Így keresőoptimalizáld Facebook oldalad | Facebook SEO

EN
77 Elektronika Kft

Facebook SEO – Így optimalizáld céged profilját a keresőmotorokra

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Bizonyára te is szeretnél többet kihozni Facebook fiókodból anélkül, hogy hirdetésekre kelljen pénzt költened. Szerencsére, mint az online marketing legtöbb területén, úgy a közösségi médián is alkalmazhatod a keresőoptimalizálás elveit a jobb eredmények érdekében.
Ha a világ legnagyobb közösségi platformján szeretnéd megerősíteni jelenlétedet, akkor Facebook SEO-ra lesz szükséged. De mit jelent ez, és hogyan zajlik? Erről szól mai cikkünk.

Így keresőoptimalizáld Facebook oldalad | Facebook SEO

Mi az a Facebook SEO?

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás hagyományos értelemben olyan módszerek és eljárások összessége, amelyek segítenek láthatóbbá, fellelhetőbbé tenni márkád webhelyét a Google és más keresőmotorok találatai között.

Ugyan ezen az elven működik a Facebook SEO is, aminek célja, hogy oldalad releváns keresésekre jelenjen meg, lehetőleg minél gyakrabban.
Ehhez úgy kell tekintened Facebook oldaladra, mint webhelyed egy oldalára. Alkalmaznod kell a megfelelő optimalizálási technikákat, úgymint a kulcsszókutatást, az oldalelemzést, a linképítést, és így tovább.

Facebook oldaladat többféleképpen is népszerűsítheted a platformon belül. Futtathatsz hirdetési kampányokat, használhatod a Marketplace funkciót és létrehozhatsz csoportokat is. Ezek a taktikák természetesen nem zárják ki egymást, és sok márka együttesen alkalmazza őket a legnagyobb lefedettség érdekében.

 

A Facebook SEO alapjai

Az alábbiakra kell odafigyelned, ha jól optimalizált Facebook tartalmakat szeretnél készíteni:

 

1. Alakíts ki egy testreszabott Facebook oldalt

Facebook oldala természetesen már alapvetően testreszabott, hiszen céged nevét és logóját is viseli. Az igazán látványos sikerekhez azonban ennél többre lesz szükség – minden rendelkezésre álló mezőt és felületet ki kell töltened.

Ide tartozik többek között a Facebook oldal URL címe, amelyet a platform automatikusan beállított neked, amikor létrehoztad az oldalt. Ha elegendő követőd van, akkor megváltoztathatod ezt a címet, ami a keresőmotorodnak segít rátalálni oldaladra.

Fontos alaposan elgondolkodni az oldal nevén is. A Google az első szóra figyel a legjobban, ezért lehetőleg az legyen az elsődleges kulcsszó, amire szeretnél megjelenni. Ügyelj rá, hogy ne válassz túl általános kulcsszót, és hogy ne hasonlítson túlzottan egy másik márkára.

Ez után töltsd ki a „Névjegy” részben található mezőket kulcsszavakban gazdag, releváns információkkal. Ezek az adatok épp annyira szólnak a felhasználóknak, mint amennyire a keresőmotoroknak, szóval fogalmazz természetesen. A Névjegy az, ahol röviden összefoglalhatod, hogy mivel foglalkozik céged, mit kínál és kiknek, és hogy miért érdemes titeket választaniuk az embereknek.

Ne felejtsd el kiválasztani a cégkategóriát sem – azt, amelyik a legjobban tükrözi szolgáltatásaidat és/vagy termékeidet.

 

2. Használj kulcsszavakat és visszahivatkozásokat

A keresőmotorok a kulcsszavak alapján indexelik tartalmaidat, illetve jelenítik meg azokat a releváns kereséseik találatai között. A kulcsszavak a keresőoptimalizálás alapvető részét képezik, ezért nem szabad félvállról venni őket. Mindenekelőtt kulcsszókutatást kell végezned, vagyis ki kell derítened, hogy ideális ügyfeleid milyen kifejezéseket (kulcsszavakat) használnak kereséseikhez.

