Mire figyelj oda, ha éttermed van – Éttermi marketing trendek
Mire figyelj oda, ha éttermed van – Éttermi marketing trendek
Manpság már nem elég a kifogástalan vendéglátás és a jó étel a sikerhez, az élvonal már elhúzott, tudd meg te is, melyek a legfrissebb étterem marketing trendek! A folyamatos versenyhelyzet és a technológiák fejlődése évről-évre felülírják az éttermek működését, így aki nem figyel, könnyen lemaradhat a versenytársaktól. A most következő cikkben összeszedtük azokat az éttermi marketing trendeket, amik meghatározóak lesznek idén is.
Éttermed van, de úgy érzed, hogy le vagy maradva a versenyben? Valószínűleg úgy is van! A mai, modern étteremvezetés már nem pusztán a vendéglátás minőségének javításából, a pénzügyi háttér kialakításából és a személyzet koordinálásából áll: sokkal összetettebb feladat, amit nem lehet az aktuális marketing trendek figyelmen kívül hagyásával sikeresen végezni. Lássuk hát, mik ezek az éttermi marketing trendek, amelyek felforgatják a piacot idén is!
Étteremed van? Elmondjuk, milyen marketing kommunikécióra van szükséged, ha több asztalfoglalást szeretnél! Kattint IDE!
Éttermi marketing trend No. 1 – Légy online
Az étterem előtt álló, vendégeket becsábító pincérek korszaka lejárt. Ma már az emberek ismerik és keresik a jó helyeket, céltudatosan mennek, akár idehaza, akár külföldi utazásról legyen szó. Akik kimarad, lemarad, mondja a régi mondás, és nagyon igaz ez az online megoldásokra is. Akik ma legyintenek ezek fontosságát hallván, hamarosan kapkodhatják a fejüket. A magyarországi élvonalba tartozó éttermeknek már nem csupán keresőoptimalizált honlapjuk, jól működő Facebook oldaluk, de saját telefonos alkalmazásuk, sőt, akár internetes gasztro-magazinuk is van!
Éttermi marketing trend No. 2 – Specializálódj
Találd meg azt a pontot, amiben más vagy, mint a többiek! A hatalmas médiazajból csak az egyéniségek emelkedhetnek ki! Ha még mindig egy vaskos füzetre hasonlít az étlapod, bajban vagy! A régi iskola szerint a vendég szereti, ha számos fogásból, kedvére válogathat, azonban a valóság nem ezt mutatja. Nem kell a magyaros fogásoktól kezdve, az olasz tésztákon át, a wok ételekig mindent kínálnod: találd meg, mi az, amiben igazán jó vagy, és csak azt helyezd fel az étlapra! A vendégek értékelni fogják az ebből fakadó gyorsabb kiszolgálást és magasabb minőséget, meglátod! Ha nem akarsz szorító árversenybe keveredni, a legjobb, ha olyat, és csak olyat kínálsz, amit más nem tud!
Éttermi marketing trend No. 3 – Aki keres, téged találjon!
Saját tapasztalatból, az elmúlt években több, mint 20 étterem online marketing kommunikációján dolgozva elmondhatjuk, bármilyen furcsa is, az éttermi online marketingben a Google a király! Valószínűleg nem is sejted, hányan keresnek éttermet a Google keresőben. Akár ételrendelésről, akár asztalfoglalásról beszélünk, az emberek csak az első 2-3 találatra kíváncsiak, így mindenképpen érd el, hogy oda kerülj! Ha például Sopronban van éttermed, vizsgáld meg, hogy a „Sopron étterem” kifejezésre hányadik helyen szerepelsz! Ha görgetned, esetleg lapoznod kell, hogy megtaláld az éttermet, akkor van egy jó és egy rossz hírünk! Kezdjük a rosszal: sürgősen el kell kezdened ezzel foglalkozni! Másrészt fel a fejjel! Az első találatok közé kerüléssel látványosan emelkedhet a forgalmad, így minden okod megvan a bizakodásra!
Éttermi marketing trend No. 4 – Közösségi média
Mire mész a kiváló éttermeddel, ha senki nem tud róla? Bizony, ha forgalmat akarsz, itt az ideje komolyan venni a Facebookot is! Ez egy páratlan lehetőség, aminek segítségével egy korlátlan adatbankhoz férhetsz hozzá, ahol minden profil egy-egy potenciális vásárló! Egy-egy jól átgondolt poszt, vagy egy jó kritika megosztása sok emberhez elérhet, akik így kedvet kapnak az éttermed kipróbálásához! Ha sikerül elindítanod egy telefonját nyomogató ember nyálelválasztását, az jót jelent!
Ha szeretnéd megnövelni a vendégeid számát, kérd ajánlatunkat ide kattintva!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.