Hogyan posztoljunk hatékonyan a Facebook-on
Hogyan posztoljunk hatékonyan a Facebook-on
Mint mindenhol, a Facebook-on is változnak a trendek évről évre, hónapról hónapra, nem árt, hogyha tisztában vagyunk azzal, hogy manapság miképpen kellene posztolnunk ahhoz, hogy hatékonyak és eredményesek legyünk. A most következő cikkben sok év tapasztalatát mondom el nektek, illetve megismerkedhettek a legújabb Facebook-trendekkel is!
Milyen sűrűn posztoljunk a Facebook-on?
Ez az egyik általános kérdés, amit feltesznek nekünk, egyben ez az egyik legfontosabb dolog, amit tudnunk kell! Tudni kell elsősorban azt, hogy a Facebook-posztok többsége aktualitását veszti nagyjából harminc perc alatt. Ebből következik az is, hogy van fél óránk arra, hogy interakciót generáljunk. A mi kísérletezésünk is bebizonyította azt, hogy ha egy poszt nem ér kellő embert körülbelül 10 perc alatt, akkor később sem fog. Azt állapítottuk meg, hogy a posztok minél sűrűbbek, annál jobb esélyünk van arra, hogy egy-egy poszt több embert ér el. Általánosságban elmondható, hogy napközben érdemes 15-20 percenként, este 6 óra és 21 óra között 10 percenként, éjszaka pedig fél vagy 1 óránként posztolni.
Mikor posztoljunk a Facebook-on?
Gondoljuk végig, mikor van a legtöbb ember a Facebook közelében? Az emberek többsége tanul vagy pedig dolgozik, ebből adódóan a reggel 9 és délután 17:00 közötti időszakban kevesebben pötyögnek a Facebook-on. Reggel azonban nagyon sokan látogatják a közösségi hálót, munkába-, vagy iskolába menet minden ember a telefonját nyomogatja, és abban biztos lehetsz, hogy ezeknek az embereknek több mint a fele a Facebook-ot nézi! Este pedig végre mindenki a televízió vagy a számítógép elé kerül és nincs megállás, mindenki az üzenő falat bámulja. Szóval a legideálisabb időpont a posztolásra a kora reggeli és az esti időpontok. Hozzáteszem, hogy hétvégén sűrűbben kell posztolni, mert mindenki otthon van, főleg, ha esik az eső!
Mit posztoljunk a Facebook-on?
Az utóbbi időben megváltoztak a trendek teljesen, míg régebben a képposztok és a szöveges posztok produkáltak nagyobb elérést, addig 2016-tó kezdődően a videók és a cikkek kerültek előtérbe. Nem lehet azt mondani, hogy a képek teljesen eltűntek és felesleges képet posztolni, ez nem így van. A legjobb az, ha vegyesen posztolunk képi-, és videó tartalmakat, mellette természetesen megosztjuk a cikkeinket is. Mind a kép, mind a videó esetében elmondható még mindig, hogy az egyedi, illetve aktuális tartalmak nagyobb interakciót eredményeznek, mint az általános posztok.
Hogyan posztoljunk a Facebook-on?
Itt most elsősorban a promóciós szövegre gondolok. A legtöbb ember ott követi el a hibát, hogy ennyit ír a promószöveghez: „de szép!”. Ez nagyon kevés, ebből nem lesz interakció! Mindig minden esetben meg kell szólaltatnunk a célközönséget, érzelmet kell vinnünk a posztba, kérdést kell feltennünk a látogatóknak, esetleg egy kis vitát kell generálnunk, hiszen az a fontos, hogy minél több like, megosztás, hozzászólás érkezzen!
A leggyakoribb hibák Facebook-posztolásnál
Posztolásnál a legtöbben elkövetik azt a hibát, hogy vitatkoznak a kommentelőkkel, de nem akárhogyan, a végén pedig, lévén, hogy van hatalma hozzá, kitiltja a kommentelőt. Ez soha nem vet jó fényt rád! A kommentelőkhöz hozzátenném még azt is, hogy nem érdemes kitörölni a negatív kommenteket sem, ezzel csak a statisztikákon rontanál!
Sokan követik el azt a hibát is, hogy csak egy típusú posztokat tesznek közé, vagy képeket, vagy cikkeket. Mindig minden nap posztolj képet, videót, szöveges tartalmat, cikket!
A Social media világába hatalmas hiba az is, hogy nem válaszolunk a rajongóknak. Kövesd a posztokat minden nap, és válaszolj a kérdésekre, ugyanez vonatkozik az üzenetekre is, ne hagyj válasz nélkül semmit!
Túl gyakori posztolás, ez sem tesz jót a Facebook oldaladnak. Láttam rengeteg olyan oldalt, ahol percenként mennek ki a posztok, viszont egyik sem kap 2 like-nál többet. Nem véletlenül! Az emberek többsége nem fogja látni az adott posztokat, mert túl sok kertül ki!
Ha többet meg szeretnél tudni a Facebook világából, jelentkezz hamarosan induló online marketing tanfolyamunkra! Részletekért kattints ide!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.