Facebook nyereményjátékok szabályos lebonyolítása
Szerző: mprof
Frissítve: 2020. március 18.
Az utóbbi cirka 1 évben láthatóan megszaporodtak a Facebookos nyereményjátékok a közösségi hálón. Annyira sok van belőlük, hogy a felhasználók már-már immunisak lesznek az ilyen jellegű promóciókra. De ami még nagyobb problémát jelent az az, hogy a márkák a Facebook által támasztott és a magyarországi adatvédelmi szabályokat megszegve próbálják játékra bírni a fogyasztókat.
„Az első 5 kommentelő között kisorsolok egy könyvcsomagot!”
„Oszd meg és nyerj!”
„A kép megosztói között kisorsolok egy telefont!”
„Lájkold a postot és nyerhetsz!”
Nos a fenti promóciók teljes mértékben figyelmen kívül hagyják a
facebook nyereményjátékokra vonatkozó szabályzatát. Hogy ezzel mit kockáztatnak? A
facebook könnyedén, egyetlen kattintással tehet tönkre sok hónapnyi, évnyi munkát azzal, hogy törli oldalunkat. Azt gondolom sok cégtulajdonos, marketinges, közösségi médiával foglalkozó szakember ezeket a szabályokat nem veszi komolyan, rosszabb esetben nem is tud róluk. Attól még, hogy mások ezt csinálják több-kevesebb sikerrel, mi ne kövessünk el olyan hibákat amik veszélyeztethetik
marketing céljaink elérését.
Mi számít Facebook promóciónak?
A Facebook számára bármely verseny, nyereményjáték, vagy más hasonló felhívás és ajánlat, promóciónak minősül, amire bizony vonatkozik a Facebook szabályzata. Tehát, ha szándékodban áll nyereményt sorsolni, győztes hirdetni, akkor feltétlen felelj meg a szabályoknak!
Szeretnél mindent tudni a Facebook oldalak kezeléséről? Gyere el Közösségi Média Mareting Guru tanfolyamunkra, és lesd el minden titkunkat, hogyan tettünk szert 550.000 rajongóra! Kattints ide a jelentkezéshez!
Amit feltétlenül tüntess fel a Facebook játékodban
A Facebook semmilyen módon nem akar ezekhez a nyereményjátékokhoz kötődni, ezért feltétlenül ki kell jelenteni, hogy a Facebook semmilyen formában nem támogatja a játékot, lebonyolításában nem segédkezik, a résztvevőkkel kapcsolatba nem lép. Tehát játékod leírásában vagy játékszabályzatodban szerepeljen:
„Ezt a nyereményjátékot a Facebook semmilyen formában nem támogatja, azzal összefüggésbe nem hozható."
„This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by or associated with, Facebook.”
Hol bonyolítsd le a nyereményjátékot a Facebookon?
A Facebookon bonyolított promóciókat külön alkalmazásban kell futtatni. Tilos üzenőfali bejegyzésben játékot bonyolítani. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy hirdetni azt nem lehet. A lényeg, Facebook funkciókat nem használhatsz a játékban, mint például :
-Lájkold a bejegyzést hogy részt vehess a sorsoláson!
-Oszd meg a képet és esélyed lehet megnyerni a ……!
Facebook nyereményjáték nyerteseinek értesítése
A nyerteseket nem értesítheted a Facebook oldalon nyilvánosan közzétett postban, chat-ben vagy üzenetben. Csak és kizárólag e-mailben értesítheted a játékost (vagy küldj füstjeleket). A játék regisztrációjában ezért a játékos nevét, e-mail címét egyéb értesítési címet kell bekérnie a játékosoktól.
A győztes kiválasztása Facebook nyereményjátékokban
Egyetlen játékban
sem jelent automatikus regisztrációt a Facebook oldal lájkolása. Minden esetben külön alkalmazásban, külön fülön kell bekérni a játékos nevét vagy e-mail címét a hivatalos regisztrációhoz.
Miért fontos betartani a Facebook iránymutatásait?
Noha nagyon sok márka és cég megússza a hibás játékok lebonyolításával járó következményeket, és bármennyire csábító a gyors siker mi mégse szervezzünk a szabályoknak nem megfelelő játékot. Ugyan a Facebook szeme nem lát el mindenhova, viszont a konkurenseink állandóan szemmel tartják tevékenységünket és hamar áldozattá válhatunk. Akár saját márkáját képviseli, akár ügyfelét, úgy gondolom nem éri meg ekkora kockázatot vállalni.
| Tedd! |
Ne tedd! |
Teheted! |
| A játéknak külön alkalmazáson kell futnia |
Nem használhatod a játék mechanizmusában a Like, megosztás és komment funkciókat
|
A játékosok tölthetnek fel videókat vagy fényképeket ha ez egy külön alkalmazásba történik |
| A regisztráció legalább a név és e-mail cím adatbázisba gyűjtésével elfogadott |
Az oldal lájkolása önmagában nem jelent regisztrációt
|
A játékban való részvételt megelőzheti az oldal lájkolása |
| Ki kell jelenteni hogy a Facebook semmilyen formában nem támogatja a játékot. |
Nem értesítheted a nyeteseket Facebookon keresztül (üzenet, chat, üzenőfali bejegyzés) |
Gyűjthetsz neveket és e-mail címeket |
| Egyértelmű játékszabályt és leírást kell közzétenni |
Az oldal már meglévő tagjai közül nem választhatsz véletlenszerűen nyertest |
A játékos nevének és e-mail címének megadása után külön engedélyezheti a részére történő reklámüzenetek küldését |
| Meg kell felelni a magyarországi adatvédelmi törvénynek |
A nevek és e-mail címek gyűjtése önmagában nem elég címlista képzéséhez és reklám üzenetek küldéséhez |
Bármilyen Facebook funkcióval hirdetheted a külön alkalmazásban futó játékot |