Mennyi időbe telik egy Google büntetés után felépülni?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

A Google szerint ennyi időbe telik felépülni egy algoritmikus büntetésből

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Egy nemrégiben megtartott Google SEO Office Hours beszélgetés során arról kérdezték John Muellert (a Google egyik munkatársát), hogy mennyi időbe telik felépülni egy, a Google algoritmusa által automatikusan kiszabott büntetésből, amelyet a tartalom minősége idézett elő.

google büntetés

A Google Office Hours új formátumában a válaszadó nem tehet fel tisztázó kérdéseket a kérdezőnek, ha nem értette pontosan a kérdést, így a válaszok sem lehetnek olyan részletesek és precízek, mint a régebbi adásokban.


Jelen esetben például nem tudjuk, hogy az „algoritmikus büntetés”, amiről a kérdező beszél a webhely teljes eltűnését jelentette a keresőtalálatok közül, vagy szimplán azt, hogy lejjebb csúszott néhány pozícióval a rangsorolásban.


Nagyon nem mindegy, hogy a kérdező mire gondol ebben az esetben.

 

Íme a kérdés:
„…ha egy website algoritmikus büntetést kap a sekély tartalom miatt, akkor mennyit kell frissíteni a webhely tartalmából, mielőtt megszűnne a büntetés?”

 

Ebből a kérdésből sajnos nem sok minden derül ki:
•    Értesítette a kérdezőt a Google az algoritmikus büntetésről?
•    A kérdező csak feltételezi, hogy büntetést kapott, vagy konkrétan tud róla?

 

Íme a válasz Muellertől:
„Nos általánosságban érdemes eltüntetni az alacsony minőségű tartalmakat vagy spam jellegű tartalmakat, amiket régebben készítettél.
Ami az algoritmikus műveleteket illeti, akár több hónapba is telhet számunkra, míg újraértékeljük a webhelyedet, hogy megállapítsuk, továbbra is spam jellegű-e.”

 

A Google-nak tehát több hónapba is beletelhet, hogy megállapítsa egy webhely minőségét.

Ha tehát mindent megtettnél annak érdekében, hogy eltüntesd webhelyedről az összes sekély, rossz minőségű, értéktelen tartalmat, akkor sem feltétlenül számíthatsz azonnal látható javulásra – akár hónapokba is beletelhet, hogy visszanyerd korábbi pozíciódat a találatok között.

 

Mueller valójában már 2021 novemberében is beszélt erről:
„Szerintem ez általában sokkal nehezebb amikor általánosságban van szó a minőségről, ahol nem túl egyszerű megállapítani egy webhely átfogó minőségét és relevanciáját.
Sok időnkbe telik megérteni, hogy hol helyezkedik el egy webhely az internet többi részéhez képest.
…És ez olyasmi, ami könnyedén beletelhet, nem is tudom, néhány hónapba, fél évbe, néha talán több, mint fél évbe is, hogy felfedezzük a jelentős változásokat a webhely általános minőségében.
Mert lényegében azt figyeljük, hogy […] hogyan helyezkedik el egy webhely az internet átfogó kontextusában, és ez sok időbe telik.”

 

A Google egy 2021 februárjában feltöltött videójában Aurora Morales beszél arról, hogy mi történik azokkal a webhelyekkel, amelyek megsértik a Google sekély tartalmakról szóló irányelveit:
„Azok a webhelyek, amelyek nem felelnek meg a monetizációs és organikus keresési irányelveknek eltávolításra kerülhetnek a Keresőindexből, hirdetéseik pedig deaktiválódnak.”
 

 

Gyakori kérdések

Mennyi időbe telik felépülni egy algoritmikus büntetésből?

Ha mindent megtettnél annak érdekében, hogy eltüntesd webhelyedről az összes sekély, rossz minőségű, értéktelen tartalmat, akkor sem feltétlenül számíthatsz azonnal látható javulásra – akár hónapokba is beletelhet, hogy visszanyerd korábbi pozíciódat a találatok között.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!