9 online marketing trend, amiről minden fogászatnak tudnia kell

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

9 online marketing trend, amiről minden fogászatnak tudnia kell

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Napjainkban már senkit nem próbálunk meggyőzni arról, hogy érdemes a digitális marketinggel foglalkozni – a tények azok tények. Aki nem halad a korral, az lemarad, és ez fokozottan vonatkozik az egészségügyben dolgozókra, többek között természetesen a fogászatokra is. Az emberek többsége ma már az internethez fordul, ha egészségügyi szolgáltatót (klinikát, magánorvost, stb.) keres, és akik nem teszik láthatóvá magukat az online környezetben, azok könnyedén feledésbe merülhetnek.

9  online marketing trend, amiről minden fogászatnak tudni

Hogyan működik és mit jelent nálunk a fogászati marketing tanácsadás? Kattints IDE, mutatjuk!

Több fogorvosnak is dolgoztunk ki már online marketing stratégiát, így tudjuk, az utcai táblák kora lejárt. Nem azért, mert nem hoznak pácienst, hanem azért, mert az online marketing sokkal jobbakat közvetít. Az utcáról a táblára beeső beteg általában csak gyors, és olcsó beavatkozásokért jön, míg aki az Interneten keres és talál, a nagyobb beavatkozások miatt fordul fogorvoshoz. Így leszögezhetjük, az online marketing szintlépést jelenthet egy fogászat életében. 

 

Ezért a következőkben felsoroljuk, hogy milyen online marketing trendekre kell odafigyelniük az esztendő során a fogászatoknak és fogorvosoknak.

 

1. Foglalkozz a keresőoptimalizálással

 

Fogászati weboldal SEO

Az előbb azt állítottuk, a páciensek keresnek. Ma a vásárlások előtt a döntést megelőzi valamilyen Google keresés. Ha fogszabályzót, vagy implantátumokat szeretnének az emberek, nem fognak beugrani az első sarki fogászatra, ekkora döntés előtt alaposan körbenéznek a neten. Ha a cégedet találják meg, nyert ügyed van. Na ez a fogászati SEO, azaz keresőoptimalizálás lényege. 

 

Ha külföldi ügyfelekre vágysz, figyelj a hangalapú SEO-ra is!

A hangalapú keresés fogalma nem újdonság, habár az emberek többsége még nem ismerkedett meg a keresés e kényelmes, modern formájával, egyre többen kísérleteznek a technológiával mind a szolgáltatói, mind pedig a felhasználói oldalról. A Google aktívan dolgozik azon, hogy előnybe részesítse az olyan webhelyeket a rangsoroláskor, amelyek hasznos információkat kínálnak a hanggal kereső felhasználók számára.

 

Egy fogászati webhely olyan kérdésekre kell, hogy választ adjon, mint például „Hol található…”, vagy „Mikor van nyitva…”, vagy például „Mennyibe kerül…”

 

Ahhoz, hogy fogászati webhelyedet optimalizáld az ilyen keresésekre, mindenek előtt egy mobil-első kialakításra lesz szükséged. Ezen felül minél több gyakori kérdést meg kell válaszolnod a praxissal kapcsolatban – például egy GY.I.K. oldal segítségével. Fontos, hogy beszerezd fogászatod Google Cégem profilját is, hogy Schema jelölőnyelvet használj webhelyeden, illetve hogy pozitív online véleményeket és értékeléseket szerezz praxisodnak.


2. Gyűjts pozitív online véleményeket

Ez a gondolat már az előző pontban is felmerült, méghozzá jó okkal – a pozitív vélemények segítenek, hogy a leendő páciensek bizalommal forduljanak praxisodhoz, ráadásul a Google keresőjében is elősegítik a pozitív rangsorolást. Több platform is lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy véleményeket, értékeléseket hagyjanak egy praxisról, de a két legfontosabb, amire egy fogászatnak koncentrálnia kell a Google (Cégem), illetve a Facebook.

 

A jó értékeléseket természetesen ki kell érdemelni, de nem árt, ha emlékezteted pácienseidet arról, hogy hol és hogyan segíthetik ezekkel praxisodat a kezelés után.

