbbi változtatások célja főleg az, hogy segítsenek ellensúlyozni azokat a problémákat, amikről a tartalomkészítők talán nincs is tudomásuk webhelyeiken. A változtatások segíthetnek biztosítani, hogy címelemed újra felhasználásra kerüljön. Mi is ezt szeretnénk.”
 

Kiemelt területeink