Átnevezik a Facebook-ot: Meta lesz az új név

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Miért lett Meta a Facebook?

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy szűk, egyetemi közösségi adatbázis, amit a Harvard hallgatói „The Facebook” néven ismerhettek meg 2004-ben. Amikor a webhely 2005-ben nyilvánosan is megnyílt, elhagyta nevéből a „The” szót, és az óta csak Facebookként ismerhettük.

facebook meta

Egészen mostanáig.


2021 október 28-án Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és tulajdonosa bejelentette, hogy a világ legnagyobb közösségi hálózata nevet változtatott – ez az új név a Meta.
 

Miért változtatta meg a nevét a Facebook?

Mark Zuckerberg azt a célt tűzte ki maga elé, hogy megmutassa az embereknek, mi mindenre lehet képes a közösségi média. Az új név a Facebook megújulását is jelképzei.

A Facebook képeken videókon és szöveges tartalmakon keresztül kötötte össze az embereket. A Meta egy egészen új dimenziót nyit majd meg a felhasználók számára, ezzel új élményeket kínálva nekik.
A „meta” a „metaverse” (azaz „metaverzum”) szóból származik, és a Facebook esetében egy immerzív háromdimenziós környezetre utal, ahol az emberek egy virtuális térben kommunikálhatnak, és oszthatnak meg tartalmakat egymással.


Zuckerberg a következőképpen ismertette elképzeléseit:
„A metaverzum meghatározó tulajdonsága a jelenlét érzete lesz – mintha ott lennél egy másik személlyel vagy egy másik helyen. A közösségi technológia legfőbb álma ténylegesen azt érezni, hogy ott lehetsz a másik személlyel. Ezért koncentrálunk ennek a kiépítésére.
A metaverzumban szinte bármit megtehetsz majd, amit szeretnél. Összejöhetsz a barátaiddal és a családtagjaiddal, dolgozhatsz, tanulhatsz, játszhatsz, vásárolhatsz, alkothatsz – és más élményeknek is részese lehetsz, amik nem férnek bele a számítógépekről vagy telefonokról ma alkotott elképzeléseinkbe.”

 

Az alapító-tulajdonos ez után egy olyan felhasználási esetet ismertetett, amit a technológiával elképzelhetetlennek tűnhet. Zuckerberg metaverzumába VR (virtuális valóság) sisakokkal jelentkezhetünk majd be és hologramokként találkozhatunk egymással. A metaverzumban megalkotott virtuális világ az elképzelések szerint a valóságra hasonlít majd.
A munkatársak például bejelentkezhetnek majd a metaverzumba és összeülhetnek egy megbeszélésre. A résztvevők úgy érezhetik majd, mintha a többiek társaságában lennének, még akkor is, ha más országokban vannak.


Egy másik lehetőség lesz például látni kedvenc fellépődet egy barátoddal a nélkül, hogy egy másik országba kellene átutaznotok ehhez. Zuckerberg saját szavaival:
„Ebben a jövőben képes leszel utazás nélkül azonnal elterepoltálni hologramként az irodába, egy koncertre a barátokkal, vagy szüleid nappalijába, hogy megtudd, mik az újdonságok. Ez több lehetőséget kínál majd, bárhol is élsz. Több időt tölthetsz majd azzal, ami igazán számít, csökkentve ezzel a forgalomban töltött idődet és szénlábnyomodat is.”

 

Az alapító-tulajdonos meggyőződése, hogy ezek a virtuális megoldások elég élvezhetők lesznek ahhoz, hogy helyettesítsék a valódi élményeket. Azonban ez nem jelenti azt, hogy nincs többé Facebook.
 

Milyen jövő áll a Facebook, azaz a Meta előtt?

Innentől kezdve a Facebook alkalmazások csoportját továbbra fejleszteni fogják, csak épp a cég egy külön osztályát alkotja majd.
A meglévő platformok (Facebook, Instagram stb.) másodlagos prioritást élveznek majd a metaverzummal szemben. Zuckerberg így magyarázott:

 

„Mostantól kezdve metaverzum-elsők leszünk, nem Facebook-elsők. Ez azt jelenti, hogy idővel nem lesz szükséged Facebook fiókra, hogy használhasd a többi szolgáltatásunkat. Ahogyan új márkánk egyre több termékünkben jelenik meg, remélem, hogy az emberek a világ körül megismerik majd a Meta márkát és a jövőt, ami mellett kiállunk.”

 

Nem kell tehát attól tartani (legalább is egyelőre), hogy a Facebook, mint különálló termék a közeljövőben megszűnne létezni. Megnyugodhatnak tehát a márkák és marketingesek tehát, akik mindeddig a Facebookra támaszkodtak marketingtevékenységeikhez.
Zuckerberg magyarázata szerint a Facebook és a kapcsolódó szolgáltatások (Instagram, WhatsApp) továbbra is különálló alkalmazásokként lesznek használhatók.
 

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!