 

3. Használj saját fényképeket webhelyeden

Manapság temérdek fogászat és más jellegű rendelő használ unalmas fotókat, amiket valamilyen stock webhelyről vásároltak. Én ehhez a cikkhez nem tudtam mást tenni, hiszen nem vagyok fogorvos, de Te biztosan tudnál, és ne is hagyd ki! Egy fogászat esetében nem festenek őszinte, valós képet a praxisról a stockfotók, és nem túl bizalomgerjesztőek egy leendő páciens szemében. Egy jó fotós minőségi képei nagyobb konverziós arányt segítenek elérni, és általánosságban jobb felhasználói élményt illetve professzionális megjelenést kölcsönöznek webhelyednek.

 

Szeretünk fogászatoknak dolgozni, szép sikereket is értünk már el ezen a téren. Szerintünk Neked is megéri kérni tőlünk egy ajánlatot! Kattints IDE és tedd meg ezt most! 

 

4. Használj profi videókat praxisod bemutatására

Ahogyan a profi képek, úgy a minőségi videók is sokban segíthetik praxisod online pályafutását. A videók elsődleges haszna, hogy betekintést nyújtanak a rendelő, vagy klinika működésébe, segítik audiovizuálisan átadni üzeneteidet a leendő pácienseknek, illetve jól konvertáló közösségi tartalmakként is felhasználhatók.

 

Szóval mi kerülhet egy fogászat videóiba? A lehetőségek listája hosszú, de mindenképpen érdemes felkérni az egyik vezető fogászt, hogy mutassa be a praxist, illetve néhány elégedett pácienst, hogy a saját szavaikkal meséljék el tapasztalataikat. Nem árt egy videóban bemutatni a fogászat felszereltségét, illetve az interakciókat az orvosok és pácienseik között – ez utóbbival rengeteg megelőlegezett bizalmat szerezhetsz praxisod számára.

 

A videók témájához kapcsolódik az élő videók közvetítése, ami nagyon felkapott mostanában a közösségi médián. Persze egy fogászat számára kevésbé egyértelmű, hogy milyen dolgokat érdemes közvetíteni (értelemszerűen nem egy szegény páciens gyökérkezelését), de néhány pozitív életkép, egy-egy gyors bejelentkezés, vagy egy hír közlése is sokat tehet azért, hogy a páciensek közelebb érezzék magukat praxisod személyiségéhez.

 

5. Meséld el történetedet a közösségi médián

Megvannak tehát a kiváló képes és videós tartalmaid, és egy csokorra való pozitív véleményt is sikerült összeszedned elégedett ügyfeleidtől. A következő lépés felhasználni mindezt, hogy előadd velük praxisod történetét – például a közösségi médián!

 

Meséld el, hogy mitől egyedi a praxisod, és mutasd be annak személyiségét – emelkedj ki az unalmas marketinganyagok szürkeségéből. A történeteket szöveges cikkek, vagy videók formájában is előadhatod – minél változatosabb a prezentáció, annál jobb. Ezek a történetek webhelyed „Történetünk” aloldalán, egy blogon, vagy a közösségi médián, videók formájában is megjelenhetnek, hogy csak néhány példát említsünk.

 

6. Mobil-első gondolkodás

Korábban már volt szó arról a blogon (IDE kattintva elolvashatod), hogy miért és hogyan kell mobil-első hozzáállással webhelyet készíteni, de ez a téma annyira fontos, hogy itt ismét meg kell, hogy említsük. Az emberek többsége manapság már mobilkészülékéről böngészi az internetet, és végzi ott ügyes-bajos dolgait – nem kizárt, hogy te is éppen okostelefonodról olvasod ezt a cikket.

 

Ha mélyebben is szeretnél megismerkedni a témával, akkor kattints a fent mellékelt linkre, de annyit mindenképpen jegyezz meg, hogy mobil-első webhely nélkül 2019-ben nagyon hamar visszacsúszhat majd praxisod a Google (és jó eséllyel más keresőmotorok) találatai között, hiszen a keresőmotorok nem szeretnek olyan webhelyeket mutatni a keresőknek, amikkel nem lennének 100%-ig megelégedve.

 

7. Készíts hasznos tartalmakat

Mint már említettük, az emberek gyakran egészségügyi problémáikkal fordulnak az internethez – azonban nem minden esetben rögtön orvosi segítséget keresnek, hanem gyakran csak tájékozódni szeretnének egy bizonyos problémáról, betegségről, vagy kezelési módszerről.