Ezeket a kulcsszavakat aztán mindenhol alkalmaznod kell, ahol ez indokolt. Elsődleges kulcsszódnak szerepelnie kell az oldal nevében és egyedi URL címében, míg más mezőkben a többi kulcsszót is el kell helyezned: a Névjegyben, a bejegyzések szövegében, a fényképekhez mellékelt szövegben, és így tovább.

Fontos azonban elkerülni a kulcsszóhalmozást, vagyis a kulcsszavak gyakori, indokolatlan ismétlését. A halmozott kulcsszavak könnyedén olvashatatlanná tehetik a szövegeket. Ez pedig sem a keresőmotoroknak, sem pedig a felhasználóknak nem tetszik majd. Ügyelned kell rá, hogy minden kulcsszó természetesen illeszkedjen a szövegkörnyezetébe.

Ami a visszahivatkozásokat illeti, ezek azok a Facebook oldaladra mutató linkek, amelyek más webhelyek helyeznek el saját tartalmaikban. Ezek nagyon fontosak a Facebook SEO szempontjából, hiszen azt jelzik a Google és más keresőmotorok számára, hogy céged oldala hiteles és megbízható. Minél több ilyen linket szerzel, annál valószínűbb, hogy Facebook oldalad magas pozíciókban jelenik majd meg a keresőmotorok találatai között.
Kerüld a linkek vásárlását – a Google szemében csak a természetes, kiérdemelt linkeknek van értéke.

 

3. Használj rögzített tartalmakat és felhívásokat

A rögzített tartalmak (képek, videók, szöveges bejegyzések) segíthetnek felhívni a felhasználók figyelmét legfontosabb üzeneteidre. A rögzítésnek többféleképpen is hasznát veheted – például kiemelhetsz egy pozitív ügyfélvéleményt, vagy emlékeztető is lehet egy közelgő eseményre. Ezek a rögzített tartalmak az algoritmusok szemében is fontosabbak, ezért valamivel jobban rangsorolhatna bizonyos keresésekre.

A felhívások (CTA-k) segítenek konverziókká alakítani az emberek figyelmét. Facebook oldaladon mindenképpen használj egy releváns felhívást, amivel különböző műveletekre ösztönözheted az érdeklődőket. Beállíthatsz például egy gombot a webhelyed felkeresésére, az irodád felhívására, vásárlásra, időpontfoglalásra és így tovább.

 

4. Ellenőrizd rangsorolásodat

Ez az egyik legegyszerűbb Facebook SEO feladat, mégis fontos, hogy rendszeresen foglalkozz vele. Bármilyen hatékony online marketing stratégiához tisztában kell lenned vele, hogy jó irányba haladsz-e a kitűzött céljaid felé, és hogy hol jársz éppen.

A teljesítmény folyamatos mérésével tudni fogod, hogy stratégiád működik-e, vagy sem, illetve, hogy mely részei igényelnek több figyelmet. A Meta egy igazán részletes és hasznos elemzési felületet biztosít ehhez a Meta Business Suite részeként. Itt megtekintheted bejegyzéseid teljesítményét, oldalad legfontosabb mutatóit, és a közönségeddel kapcsolatos statisztikákat.

Fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd ezeket az adatokat, hiszen csak így tudod majd nyomon követni, hogy legújabb Facebook SEO taktikáid sikeresek-e, vagy sem.
 

Gyakori kérdések

Mennyivel hamarabb rangsorolja a Google a Facebook oldalakat?

A Google algoritmusa minden esetben a minőségi tartalmakat fogja előrébb rangsorolni, ezáltal egy weboldal mindig előnyben lesz. Azonban a Facebook oldalad és tartalmaid keresőoptimalizálásával támogathatod weboldalad és tartalmaid SEO-ját, ezáltal a rangsorolást is befolyásolhatják. Tehát érdemes több időt szánni közösségi médiás kreatívjaidra, tartalmaidra, hiszen eredményes pozíciókat szerezhetsz.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!