notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A google Analytics kezelőfelületének értelmezése: mit és hogyan mér az Analytics, mely pontok mit jelentenek és mire jók? Mi az a valós idejő analitika, mi az a forgalmi források, mi az a tartalom menüpont? Hogyan kell összekötni az Analyticset a weboldal

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Google Analytics, hogyan lássak neki?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Google Analytics, hogyan lássak neki?


2013/02/26
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

 

Múlt heti cikkünkben bemutattuk a Google Analytics alapjait, ma bemutatjuk, hogyan érdemes nekikezdeni az Analytics használatának. Azt már tudjuk, mire jó a Google Analytics, miket vizsgálhatunk vele, de a vizsgálni kívánt oldalunk összekötése is okozhat némi fejtörést. Most az Analytics használatához szükséges első lépésekkel az alapvető funkcióival, és azok felhasználásával ismerkedünk meg.
 
A google Analytics kezelőfelületének értelmezése: mit és hogyan mér az Analytics, mely pontok mit jelentenek és mire jók? Mi az a valós idejő analitika, mi az a forgalmi források, mi az a tartalom menüpont? Hogyan kell összekötni az Analyticset a weboldal

 

 

 

Google Analytics - Hogyan lássunk neki

Első lépésként létre kell hoznunk saját Google Analytics regisztrációnkat. Ha van Gmail fiókunk, akkor Gmail jelszavunkkal máris beléphetünk, a zseniális a Google Fiókunkba. Amennyiben nincs, regisztráljunk, majd a google.com/analytics oldalon beléphetünk. Belépés után megadhatjuk egy, vagy több követendő weboldalunk címét. Amennyiben több oldal tartalmat is vizsgálni szeretnénk, olyan nevet adjunk neki, amellyel könnyen megkülönböztethetőek lesznek. Ezután csak pár alapvető adatot kell megadnunk, mint például országunk és az időzóna, majd a felhasználási feltételek áttekintése után neki is láthatunk az Analytics használatának.
 
 

Ha szeretnél még többet megtudni arról, mit is mérhetsz a Google Analytics segítségével, gyere el hatékony honlapüzemeltetés tanfolyamunkra, ahol minden titkot elmondunk neked erről is! Kattints ide a részletekért és a jelentkezéshez!

 
 

A Google Analytics összeköttetése weboldalunkkal

Pihengetünk?
Miután minden szükséges adatunkat megadtuk, oldalunk vizsgálatához egy JavaScript kódot kell oldalunk forrásába ágyaznunk. Ezt a kódot a Google Analytics a fenti lépések után meg is jeleníti. Ehhez ugyan szükségesek alapvető programozói ismeretek, de jobb CMS rendszerek (honlap motorok) ezt programozási ismeret nélkül, adminisztrációs rendszerből képesek felismerni, egyszerűvé téve a laikus számára is a kód behelyezését. Amennyiben saját oldalt működtetünk, úgy ezt a kódot minden oldalon el kell helyezni. Ha Wordpress, Tumblr vagy egyéb blogot használunk, úgy ott kell az oldal HTML kódjába illesztenünk a kapott kódot.
Fontos, hogy jó helyre illesszük be azt. Keressük meg a HTML kódban a részt, és az Analyticstől kapott kódunkat illesszük be elé. Ez segít kapcsolatot teremteni az Analytics és oldalunk között. A kód semmit sem fog változtatni oldalunk kinézetén, ha ettől tartanánk. A kód lényege ezen kívül az is, hogy így csak saját oldalunkhoz, illetve olyan oldal adataihoz férhetünk hozzá, melyhez hozzáférésünk van.
 
 

Mit is mutat a Google Analytics irányítópultja, hogyan szabhatjuk testre?