 

Itt jön a képbe a tartalommarketing, aminek lényege, hogy minél több hasznos, informatív tartalmat kínálsz ezeknek a keresgélő, lehetséges pácienseknek, hogy keresgélésük közben minél többször találjanak rá praxisodra. Idővel aztán, ahogy egyre gyakrabban jelenik meg rendelőd neve a szemük előtt, látni fogják, hogy egy megbízható, szakmailag felkészült praxissal van dolguk, amelyhez bizalommal fordulhatnak, ha személyes segítségre lesz szükségük.

 

A tartalommarketing ilyen formában a keresőoptimalizálással is kéz a kézben jár, hiszen ezeket a gyakran szöveges (habár lehetnek videósak is) tartalmakat megfelelő kulcsszavakkal is fel lehet tölteni, hogy minél több releváns keresésre jelenjenek meg.

8. Barátkozz meg a chatbotokkal

A chatbotok egyre több cég webhelyén jelennek meg és biztosítanak (első sorban, de nem kizárólag) 24 órás azonnali ügyfélszolgálatot az év 365 napján. Szép lassan az egészségügyi webhelyek is kezdik átvenni a technológiát, ami habár még gyerekcipőben jár, már most rengeteg terhet képes levenni az emberi ügyintézők válláról, illetve pozitív felhasználói élményeket is kínál azoknak, akiknek néhány egyszerű kérdésük van a praxisról, vagy időpontot szeretnének foglalni olyankor, amikor a telefonos ügyfélszolgálat nem elérhető (például egy ünnepnapon, éjjel 11 órakor).

 

9. Kínálj online időpontfoglalást

Az online foglalások technológiája már jóval a chatbotok gondolata előtt létezett, ezért 2019-ben nincs kifogás arra, hogy miért nem kínálsz lehetőséget erre a felhasználóknak valamilyen formában. Külön figyelmet kell fordítanod persze az okostelefonos látogatókra is, akik szeretnék ezt is telefonjukról végezni – tedd egyszerűvé a foglalás folyamatát, különben sokan félbehagyják majd azt, és máshol nézelődnek majd ilyen szolgáltatásokért.

 

Ha nem akarsz, nem tudsz online időpont foglalást oldaladra elhelyezni, akkor is találj ki valamilyen online kapcsolatfelvételi formát, a marketing mérhetőségének kedvéért. Legyen ez akár csak egy form, ahol visszahívást lehet kérni. 

 

10.Rövid videók és élő közvetítések

 

A rövid, könnyen fogyasztható videók és élő közvetítések továbbra is rendkívül népszerűek a közösségi médiában. Használd ki ezt a trendet a praxisod népszerűsítésére:

  • TikTok és Instagram Reels: Készíts rövid, informatív videókat fogászati tippekről, kezelésekről és a rendelő mindennapjairól.
  • Élő közvetítések: Tarts élő Q&A (kérdés-válasz) sessionöket, bemutatókat vagy akár élő bejelentkezéseket a rendelőből.

 

11. Influencer marketing


Az influencer marketing továbbra is hatékony eszköz a praxisod népszerűsítésére. Dolgozz együtt helyi vagy iparági influencerekkel, hogy elérd a potenciális pácienseket:

Fogászati influencerek: Keress olyan influencereket, akiknek a követői érdeklődhetnek a fogászati szolgáltatások iránt, és dolgozz velük együtt promóciós kampányokban.
Páciensek mint influencerek: Kérd meg elégedett pácienseidet, hogy osszák meg élményeiket a közösségi médiában, és említsenek meg téged.

Gyakori kérdések

Mennyibe kerül a fogászati marketing?

Mennyibe kerül egy autó? Milyen - kérdezel vissza, ugye? Erre a kérdésre is csak akkor lehet érdemben válaszolni, ha tudjuk, milyen fogászati marketingre gondolunk!

Hogyan segíthet a keresőoptimalizálás (SEO) a fogászatunk növekedésében?

A SEO javítja a weboldalad láthatóságát a keresőmotorokban, így több potenciális páciens találhat rá. Ez növeli az új páciensek számát és a bevételeket, mivel a jól optimalizált weboldal előkelőbb helyen jelenik meg a keresési találatok között.


 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!