notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Facebook-posztolás trendek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Hogyan posztoljunk hatékonyan a Facebook-on

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan posztoljunk hatékonyan a Facebook-on


2016/11/10
Bohács Ádám, portálmenedzser

Mint mindenhol, a Facebook-on is változnak a trendek évről évre, hónapról hónapra, nem árt, hogyha tisztában vagyunk azzal, hogy manapság miképpen kellene posztolnunk ahhoz, hogy hatékonyak és eredményesek legyünk. A most következő cikkben sok év tapasztalatát mondom el nektek, illetve megismerkedhettek a legújabb Facebook-trendekkel is! 

Facebook-posztolás trendek

 

Milyen sűrűn posztoljunk a Facebook-on?

Ez az egyik általános kérdés, amit feltesznek nekünk, egyben ez az egyik legfontosabb dolog, amit tudnunk kell! Tudni kell elsősorban azt, hogy a Facebook-posztok többsége aktualitását veszti nagyjából harminc perc alatt. Ebből következik az is, hogy van fél óránk arra, hogy interakciót generáljunk. A mi kísérletezésünk is bebizonyította azt, hogy ha egy poszt nem ér kellő embert körülbelül 10 perc alatt, akkor később sem fog. Azt állapítottuk meg, hogy a posztok minél sűrűbbek, annál jobb esélyünk van arra, hogy egy-egy poszt több embert ér el.  Általánosságban elmondható, hogy napközben érdemes 15-20 percenként, este 6 óra és 21 óra között 10 percenként, éjszaka pedig fél vagy 1 óránként posztolni.

 

Mikor posztoljunk a Facebook-on?

Pihengetünk?

Gondoljuk végig, mikor van a legtöbb ember a Facebook közelében? Az emberek többsége tanul vagy pedig dolgozik, ebből adódóan a reggel 9 és délután 17:00 közötti időszakban kevesebben pötyögnek a Facebook-on. Reggel azonban nagyon sokan látogatják a közösségi hálót, munkába-, vagy iskolába menet minden ember a telefonját nyomogatja, és abban biztos lehetsz, hogy ezeknek az embereknek több mint a fele a Facebook-ot nézi! Este pedig végre mindenki a televízió vagy a számítógép elé kerül és nincs megállás, mindenki az üzenő falat bámulja. Szóval a legideálisabb időpont a posztolásra a kora reggeli és az esti időpontok. Hozzáteszem, hogy hétvégén sűrűbben kell posztolni, mert mindenki otthon van, főleg, ha esik az eső!

 

Mit posztoljunk a Facebook-on?

Az utóbbi időben megváltoztak a trendek teljesen, míg régebben a képposztok és a szöveges posztok produkáltak nagyobb elérést, addig 2016-tó kezdődően a videók és a cikkek kerültek előtérbe. Nem lehet azt mondani, hogy a képek teljesen eltűntek és felesleges képet posztolni, ez nem így van. A legjobb az, ha vegyesen posztolunk képi-, és videó tartalmakat, mellette természetesen megosztjuk a cikkeinket is. Mind a kép, mind a videó esetében elmondható még mindig, hogy az egyedi, illetve aktuális tartalmak nagyobb interakciót eredményeznek, mint az általános posztok.

 

Hogyan posztoljunk a Facebook-on?

Itt most elsősorban a promóciós szövegre gondolok. A legtöbb ember ott követi el a hibát, hogy ennyit ír a promószöveghez: „de szép!”. Ez nagyon kevés, ebből nem lesz interakció! Mindig minden esetben meg kell szólaltatnunk a célközönséget, érzelmet kell vinnünk a posztba, kérdést kell feltennünk a látogatóknak, esetleg egy kis vitát kell generálnunk, hiszen az a fontos, hogy minél több like, megosztás, hozzászólás érkezzen!

 

A leggyakoribb hibák Facebook-posztolásnál

Posztolásnál a legtöbben elkövetik azt a hibát, hogy vitatkoznak a kommentelőkkel, de nem akárhogyan, a végén pedig, lévén, hogy van hatalma hozzá, kitiltja a kommentelőt. Ez soha nem vet jó fényt rád! A kommentelőkhöz hozzátenném még azt is, hogy nem érdemes kitörölni a negatív kommenteket sem, ezzel csak a statisztikákon rontanál!

 

Sokan követik el azt a hibát is, hogy csak egy típusú posztokat tesznek közé, vagy képeket, vagy cikkeket. Mindig minden nap posztolj képet, videót, szöveges tartalmat, cikket!

 

A Social media világába hatalmas hiba az is, hogy nem válaszolunk a rajongóknak. Kövesd a posztokat minden nap, és válaszolj a kérdésekre, ugyanez vonatkozik az üzenetekre is, ne hagyj válasz nélkül semmit!

 

Túl gyakori posztolás, ez sem tesz jót a Facebook oldaladnak. Láttam rengeteg olyan oldalt, ahol percenként mennek ki a posztok, viszont egyik sem kap 2 like-nál többet. Nem véletlenül! Az emberek többsége nem fogja látni az adott posztokat, mert túl sok kertül ki!

 

Ha többet meg szeretnél tudni a Facebook világából, jelentkezz hamarosan induló online marketing tanfolyamunkra! Részletekért kattints ide

 

Facebook

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
511 892
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Probléma

Mit is jelent a probléma kifejezés? A lehetséges ügyfelek...

Forgalomcsere

Online forgalomcsere   Az online forgalom cseréje, amelyben a két fél ellátogat egymás...

Hirdetésbővítmény

Mi az a hirdetésbővítmény? A hirdetésbővítmények...

Megnyitott kattintási arány

Mi is az a megnyitott kattintási arány?   A megnyitott kattintási...

Linkelés

A linkelés saját webhelyed (vagy valamelyik aloldala) linkjének...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.