Az oldalra való belépés után saját irányítópultunkat (dashboardunkat) látjuk oldalunk fő statisztikai adataival: látogatók száma, látogatók/oldal, az oldalon töltött idő, stb. Ezeknek elosztását változtathatjuk, hozzáadhatunk, illetve törölhetünk modulokat annak függvényében, hogy milyen adatokat szeretnénk itt látni. A mutatók külsejét is változtathatjuk, vagyis az adatokat hasáb- és tortadiagram formában is megtekinthetjük. Ha egy grafikonba mélyebb betekintést szeretnénk, csak kattintsunk fejlécére, és láthatjuk milyen adatokból áll.
 
Ha bizonyos időintervallumon belüli adatokat szeretnénk megtekinteni, használjuk a jobb felső sarokban található naptárat. Itt kiválaszthatjuk, hogy mely hónapot szeretnénk vizsgálni, majd ez alatt órát, napot, hetet és hónapot is választhatunk. Az időbeállítás alatt összehasonlító vizsgálatot is választhatunk. Ezzel egy másik naptár nyílik le, amin ismét beállíthatjuk, hogy melyik időszakot szeretnénk összehasonlítani.
 
 

A Google Analytics-szel vizsgálható adatok

Miután megismerkedtünk az alapbeállításokkal, már csak rajtunk múlik, hogy milyen adatokat szeretnénk megismerni. Irányítópultunk bal oldalán található egy oszlop, amelyben a Normál jelentések cím alatt találunk különböző lehetőségeket.
 

Google Analytics valós idejű adatok

A Valós idejű megfigyelésben percről perce követhetjük, mi zajlik oldalunkon. Itt láthatjuk, hogy a látogatók éppen most milyen tartalmakat olvasnak, milyen országból, és hogy oldalunkra honnan találtak rá (mely oldalon található linkre kattintva jutottak oda).
A Közönség menüpontnál összes látogatónk fő adatait tekinthetjük meg: mely országból tekintették meg oldalunkat, új vagy visszatérő látogatók-e, milyen operációs rendszert, milyen böngészőt használnak, de még azt is, hogy milyen mobil eszközökről látogatnak oldalunkra.
 

Google Analytics forgalmi források menüpont

A Forgalmi forrásokon belül látjuk, hogy oldalunkat milyen módszerrel találták meg. Többek közt innen tudhatjuk meg azon webhelyek címét, amelyek ránk mutató linkkel rendelkeznek. Egyes adatok eléréséhez már a Google Webmaster alkalmazás futtatását is engedélyeznünk kell, mert a kellő adatok megjelenítéséért ez a Google program felel. Ha használjuk az AdWords-öt is, annak statisztikáit is itt tudjuk megtekinteni.
 

Google Analytics tartalom menüpont

A Tartalom részen belül találhatjuk oldalunk és a hozzá kapcsolódó aloldalak látogatottságának adatait, azt, hogy ezek közül melyek a legsikeresebbek, ott átlagosan mennyi időt töltenek a látogatók, mely oldalakon lépnek ki a böngészőből.
A sok adat között elsőre könnyű elveszni, de ha valaki szán rá egy kis időt, és megpróbálja áttekinteni az egészet, kis gyakorlással hamar járatossá válhat az Analytics használatában.
Következő cikkünkben a Google Analytics és a közösségi média kapcsolatába nyújtunk betekintést.
 
Hatékony honlapüzemeltetés

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
515 310
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

URL

Az oldal URL-je lényegében az oldal webcímét jelenti. Az URL a „Uniform Resource...

Metakereső

Mi az a metakereső? A metakereső, vagy meta keresőmotor egy olyan keresőmotor, amely...

Felhasználói tartalom

Egy elszánt követőbázissal (vagy ügyfelekkel) rendelkező márka akár ezeket a követőket is...

Cselekvés alapú árazás

A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A CPC/PPC kampányokban a hirdetőnek...

Keresőmarketing

Mi az a SEM, azaz a keresőmarketing? A SEM azaz a keresőmarketing egy gyűjtőfogalom, ami...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.