notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Facebook alkalmazások bizonsága

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Te tudod, hány alkalmazásnak adtál engedélyt, s mire? Ideje utána nézned, hiszen a Nagy Testvér figyel!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Te tudod, hány alkalmazásnak adtál engedélyt, s mire? Ideje utána nézned, hiszen a Nagy Testvér figyel!


2013/04/05
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Felmerült már benned a kérdés, hogy mennyire biztonságosak a Facebook alkalmazásai? Az, hogy mennyire vagyunk biztonságban Facebookon, rajtunk is nagyban múlik. Milyen információt, képeket teszünk közzé magunkról. Azonban adataink biztonsága azon is múlhat, hogy milyen alkalmazásokat engedélyezünk profilunkon. Ha egy applikációt engedélyezünk, azzal szinte minden adatunkhoz hozzáférést nyújtunk, amit az alkalmazás készítője nem adhat ki harmadik félnek. Ám a hackerek számára ezek az alkalmazások feltörhetők, és így hozzá juthatnak minden adatunkhoz, amit bárhogy felhasználhatnak ellenünk. Mi a teendő, egyáltalán nem szabad Facebook alkalmazásokat használni, vagy azért játszhatok továbbra is a Facebookon? Cikkünkből kiderül!

 
Te tudod, hány alkalmazásnak adtál engedélyt, s mire? Ideje utána nézned, hiszen a Nagy Testvér figyel!

Megtámadott Facebook alkalmazások számokban

Bár a támadások a felhasználók kis részét érintették eddig, a számok akkor is megdöbbentőek. A legjobb tíz alkalmazásból hatot már meghackeltek. Összesen 9700 alkalmazás érintett, és ezeken keresztül majdnem 218 millió felhasználó. 
 


Ha érdekelnek az internetes biztonság részletei, a Facebook titkai, ha saját oldalt szeretnél felfuttatni, gyere el valamelyik tanfolyamunkra! Jelentkezz itt! 

 

 
 

A Facebook alkalmazások gyengepontjai

Pihengetünk?
Sok esetben a hozzáférések bizonyos iframe-eken keresztül történtek. Ezek az alkalmazások forrásában kódok, amelyek az Adobe Reader szoftverfrissítéseként jelentek meg a felhasználók előtt, így hozzáférést biztosítva adataikhoz. Az első feltételezések szerint, maguk a fejlesztők helyezték el ezeket a kódokat saját alkalmazásaikban, de mint utólag kiderült, ők maguk voltak az áldozatok.
 
Ezek az esetek nagyobb felmérésekhez vezettek, melyek után kiderültek, hogy összesen hány alkalmazást érintenek az ilyen támadások. Az igazi meglepetés az, hogy a legnépszerűbb alkalmazások között is voltak olyanok, melyeket hasonló módon hackeltek meg, többek közt a Farmville, ami talán mindenki számára ismerős. Az applikációk még a Facebook saját ellenőrzésén is átestek, így igazolva azok biztonságosságát.
A Facebook ezek után kapcsolatban lépett az érintett alkalmazások készítőivel, és felhívta figyelmüket a hibára, melyet a hackerek kihasználtak. A legtöbb fejlesztő azonnal reagált, és kijavította programjai gyengepontját.
Amint láthatjuk, ezek nem elszigetelt esetek, amik csak a kisebb programokat érintenek, és nem kevés felhasználóhoz jutottak el. Ez mutatja azt is, hogy valójában mennyire veszélyes is lehet egy alkalmazás használata, akár rendelkezik tanúsítvánnyal, akár nem.
 
 

Még egy sarkalatos pont: Facebook kvízjátékok

A fenti problémákon kívül meg kell említenünk a Facebook kvízek biztonsági kérdéseit. Ezek az alkalmazások még akkor is hozzáférnek profilunk legtöbb adatához, ha biztonsági beállításaink ezt nem engedélyezik. És ez nem csak akkor igaz, ha mi töltünk ki egy ilyen kvízt, de akkor is, ha azt valamelyik ismerősünk teszi. Ezek után joggal merül fel a kérdés: vajon van még biztonságos alkalmazás?
 
 

Ez most mit jelnet, ne használjunk Facebook alkalmazásokat?

Nem, abszolút nem ez a megoldás! A Facebookon rengeteg jó alkalmazás fut, melyek szórakoztatnak, informálnak. Ezeket jó és érdemes használni, használd te is! Amit tanácsolunk, sokkal inkább az, hogy NE ADJ KI ADATOT magadról a Facebookon. Ne tegyél közzé valós címet, telefonszámot, életrajzi adatokat, rokoni kapcsolatokat, semmit, ami felhasználható ellened! Nézd át MOST adatlapodat, és gondold át, milyen adatokat tartalmaz!
 
Érdemes megnézed azt is, hogy milyen alkalmazásoknak adtál engedélyt eddig! Ezt úgy tudod megtenni, hogy saját profilodra kattintva, jobb oldalt felül a kis fogaskerék ikonra kattintasz, és azon belül megkeresed az „Adatvédelmi beállítások” menüt. Ezen a menün belül találod az „Alkalmazások” almenüt, a bal oldali menüsorban. Ebben az almenüben megjelenik az összes alkalmazás, aminek valaha engedélyt adtál. Itt tudod őket módosítani, törölni, az engedélyt elvenni tőlük. Érdemes ezeket időnként kitisztogatni, átnézni. Tedd me most te is! 
 
Facebook

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
524 039
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

WordPress

Mit is jelent a WordPress?   A WordPress egy népszerű tartalomkezelő...

Képtérkép

Képeken elhelyezett kattintható területek, amik láthatóbbá...

Mobilbarát

Manapság elengedhetetlen, hogy weboldalad mobilfelhasználók...

Közösségi média marketing

Web 2.0.: a közösségi web megjelenése, elterjedése és...

Sajtó optimalizálás

A sajtóközlemények keresőmotorokra történő...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.